• Wed 23 Nov 2022 19:27
    3389 visningar
    11 svar
    11
    3389

    Missfall?!

    Hej 

    Jag har tidigare haft ett missfall. 

    Nu är jag gravid i vecka 11 enligt en app och 10 enligt en annan.. hade sista mensen 11 sept 2022.


    Var på ul igår och tyvärr så VISADE det INGENTING. Barnmorskan skickade mig vidare till vul som jag ska på imorgon.

    Nu till själva oroligheten..
    Jag fick små bruna blodklumpar när jag torkade mig igår. Idag kom en liten färsk blodfläck i trosan och när jag torkar mig..

    Jag har än så länge inte ont mer än molnande värk...

    Är jag på väg att få ytterligare ett missfall? Svara gärna så att jag kan förbereda mig mentalt (kommer vara ensam imorgon...) 
  • Svar på tråden Missfall?!
  • Wed 23 Nov 2022 22:12
    #1

    Beklagar ts, men även v.11 ska fostret synas bra på UL. Finns de som gör UL ännu tidigare och det syns.

  • Um Hamza
    Thu 24 Nov 2022 00:52
    #2

    Sa barnmorskan ingenting? Det var konstigt. Jag tror det är ett ma som avstannat tidigt och inte utvecklats vidare. 

  • Thu 24 Nov 2022 08:33
    #3

    Tack för era svar. Jag var förberedd på det värsta men hoppas fortfarande på ett mirakel. Mitt senaste missfall var fruktansvärt och jag blev deprimerad i 8 månader.

    Nu blir nog min största dröm att bli mamma, en dröm och ingenting annat då sambon för några veckor sedan framfört att han inte längre vill, varken ha barn eller vara med mig. 

    Jag går verkligen sönder.

  • Thu 24 Nov 2022 08:46
    #4

    Det som sas var att eftersom min äl är oregelbunden kan det vara mycket tidigare än vi trött. Samt att  hon trodde min livmoder var bakåtvänd..

  • Um Hamza
    Thu 24 Nov 2022 10:43
    #5
    Gladtjejhejhej skrev 2022-11-24 08:46:26 följande:

    Det som sas var att eftersom min äl är oregelbunden kan det vara mycket tidigare än vi trött. Samt att  hon trodde min livmoder var bakåtvänd..


    Jaha, då förstår jag. Tänkte att du hade två appar så borde det vara i närheten där i alla fall. Hur är det med värken och blödningen? För mig fortsatte det när det väl startat när jag hade mina missfall. Men små blödningar i början är vanligt. Beklagar din situation! Men om du inte är över 45 så har du tid på dig! Klart du ska bli mamma. Nu eller lite senare. Det kan ingen ta ifrån dig. 
  • Thu 24 Nov 2022 12:14
    #6

    Ja ,jag håller helt med. Men enligt barnmorskan är min äl väldigt konstig och oregelbunden och när jag hade äl sist var sambon på tjänsteresor så vi hade knappt sex ändå.. därpå hennes kommentar tror jag.

    Blödningen började som små bruna, klumpiga trådar när jag torkade mig. Sen har lite kommit i trosan. Igår kom mer rött blod men nu brunt igen.

    Inga hemska upplevelser än så länge. Bara väldigt snälla. Mitt senaste mf var brutalt men jag tänker att det kanske börjar såhär om kroppen ännu inte förstått vad som kommer hända... Jag vet inte..

    Ska göra vul om 1h

  • Thu 24 Nov 2022 14:06
    #7

    Hur gick det idag med VUL och allt?

  • Thu 24 Nov 2022 18:55
    #8

    Tyvärr såg de ingenting via vul heller. Ska tillbaka för kontroll om 10 dagar men tyvärr fanns det inget foster i livmodern ❤️ tack för allt stöd. Hoppas på att det blir en annan gång, för oss alla ❤️

  • Thu 24 Nov 2022 20:49
    #9

    Beklagar verkligen ts! Jag vet hur det känns. Haft flera m.f/MA själv. Ta hand om dig nu. {#emotions_dlg.flower}

  • Thu 24 Nov 2022 21:22
    #10
    +1

    Åh vad ledsamt TS 
    Jag var själv med om samma sak när vi försökte få barn.
    Jag och min man var glada och skulle på ultraljud inför NIPT i vecka 11
    Och det finns inget foster - det var tomt.
    Jag hade råkat ut för ofostrig graviditet 
    Jag visste inte ens vad det var då.
    Vi blev gravida ett år efter denna händelse och nu är våran son 11 månader 
    Önskar dig all lycka och att du snart blir gravid igen 

  • Fri 25 Nov 2022 12:36
    #11

    Tack fina ni ❤️ det hjälper verkligen 🌻

Svar på tråden Missfall?!