• Dukall­armigd­römmar­e
    Wed 21 Dec 2022 19:25
    7900 visningar
    3 svar
    3
    7900

    Kan det vara något annat än hematom?

    Är gravid igen efter ett MA i somras som vi fick reda på i v 14, bebisen dött v9. Blödde i två veckor nånstans där omkring bebisen dog. De kunde inte se på vul (gjorde ett efter en större blödning o bebisen levde)  varifrån det blödde men kanske sa hon ovanför i livmodern. Igår gjorde vi vul i nya graviditeten och allt såg fint ut , har en liten blödning ovanför hinnsäcken sa hon men inget jag skulle oroa mig för. Men klart jag blir orolig ! Känns som historien upprepar sig att det blöder i livmodern. Har peppar peppar inte blödigt än något, men kan det vara något annat än ett hematom? Hon pratade om eventuell tvilling, men inget om att jag skulle kolla upp det igen. Allt såg så bra ut och kunde fira sa hon. Gjorde det privat , känns ju inte helt bra det här.
  • Svar på tråden Kan det vara något annat än hematom?
  • Anonym (Allgo­od)
    Wed 21 Dec 2022 22:51
    #1

    Jag hade också en ansamling av blod i vecka 9, blev orolig och vågade inte vara glad.. 
    Men läkaren sa att jag inte behövde gå runt och oroa mig. I vecka 13 så var blodet borta, kroppen hade tydligen sugit upp det själv :) antingen gör kroppen det eller så kommer det ut.

    Man vet ju aldrig hur ett hematom utvecklas men det är tydligen inte ovanligt att ha det i början av en graviditet, finns även de som har det i hela graviditeten och det ändå gått bra!

  • Anonym (också­)
    Thu 22 Dec 2022 00:04
    #2

    Jag hade också ett hematom  den här graviditeten och blödde i ca 5 veckor, nu är jag i vecka 27. Det finns flera studier som visar på att hematom inte alls påverkar missfallsrisken om de inte uppstår väldigt tidigt eller är väldigt stora (större än hinnsäcken) så jag tror inte att du behöver oroa dig. Blödningar kan bero på många olika saker och ditt förra missfall behöver ju inte ha orsakats av hematomet (om det nu var det du hade). Lycka till.

  • Dukall­armigd­römmar­e
    Fri 23 Dec 2022 08:57
    #3

    Tack snälla ni för era inlägg! Glad att höra att det gick bra för er 🙂 ja jag hoppas verkligen den här vill stanna den här gången 🙏🏻

Svar på tråden Kan det vara något annat än hematom?