• Anonym (B)
    Tue 22 Nov 2022 22:38
    5260 visningar
    27 svar
    27
    5260

    Sambon tror jag flirtat med kollega

    Hej alla! 
    Jag ska hålla mig kort men som rubriken lyder så tror sambon att jag varit otrogen. Jag ska dra historian för er så får ni alla bilda en egen uppfattning om det.

    Det hela började med att min sambo kollade igenom min telefon när jag låg och sov. Hon sa att hon bara skulle kolla mitt larm och när jag skulle gå upp men sen gick in på messenger och skrollade igenom mina kontakter. 
    Hur eller hur, 
    Hon fann då en gammal kvinnlig kollega till mig som är sådär 20 år äldre än mig och gift med barn. 

    Denna konverstion hon hade med mig på messenger är uppdelat i två delar. 
    Den ena är när hon frågar om jag kan kolla hennes schema då jag befann mig på jobbet och hon var hemma. Detta gjorde jag och skickade tillbaka till henne varpå hon skickar ett tack och sen två emojis 😘🙏
    Jag svara att det är lugnt och sen skriver vi inget mer. Det går några dagar och hon skrivet sen igen om att det finns tårta på jobbet för oss som jobbar att ta och sen önskar hon mig lycka till på min nya arbetsplats som jag ska börja på snart där hon skickar en sån emoji 😘
    Jag tackar för tårtan och sen för lyckoönskningen. Därefter har vi ingen kontakt med varandra. Ska tilläggas att detta är över 4 år sedan som vi skrev detta. 
    Nu litar inte min sambo på det jag säger om att jag inte uppfattade detta som en flirt och tycker att jag inte går att lita på. Hon säger att man skickar inte såna emojis om man inte har en baktanke med det och att jag inte sa till direkt när hon gjorde det var tydligen fel enligt min sambo. 

    Nu litar hon inte på mig när jag är hemma ensam och tror att jag är otrogen mot henne. 

    Har jag gjort fel i detta eller vad? Jag blir galen på allt och känner mig felaktigt anklagad äver något som jag inte kan rå för. Jag kan ju inte styra i hur den kvinnliga kollegan skrivit till mig och jag har ju ablsout inte bekräftat henne eller haft kontakt med henne på över 4 år.

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Sambon tror jag flirtat med kollega
  • Anonym (Micke­)
    Tue 22 Nov 2022 22:43
    #1
    Anonym (B) skrev 2022-11-22 22:38:36 följande:
    Sambon tror jag flirtat med kollega

    Hej alla! 
    Jag ska hålla mig kort men som rubriken lyder så tror sambon att jag varit otrogen. Jag ska dra historian för er så får ni alla bilda en egen uppfattning om det.

    Det hela började med att min sambo kollade igenom min telefon när jag låg och sov. Hon sa att hon bara skulle kolla mitt larm och när jag skulle gå upp men sen gick in på messenger och skrollade igenom mina kontakter. 
    Hur eller hur, 
    Hon fann då en gammal kvinnlig kollega till mig som är sådär 20 år äldre än mig och gift med barn. 

    Denna konverstion hon hade med mig på messenger är uppdelat i två delar. 
    Den ena är när hon frågar om jag kan kolla hennes schema då jag befann mig på jobbet och hon var hemma. Detta gjorde jag och skickade tillbaka till henne varpå hon skickar ett tack och sen två emojis 😘🙏
    Jag svara att det är lugnt och sen skriver vi inget mer. Det går några dagar och hon skrivet sen igen om att det finns tårta på jobbet för oss som jobbar att ta och sen önskar hon mig lycka till på min nya arbetsplats som jag ska börja på snart där hon skickar en sån emoji 😘
    Jag tackar för tårtan och sen för lyckoönskningen. Därefter har vi ingen kontakt med varandra. Ska tilläggas att detta är över 4 år sedan som vi skrev detta. 
    Nu litar inte min sambo på det jag säger om att jag inte uppfattade detta som en flirt och tycker att jag inte går att lita på. Hon säger att man skickar inte såna emojis om man inte har en baktanke med det och att jag inte sa till direkt när hon gjorde det var tydligen fel enligt min sambo. 

    Nu litar hon inte på mig när jag är hemma ensam och tror att jag är otrogen mot henne. 

    Har jag gjort fel i detta eller vad? Jag blir galen på allt och känner mig felaktigt anklagad äver något som jag inte kan rå för. Jag kan ju inte styra i hur den kvinnliga kollegan skrivit till mig och jag har ju ablsout inte bekräftat henne eller haft kontakt med henne på över 4 år.

    Vad tycker ni?


