• Anonym (Otrogen)

    Vad ska jag göra

    Jag har varit otrogen. Hej alla moralister. Min partner sårade mig mycket i början. Det omvandlades till något inom mig som gjort att jag sista tiden gått med i olika sidor och pratat med olika människor på ett sexuellt sätt. Sexchattande och nu även träffat ett gammalt kk. Även en person av samma kön och haft sexuell kontakt samt en annan person av motsatt kön son jag hade sex med för första gången. Jag har även festat bakom hans rygg på olika sätt. 


    min partner har bättrat sig och vi båda vill lämna allt gammalt och fortsätta. min partner vet dock inte om min sida. Jag vet om min partners sida dock. 
    kan jag leva med det här bakom min partners rygg? 

  • Svar på tråden Vad ska jag göra
  • Anonym (Ärlighet)

    Absolut inte! Om ni ska börja om så gäller 100 % ärlighet, från båda! 

  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Ärlighet) skrev 2022-11-24 11:52:20 följande:

    Absolut inte! Om ni ska börja om så gäller 100 % ärlighet, från båda! 


    Jag tror min partner skulle döda mig om det kom fram. Och alla jag varit med också. 
  • Anonym (Ärlighet)
    Anonym (Otrogen) skrev 2022-11-24 12:15:12 följande:
    Jag tror min partner skulle döda mig om det kom fram. Och alla jag varit med också. 
    Då gör du slut och har inte mer med honom att göra istället! Ditt största problem är inte otrohet från dig eller honom utan att han är farlig!
  • Anonym (?)
    Anonym (Otrogen) skrev 2022-11-24 12:15:12 följande:
    Jag tror min partner skulle döda mig om det kom fram. Och alla jag varit med också. 
    Varför är du tillsammans med någon som är istånd att ta till våld?
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Ärlighet) skrev 2022-11-24 12:22:05 följande:
    Då gör du slut och har inte mer med honom att göra istället! Ditt största problem är inte otrohet från dig eller honom utan att han är farlig!
    Men gud det är väl inte så konstigt om allt det jag gjort kom fram när han bättrat sig och lever i god tro? 
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (Otrogen) skrev 2022-11-24 13:13:02 följande:
    Men gud det är väl inte så konstigt om allt det jag gjort kom fram när han bättrat sig och lever i god tro? 
    Du tänker att det inte är konstigt om han slår ihjäl dig för att du varit otrogen? Otrohet rättfärdigar mord?
  • Anonym (Ärlighet)
    Anonym (Otrogen) skrev 2022-11-24 13:13:02 följande:
    Men gud det är väl inte så konstigt om allt det jag gjort kom fram när han bättrat sig och lever i god tro? 
    Jo det är extremt konstigt!!
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Han Solo) skrev 2022-11-24 13:16:14 följande:
    Du tänker att det inte är konstigt om han slår ihjäl dig för att du varit otrogen? Otrohet rättfärdigar mord?
    Nej absolut inte. Men han kommer inte få veta något 
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Han Solo) skrev 2022-11-24 13:16:14 följande:
    Du tänker att det inte är konstigt om han slår ihjäl dig för att du varit otrogen? Otrohet rättfärdigar mord?
    Därför kan jag inte va ärlig. Men kan jag då leva med den lögnen? 
  • Anonym (Ärlighet)
    Anonym (Otrogen) skrev 2022-11-24 14:01:00 följande:
    Därför kan jag inte va ärlig. Men kan jag då leva med den lögnen? 
    Han behöver inte veta om att du har varit otrogen men du måste lämna honom.
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Ärlighet) skrev 2022-11-24 14:14:07 följande:
    Han behöver inte veta om att du har varit otrogen men du måste lämna honom.
    Men båda vill ju bättra sig och vara med varandra. Tror du inte ens samvete klarar av en sån lögn så det är bättre att lämna om jag inte kan berätta? 
  • Anonym (Ärlighet)
    Anonym (Otrogen) skrev 2022-11-24 15:05:29 följande:
    Men båda vill ju bättra sig och vara med varandra. Tror du inte ens samvete klarar av en sån lögn så det är bättre att lämna om jag inte kan berätta? 
    Det spelar ingen roll fattar du väl?? Om du är tillsammans med en person som kan tänkas döda dig, och flera andra, så måste du lämna honom!
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Ärlighet) skrev 2022-11-24 15:43:28 följande:
    Det spelar ingen roll fattar du väl?? Om du är tillsammans med en person som kan tänkas döda dig, och flera andra, så måste du lämna honom!
    Jo men det lät så allvarligt. Är inte därför jag stannar..är inte rädd för honom, när allt är bra så är det bra. 
  • Anonym (L)

    De flesta som har varit otrogna (alla har jag läst, men själv har jag hittills lyckats hålla tyst) pratar någon gång i livet om sitt dåliga samvete. Med en vän kanske. Eller antyder något i någon situation. Det ena leder till det andra och det kommer fram till honom att du har varit otrogen. 1-5-10 år senare. 


    vad händer då?

  • Anonym (A)
    Anonym (Ärlighet) skrev 2022-11-24 11:52:20 följande:
    Absolut inte! Om ni ska börja om så gäller 100 % ärlighet, från båda! 
    Ärlighet är bäst.
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (L) skrev 2022-11-24 20:20:37 följande:

    De flesta som har varit otrogna (alla har jag läst, men själv har jag hittills lyckats hålla tyst) pratar någon gång i livet om sitt dåliga samvete. Med en vän kanske. Eller antyder något i någon situation. Det ena leder till det andra och det kommer fram till honom att du har varit otrogen. 1-5-10 år senare. 


    vad händer då?


    Sannolikheten är liten men risken finns alltid ja. Vad som skulle hända då? Ja vi får hoppas att han inte är lika hetlevrad då eller bara släpper mig eller reagerar förståeligt. Har vi det bra önskar jag ju att han även kunde förlåta mig och förstå även om jag inte skulle kräva det. Men skulle det komma fram nu eller inom snara framtid som det ser ut skulle jag nog inte leva länge till efter den sanningen kommit fram. 
  • Anonym (Göteborg)

    Man är otrogen av en anledning och om förhållandet är bättre nu så ska du inte känna skam. Men är man otrogen ofta så är det dags att se över förhållandet om det är värt att fortsätta 

  • Anonym (Ärlighet)
    Anonym (Otrogen) skrev 2022-11-24 20:06:09 följande:
    Jo men det lät så allvarligt. Är inte därför jag stannar..är inte rädd för honom, när allt är bra så är det bra. 
    Du borde vara rädd för honom! Om du tror att det finns en risk för att han faktiskt dödar dig för att du har varit otrogen så måste du väl själv fatta att han är farlig...?
    Anonym (Otrogen) skrev 2022-11-25 04:05:36 följande:
    Sannolikheten är liten men risken finns alltid ja. Vad som skulle hända då? Ja vi får hoppas att han inte är lika hetlevrad då eller bara släpper mig eller reagerar förståeligt. Har vi det bra önskar jag ju att han även kunde förlåta mig och förstå även om jag inte skulle kräva det. Men skulle det komma fram nu eller inom snara framtid som det ser ut skulle jag nog inte leva länge till efter den sanningen kommit fram. 
    Ja just det. Vi får hoppas det va? Så dina släktingar slipper gå på din begravning.... Förstår du inte allvaret i det här...?
  • Anonym (Ärlighet)

    Och nej, risken finns inte alls alltid att man blir dödad av sin partner! För de allra flesta människor finns den risken inte alls.

Svar på tråden Vad ska jag göra