• Anonym (Noway­)
    Fri 30 Dec 2022 21:27
    186941 visningar
    1240 svar
    -10 +1
    1240
    186941

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Miss Skywal­ker
    Sun 1 Jan 2023 13:24
    -2 +1
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2023-01-01 13:13:02 följande:
    Nej, samhället ska inte betala. Väljer man att skaffa barn ensam så får man dra lasset själv helt enkelt.
    De flesta klarar av det, har man bara ett jobb så går det. 

    Jag anser till 100% att det vore det allra bästa för alla att införa juridisk abort. Det finns inget som kan ändra på den åsikten, den är stött och blött under lång tid. Det finns samlingplatser för oss som önskar införa detta.

    Vill tillägga att jag är kvinna.
    Det är för barnets skull båda föräldrarna har ett betalningsansvar. Hur kan man inte fatta det?
  • Sun 1 Jan 2023 13:25
    -1 +1

    Miss Skywalker: Det är inte alls säkert. 

    Och nej, man är mänsklig även om man inte få känslor för sitt egna barn. 

  • Sun 1 Jan 2023 13:26

    Anonym (huridisk abort): Rent tekniskt är det inte försent. Men det är en större grej att göra abort så sent och kan vara oerhört känslomässigt. Så för kvinnan var det försent, därför ändrade hon sig. 

  • Anonym (Jurid­isk abort)
    Sun 1 Jan 2023 13:29
    -1 +2
    Anonym (En annan) skrev 2023-01-01 13:20:07 följande:
    Men kvinnan väljer inte att vara ensamstående om mannen sticker. Då är det han som väljer det åt henne. 
    Jo, hon väljer det när hon föder ett barn som är juridiskt aborterat av mannen.
  • Anonym (Jurid­isk abort)
    Sun 1 Jan 2023 13:30
    -1 +1
    Miss Skywalker skrev 2023-01-01 13:24:24 följande:
    Det är för barnets skull båda föräldrarna har ett betalningsansvar. Hur kan man inte fatta det

    Lite tänkvärd läsning.
    grensmans.se/juridisk-abort-for-barnets-basta/
  • Anonym (Jurid­isk abort)
    Sun 1 Jan 2023 13:32
    -1 +2
    EpicF skrev 2023-01-01 13:26:38 följande:

    Anonym (huridisk abort): Rent tekniskt är det inte försent. Men det är en större grej att göra abort så sent och kan vara oerhört känslomässigt. Så för kvinnan var det försent, därför ändrade hon sig. 


    Det var ändå hennes aktiva val.
  • Anonym (Black­en)
    Sun 1 Jan 2023 13:36
    +1

    Tror det kan bli både och, att du känner en enorm kärlek och lycka när du håller ditt barn, eller att du känner dig helt förkrossad.


    du behöver nog se det positiva med att få barn. När du blir äldre har du alltid någon speciell i ditt liv, oavsett vad som händer. Sen hade det varit bättre om barnet kom till i ett stadigt förhållande, men nu får du ta det för var det är

  • Sun 1 Jan 2023 13:42

    Anonym (Juridisk abort): Kanske att val hun är tvungen att ta? Vi vet ingenting om kvinnan. Hur hon är. Relgion etc. Det enda vi vet är att hon, tillskillnad från ts, faktisk tog sitt ansvar för att skydda mot graviditet. 

  • Anonym (M)
    Sun 1 Jan 2023 13:48
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2023-01-01 13:13:02 följande:
    Nej, samhället ska inte betala. Väljer man att skaffa barn ensam så får man dra lasset själv helt enkelt.
    De flesta klarar av det, har man bara ett jobb så går det. 

    Jag anser till 100% att det vore det allra bästa för alla att införa juridisk abort. Det finns inget som kan ändra på den åsikten, den är stött och blött under lång tid. Det finns samlingplatser för oss som önskar införa detta.

    Vill tillägga att jag är kvinna.
    Det funkar inte så. Det finns människor som skaffar barn som samhället får försörja för att det inte finns någon annan möjlighet. Men finns det föräldrar som har förmågan att betala så ska de göra det. 

    Klart att du får ha din bestämda åsikt men jag håller inte med. Den där aborten är ju värdelös för barnet finns ju kvar.
  • Anonym (M)
    Sun 1 Jan 2023 13:50
    -1 +2
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2023-01-01 13:32:56 följande:
    Det var ändå hennes aktiva val.
    Det var mannens aktiva val också. Ingen tvingade honom att göra barn.
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?