    Ha ett ordentligt snack med henne om du vill stanna i relationen. Säg att du inte är intresserad av att bli anklagad för otrohet för några oskyldiga sms för fyra år sedan. Om hon inte litar på dig kan hon flytta.
    Aldrig att jag skulle acceptera något sådant, hon verkar ju vara lågbegåvad.
  • Wed 23 Nov 2022 00:01
    #2

    Din sambo tycks verkligen leta anledningar att gå i taket.
    Hon har gjort fel, både som snokat och som anklagar dig för flirt (om det nu stämmer att det bara står som du skriver).

    Finns det anledningar till att hon reagerar som hon gör?
    Är hon sjukligt svartsjuk sen tidigare, har ni otrohet i bagaget, är det nåt som händer i hennes liv som gör att hon behöver skylla på någon annan?

    Kan ni inte prata om det själva så gå till familjeterapeut.

  • Anonym (Engel­ska)
    Wed 23 Nov 2022 00:52
    #3

    För min del, 15 år tillbaks, hade jag samma. 


    det viste sig att det var hon som var otrogen. An excuse.

  • Anonym (Öh)
    Wed 23 Nov 2022 00:55
    #4

    Men gud vilken överkänslig och svartsjuk sambo. På din beskrivning låter det inte som du gjort annat än svarat vänligt till en kollega....för länge sedan dessutom.

    varför är hon så misstänksam efter så många år ihop? Har det alltid varit så eller är det något som
    triggat det?

  • Anonym (Bah)
    Wed 23 Nov 2022 01:15
    #5

    Kan förstå din sambo reagerar men på det skulle jag inte tro du var otrogen. Jag fattar inte de som skickar såna emojisar till en kollega, speciellt när du inte svarar det tillbaka, att då liksom göra det två gånger, märkligt men säkert inte ditt fel. Tror en del bara testar och är lite gränslösa speciellt om de vet att någon är gift/sambo. Många kvinnor och män som vill flörta lite oskyldigt för skojs skull utan att respektera om personen är i förhållande. Man kan välja på så många andra emojisar så varför med en kollega, känns respektlöst. 

  • sextio­talist
    Wed 23 Nov 2022 05:44
    #6
    Anonym (Bah) skrev 2022-11-23 01:15:50 följande:

    Kan förstå din sambo reagerar men på det skulle jag inte tro du var otrogen. Jag fattar inte de som skickar såna emojisar till en kollega, speciellt när du inte svarar det tillbaka, att då liksom göra det två gånger, märkligt men säkert inte ditt fel. Tror en del bara testar och är lite gränslösa speciellt om de vet att någon är gift/sambo. Många kvinnor och män som vill flörta lite oskyldigt för skojs skull utan att respektera om personen är i förhållande. Man kan välja på så många andra emojisar så varför med en kollega, känns respektlöst. 


    Sådana emojisar skickar vi till varandra på jobbet. Nu är det mest teams. Men inget konstigt
    Självklart inte i alla sammanhang, men vid ett sådant tillfälle som ts beskriver, absolut 
  • Anonym (ppp)
    Wed 23 Nov 2022 07:57
    #7
    +1

    Om det verkligen enbart var detta, denna enda gång och inte med andra människor heller - så ja, då överreagerar din sambo givetvis. 

    Är du av naturen en flirtig typ, och det är därför hon snokade? Jag menar, varför snokade hon över huvud taget? Eller är det hon som har låg självkänsla och oroar sig mest hela tiden? 

    Visa henne tråden. 

  • Anonym (Kaffe­draken­)
    Wed 23 Nov 2022 08:20
    #8
    +1

    Det verkar vara vanligt att kvinnor kollar pojkvännens mobil. Jag har aldrig haft ett förhållande, men det är ju tråkigt om det är såhär.

  • Anonym (Tjeje­n-som-­glömme­r)
    Wed 23 Nov 2022 10:33
    #9
    sextiotalist skrev 2022-11-23 05:44:31 följande:
    Sådana emojisar skickar vi till varandra på jobbet. Nu är det mest teams. Men inget konstigt
    Självklart inte i alla sammanhang, men vid ett sådant tillfälle som ts beskriver, absolut 
    Skickar du kyss-emojis till dina arbetskamrater?? Varför?? 
    Såna skickar man väl bara till sin partner, eller? Eller någon man flirtar med!
  • Anonym (Bah)
    Wed 23 Nov 2022 11:57
    #10
    sextiotalist skrev 2022-11-23 05:44:31 följande:
    Sådana emojisar skickar vi till varandra på jobbet. Nu är det mest teams. Men inget konstigt
    Självklart inte i alla sammanhang, men vid ett sådant tillfälle som ts beskriver, absolut 
    Det beror nog på vad man har för jobb också. Förekommer inte i min värld, visst ett hjärta ibland men inga pussar faktiskt. Skulle aldrig skicka det själv och skulle inte gilla om min äkta hälft fick det heller.
Svar på tråden Sambon tror jag flirtat med kollega