• Anonym (Noway­)
    Fri 30 Dec 2022 21:27
    186812 visningar
    1240 svar
    -10 +1
    1240
    186812

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Sat 31 Dec 2022 17:03
    #71
    Anonym (Ta ansvar) skrev 2022-12-30 21:33:58 följande:
    Självklart ska du ta ditt ansvar som förälder, du var ju med på att ligga och du vet att det kan bli barn. Så varför ens tänka tanken att du ska springa ifrån ditt ansvar? Och framför allt, varför straffa ett oskyldigt barn, ditt eget barn? Vilken förälder gör så?

    Din familj tänker sunt. Och varför tror du att du måste låtsas? Du kan ju mkt väl bli helt förälskad i ditt barn.
    Eller inte... Jag har ingen egen erfarenhet men att tvinga sig att träffa och umgås med ett barn man inte har några positiva känslor för är ju helt förödande för den stackars ungen. Barn märker snabbt att något inte är som det ska och hen kommer att fara illa av kontakten istf att må bra. Ni som är ute efter att straffa TS ,använd inte barnet som vapen!

    Till TS, se tiden an. Stäng inga dörrar men tvinga dig inte till umgänge, oavsett vad omgivningen tycker. Tala om för tjejer hur du känner, är hon vettig ger hon dig chansen att mogna och ändra uppfattning.
  • Anonym (M)
    Sat 31 Dec 2022 17:08
    #72
    Tecum skrev 2022-12-31 17:03:56 följande:
    Eller inte... Jag har ingen egen erfarenhet men att tvinga sig att träffa och umgås med ett barn man inte har några positiva känslor för är ju helt förödande för den stackars ungen. Barn märker snabbt att något inte är som det ska och hen kommer att fara illa av kontakten istf att må bra. Ni som är ute efter att straffa TS ,använd inte barnet som vapen!

    Till TS, se tiden an. Stäng inga dörrar men tvinga dig inte till umgänge, oavsett vad omgivningen tycker. Tala om för tjejer hur du känner, är hon vettig ger hon dig chansen att mogna och ändra uppfattning.
    Så mannen ska få förståelse, få chansen att mogna och ändra uppfattning, hur ska kvinnan få samma förmåner om hon behöver dem?
  • Anonym (Pappa på andra sidan.­)
    Sat 31 Dec 2022 17:09
    #73

    Jag betalade underhåll alla år. Det gick bra för sonen. Jag kunde dock aldrig sluta tänka på sonen och det följde med mig i hjärtat hela livet i 50 år. 2 gånger sökte jag upp honom. Några gånger ville jag ta kontakt men skuldkänslor fick mig att inte våga och tankar på att jag kanske får en smocka fick mig att avstå de flesta gånger. Sedan, när jag fick en dödsdom på ålderns höst sökte jag kontakt och vi sågs. Var glad att han då inte vände mig ryggen. Då kände jag att vi borde haft kontakt tidigare, vilket jag sa. Det kändes bra i mig att vi hade kontakt mitt senste år innan jag gick bort. Jag testamenterade en stor summa pengar till honom i ett testamente 15 år tidigare vilket han fick av mig efter jag gått bort.

  • Sat 31 Dec 2022 17:28
    #74
    +1
    Anonym (M) skrev 2022-12-31 17:08:09 följande:
    Så mannen ska få förståelse, få chansen att mogna och ändra uppfattning, hur ska kvinnan få samma förmåner om hon behöver dem?
    Han hade chansen att fatta beslut och ev ändra uppfattning när hon blev gravid. Vad menar du, ska man straffa mannen för att kvinnan valde att behålla barnet? Och straffa barnet, att tvingas denne umgås med en person som vantrivs, gör sig till och hycklar. Hu så hemskt för ett litet barn, jag kan absolut föreställa mig hur det skulle vara. Kan ge skador för livet.
  • Anonym (Malin­)
    Sat 31 Dec 2022 17:30
    #75
    Tecum skrev 2022-12-31 17:03:56 följande:
    Eller inte... Jag har ingen egen erfarenhet men att tvinga sig att träffa och umgås med ett barn man inte har några positiva känslor för är ju helt förödande för den stackars ungen. Barn märker snabbt att något inte är som det ska och hen kommer att fara illa av kontakten istf att må bra. Ni som är ute efter att straffa TS ,använd inte barnet som vapen!

