• Fri 2 Dec 2022 17:47
    67616 visningar
    1540 svar
    -3 +4
    1540
    67616

    Besviken på regeringen

    Jag var en av de som röstade för regeringsskifte men nu känner jag mig grundlurad och desillusionerad. Vi blev utlovade elstöd innan jul och kraftigt sänkt bensinpris. Det enda som levereras är skattesänkning för höginkomsttagare. Någon mer som ångrar att ni röstade för ny regering?

  • Svar på tråden Besviken på regeringen
  • Fri 2 Dec 2022 17:53
    #1
    Hedda04 skrev 2022-12-02 17:47:14 följande:
    Besviken på regeringen

    Jag var en av de som röstade för regeringsskifte men nu känner jag mig grundlurad och desillusionerad. Vi blev utlovade elstöd innan jul och kraftigt sänkt bensinpris. Det enda som levereras är skattesänkning för höginkomsttagare. Någon mer som ångrar att ni röstade för ny regering?


    Bara så en förstår. Är det själva den eventuella "ångern" som är diskussionen?
  • Fri 2 Dec 2022 18:17
    #2
    +2

    Har du någonsin upplevt att en svensk regering hållit vad de lovat under valkampanj och i regeringsförklaring? Definitivt inte regeringarna Löfvén och Andersson. Inte de tidigare heller. Dessutom är det osedvanligt oroliga tider nu såväl ekonomiskt som utrikespolitiskt - det försvårar enormt att genomföra alla intentioner. 
    Men som sagt: löften av politiker oavsett färg ska man ta med stora nypor salt.

  • Fri 2 Dec 2022 19:10
    #3
    +5
    Alessia skrev 2022-12-02 18:17:23 följande:
    Har du någonsin upplevt att en svensk regering hållit vad de lovat under valkampanj och i regeringsförklaring? Definitivt inte regeringarna Löfvén och Andersson. Inte de tidigare heller. Dessutom är det osedvanligt oroliga tider nu såväl ekonomiskt som utrikespolitiskt - det försvårar enormt att genomföra alla intentioner. 
    Men som sagt: löften av politiker oavsett färg ska man ta med stora nypor salt.
    Vad har Löfvén och Andersson lovat som de inte hållit?

    Löften brukar vara vaga och kallar "målsättningar" eller liknande. Men regeringen var extremt konkret i sina löften, exakta kronor om bensin och diesel, tydligt datum om elstödet. Och riktat mot vanliga människor. Då blir sveket värre och det är klart att folk blir förbannade. De vann valet på rena lögner!!! Att skylla på lågkonjunktur, räntor och krig är bara patetiskt, allt detta var känt innan valet.

    Man kan också notera att det är väldigt tyst från de som innan valet var kaxiga och orerade vitt och brett om hur bra allt skulle bli om bara vi fick en ny regering...
  • Fri 2 Dec 2022 19:39
    #4
    +1
    Hedda04 skrev 2022-12-02 17:47:14 följande:
    Besviken på regeringen

    Jag var en av de som röstade för regeringsskifte men nu känner jag mig grundlurad och desillusionerad. Vi blev utlovade elstöd innan jul och kraftigt sänkt bensinpris. Det enda som levereras är skattesänkning för höginkomsttagare. Någon mer som ångrar att ni röstade för ny regering?


    Men bensin o diesel är billigare nu, här har vi 24,07 liter, dvs lägre än när sossarna satt sista tiden.

    Har du sedan så tajt ekonomi med el kostnader att du inte klarar några månader, ska du jämför med obunden ränta på lån. El pengar kommer du få, men sossarna verkar tro det kommer direkt, även fast det är dom som ställt till allt med elpriser med avveckling av kärnkraftverk i söder.
  • Fri 2 Dec 2022 19:48
    #5
    -1 +1
    Så allting gick skrev 2022-12-02 19:39:19 följande:
    Men bensin o diesel är billigare nu, här har vi 24,07 liter, dvs lägre än när sossarna satt sista tiden.

