• Anonym (Noway­)
    Fri 30 Dec 2022 21:27
    186816 visningar
    1240 svar
    -10 +1
    1240
    186816

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (mläKÖ­B)
    Sun 1 Jan 2023 12:19
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2023-01-01 11:58:06 följande:
    Skillnaden är att hon har valet att avbryta, det har inte mannen.

    Återigen, juridisk abort vore en bra sak.

    Nja, för barnets skull så bör inte juridisk abort vara möjligt. Däremot bör en pappa som blir pappa på det vis som TS skriver om inte skuldbeläggas av hela samhället för att denne inte vill vara fysiskt aktiv som pappa. 


    Barnet har ju inte gjort något i sammanhanget och bör ha rätt att veta vem som är pappan och jag vill inte att samhället ska betala för någons ligg. 


    Vet man inte hur barn blir till så bör man inte ha sex. Tar man inte till de åtgärder man kan för att ett oönskat barn inte ska avlas så bör man inte heller ha sex. 


    En kvinna som inte vill ha barn har alltid valet att göra abort, en man har bara ett val INNAN han har sex och detta är något som bör påpekas gång på gång under sexualundervisningen. 


    Sen kan det bli ett barn ändå, även om killen drar på sig en kondom och tjejen använder något preventivmedel, men risken är betydligt mindre. 

  • Anonym (M)
    Sun 1 Jan 2023 12:20
    Anonym (mläKÖB) skrev 2023-01-01 12:11:34 följande:

    Barnet har fortfarande rätten, men föräldern har rätt att neka. Så det blir dubbelt där. Men viktigt är att inte föräldrar tror att de har rätten till umgänge med sitt barn oavsett vad. 


    En förälder som kommer och går som hen vill utan rim och reson hävdar inte sällan att de minsann har rätten på sin sida och att den andra föräldern kan dömas för förhindrande om de inte godtar att föräldern lallar runt som en annan egoidiot. Därför är det viktigt att poängtera att så är inte fallet. 


    Jo jag förstår vad du menar. Ville bara påpeka att det finns ingen rätt för barnet i slutändan, om inte föräldern går med på det. Det är ju inte så att man tvingar någon för att barnet har rätten till umgänge med föräldern.
  • Anonym (mläKÖ­B)
    Sun 1 Jan 2023 12:26
    Anonym (M) skrev 2023-01-01 12:20:15 följande:
    Jo jag förstår vad du menar. Ville bara påpeka att det finns ingen rätt för barnet i slutändan, om inte föräldern går med på det. Det är ju inte så att man tvingar någon för att barnet har rätten till umgänge med föräldern.
    Nej, precis och det är ett bra tydliggörande  
  • Anonym (mläKÖ­B)
    Sun 1 Jan 2023 12:26
    Anonym (M) skrev 2023-01-01 12:20:15 följande:
    Jo jag förstår vad du menar. Ville bara påpeka att det finns ingen rätt för barnet i slutändan, om inte föräldern går med på det. Det är ju inte så att man tvingar någon för att barnet har rätten till umgänge med föräldern.
    Nej, precis och det är ett bra tydliggörande  
  • Anonym (En annan)
    Sun 1 Jan 2023 13:09
    Anonym (M) skrev 2023-01-01 12:03:14 följande:
    För barnet är det inte alls bra. Och ska samhället betala för barnets uppehälle i stället tycker du? Det kan ju röra sig om en mamma som inte kan försörja dem. Nej då är det faktiskt i första hand de som skaffat barnet som ska betala. Jag tror inte att de flesta människor har någon lust att försörja andras barn, enbart för att någon inte vill men faktiskt kan.
    Tumme upp! 
  • Anonym (Jurid­isk abort)
    Sun 1 Jan 2023 13:13
    -1 +2
    Anonym (M) skrev 2023-01-01 12:03:14 följande:
    För barnet är det inte alls bra. Och ska samhället betala för barnets uppehälle i stället tycker du? Det kan ju röra sig om en mamma som inte kan försörja dem. Nej då är det faktiskt i första hand de som skaffat barnet som ska betala. Jag tror inte att de flesta människor har någon lust att försörja andras barn, enbart för att någon inte vill men faktiskt kan.
    Nej, samhället ska inte betala. Väljer man att skaffa barn ensam så får man dra lasset själv helt enkelt.
    De flesta klarar av det, har man bara ett jobb så går det. 

    Jag anser till 100% att det vore det allra bästa för alla att införa juridisk abort. Det finns inget som kan ändra på den åsikten, den är stött och blött under lång tid. Det finns samlingplatser för oss som önskar införa detta.

    Vill tillägga att jag är kvinna.
  • Anonym (Jurid­isk abort)
    Sun 1 Jan 2023 13:13
    -2
    EpicF skrev 2023-01-01 12:10:04 följande:

    Anonym (Juridisk abort): Nej, hon hade heller inget val eftersom upptäckte det försent. 


    Det är inte för sent i v 14.
    Det borde du veta som säger att du jobbar inom vården.
  • Anonym (En annan)
    Sun 1 Jan 2023 13:20
    -1 +1
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2023-01-01 13:13:02 följande:
    Nej, samhället ska inte betala. Väljer man att skaffa barn ensam så får man dra lasset själv helt enkelt.
    De flesta klarar av det, har man bara ett jobb så går det. 

    Jag anser till 100% att det vore det allra bästa för alla att införa juridisk abort. Det finns inget som kan ändra på den åsikten, den är stött och blött under lång tid. Det finns samlingplatser för oss som önskar införa detta.

    Vill tillägga att jag är kvinna.
    Men kvinnan väljer inte att vara ensamstående om mannen sticker. Då är det han som väljer det åt henne. 
  • Miss Skywal­ker
    Sun 1 Jan 2023 13:22
    -1

    Grattis ts. Du kommer att få känslor för ditt eget barn. Annars är du inte mänsklig.

  • Anonym (Pappa på andra sidan.­)
    Sun 1 Jan 2023 13:22
    EpicF skrev 2022-12-31 22:52:07 följande:
    Sann förutom att du fortfarande lever... 
    Jag är nära släkt till pappan.
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?