    Till TS, se tiden an. Stäng inga dörrar men tvinga dig inte till umgänge, oavsett vad omgivningen tycker. Tala om för tjejer hur du känner, är hon vettig ger hon dig chansen att mogna och ändra uppfattning.
    Hmm, jag är kvinna liksom de flesta som skriver. Men det klokaste inlägget kommer från en man.
  • Anonym (E)
    Sat 31 Dec 2022 17:31
    #76
    Anonym (Pappa på andra sidan.) skrev 2022-12-31 17:09:34 följande:

    Jag betalade underhåll alla år. Det gick bra för sonen. Jag kunde dock aldrig sluta tänka på sonen och det följde med mig i hjärtat hela livet i 50 år. 2 gånger sökte jag upp honom. Några gånger ville jag ta kontakt men skuldkänslor fick mig att inte våga och tankar på att jag kanske får en smocka fick mig att avstå de flesta gånger. Sedan, när jag fick en dödsdom på ålderns höst sökte jag kontakt och vi sågs. Var glad att han då inte vände mig ryggen. Då kände jag att vi borde haft kontakt tidigare, vilket jag sa. Det kändes bra i mig att vi hade kontakt mitt senste år innan jag gick bort. Jag testamenterade en stor summa pengar till honom i ett testamente 15 år tidigare vilket han fick av mig efter jag gått bort.


    Detta var ju... en ny variant iaf.
  • Anonym (M)
    Sat 31 Dec 2022 17:41
    #77
    Tecum skrev 2022-12-31 17:28:32 följande:
    Han hade chansen att fatta beslut och ev ändra uppfattning när hon blev gravid. Vad menar du, ska man straffa mannen för att kvinnan valde att behålla barnet? Och straffa barnet, att tvingas denne umgås med en person som vantrivs, gör sig till och hycklar. Hu så hemskt för ett litet barn, jag kan absolut föreställa mig hur det skulle vara. Kan ge skador för livet.
    Jag skrev ingenting om det. Jag undrar hur du tycker att man ska lösa det om kvinnan behöver samma.
  • Anonym (Abc)
    Sat 31 Dec 2022 18:06
    #78
    +1
    Anonym (Noway) skrev 2022-12-31 16:08:35 följande:

    Det är väl knappast alla som tänker på att köra med dubbelt skydd varje gång man har sex? Jag tror bara inte jag har nån större potential att bli en bra pappa ens. kanske barnet får det bättre om jag inte är med till  med? 


    Det är ju ingen fel. Ni gjorde båda vad ni kunde. Det är så klart en märklig situation. 


    Nu försöker du rättfärdiga den väg du vill gå. Men är du inte missbrukare, kvinno eller barnmisshandlare eller pedofil så har du antagligen ganska goda möjligheter att bli en bra pappa. Lita på dig själv. Du ska bli pappa. Luft huvudet. Var stolt! Det kommer bli en jävla resa.

    Ge dig själv möjligheten att bli en av viktigaste personerna i en ny människas liv. Den där ungen kommer älska dig mer än någon tjej någonsin kommer göra. Jag förstår att det inte går att ta in. Jag vet själv hur jag var i din ålder. Men lita på mig. Du kommer vara hjälten som försvarar mot allt ont. Som tröstar när knäna skrapats eller när någon varit dum. Du behöver inte vara någon filosofisk mästare. Ofta räcker det att du finns där.

  • Anonym (Teddy­)
    Sat 31 Dec 2022 18:58
    #79
    Anonym (E) skrev 2022-12-31 17:31:44 följande:
    Detta var ju... en ny variant iaf.
    Jag visste väl att spöken finns. I alla fall här på familjeliv. 
  • Anonym (Teddy­)
    Sat 31 Dec 2022 19:00
    #80
    Anonym (M) skrev 2022-12-31 17:41:23 följande:
    Jag skrev ingenting om det. Jag undrar hur du tycker att man ska lösa det om kvinnan behöver samma.
    Det skulle jag också vilja veta.
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?