    Har du sedan så tajt ekonomi med el kostnader att du inte klarar några månader, ska du jämför med obunden ränta på lån. El pengar kommer du få, men sossarna verkar tro det kommer direkt, även fast det är dom som ställt till allt med elpriser med avveckling av kärnkraftverk i söder.
    De var väldigt konkreta i sina löften innan valet. Bensin 5 kr billigare, diesel 9 kr billigare och ett elhögkostnadsskydd som skulle rädda folks ekonomi FÖRE jul. Det här är ett riktigt fiasko. Nu står de o skryter om hur mycket de ger Ukraina istället 
  • Exhale
    Fri 2 Dec 2022 19:49
    #6
    -1 +1

    Som man bäddar får man ligga. Ta lärdom i fortsättninge. 

  • theoth­erone
    Fri 2 Dec 2022 21:59
    #7
    -1 +1

    Ja, att nuvarande regering vann valet helt och hållet på tomma löften är rätt uppenbart. Ett klassiskt retoriskt knep. Mer i plåboken till alla! Redan i debatterna innan valet ifrågasatte vänsterblocket hur högern + SD skulle klara av att genomföra allt de lovade, men det var inga problem sade Kristersson. Och väljarna svalde löftena med hull och hår.

    Sedan hann verkligheten ikapp honom. Och uppenbarligen väljarna också, med tanke på opinionsmätningarna. Fast de lär ha glömt till nästa val, det är ändå nästan 4 år dit. Om Liberalerna står ut såpass länge.

  • Sat 3 Dec 2022 19:29
    #8
    +4
    Hedda04 skrev 2022-12-02 19:48:25 följande:
    De var väldigt konkreta i sina löften innan valet. Bensin 5 kr billigare, diesel 9 kr billigare och ett elhögkostnadsskydd som skulle rädda folks ekonomi FÖRE jul. Det här är ett riktigt fiasko. Nu står de o skryter om hur mycket de ger Ukraina istället 
    Länka gärna. Annars kan man lätt tro att detta bara är ytterligare en del av Socialdemokraternas pågående kampanj på internet mot den nya regeringen. Särskilt som du använder exakt samma ord som exempelvis Aftonbladets ledarsida, om saken.

    * tips *

    Det finns inget sådant exakt löfte på kronor och ören.

    .
    Skatten har sänkts, vilket var löftet

    Reduktionsplikten kommer att sänkas den 1 januari 2024. Att det inte sker innan beror på att S-regeringen bundit upp den nya regeringen i leveransavtal av "biobränsle" från leverantörerna.
    Blå och gul
  • Sat 3 Dec 2022 19:48
    #9
    -1 +1

    Jo de lovade kronor o ören. Ebba lovade 5 kronor på bensin, Uffe 10..

  • Sat 3 Dec 2022 23:07
    #10
    +1
    Flash Gordon skrev 2022-12-03 19:29:57 följande:
    Länka gärna. Annars kan man lätt tro att detta bara är ytterligare en del av Socialdemokraternas pågående kampanj på internet mot den nya regeringen. Särskilt som du använder exakt samma ord som exempelvis Aftonbladets ledarsida, om saken.

    * tips *

    Det finns inget sådant exakt löfte på kronor och ören.

    .
    Skatten har sänkts, vilket var löftet

    Reduktionsplikten kommer att sänkas den 1 januari 2024. Att det inte sker innan beror på att S-regeringen bundit upp den nya regeringen i leveransavtal av "biobränsle" från leverantörerna.
    Svantesson verkar vara väldigt exakt.. 5 kr per liter.
    twitter.com/moderaterna/status/1506288513028923403/photo/1

    Men för nya nya Moderaterna verkar ingenting vara sant och allt vara möjligt. Död

    Ser att du i vanlig ordning skyller på tidigare regeringar.. eller var det inte det du anklagade förra regeringen för att göra

    Herregud vilka lama lögner Tomte
Svar på tråden Besviken på regeringen