• Anonym (Noway­)
    Fri 30 Dec 2022 21:27
    186865 visningar
    1240 svar
    -10 +1
    1240
    186865

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (Jurid­isk abort)
    Sun 1 Jan 2023 13:52
    Anonym (M) skrev 2023-01-01 13:48:25 följande:
    Det funkar inte så. Det finns människor som skaffar barn som samhället får försörja för att det inte finns någon annan möjlighet. Men finns det föräldrar som har förmågan att betala så ska de göra det. 

    Klart att du får ha din bestämda åsikt men jag håller inte med. Den där aborten är ju värdelös för barnet finns ju kvar.
    Du kan ju också läsa via länken jag bifogade tidigare.

    Självklart respekterar jag att du inte håller med mig.
  • Anonym (Jurid­isk abort)
    Sun 1 Jan 2023 13:55
    -1 +2
    Anonym (M) skrev 2023-01-01 13:50:22 följande:
    Det var mannens aktiva val också. Ingen tvingade honom att göra barn.
    Har jag sagt något annat?
    Knullet var det säkert överens om.

    Du behöver inte komma med det vanliga tugget om att "har man sex så kan det bli barn", det tror jag alla är medvetna om.

    Rättvisa vore att båda hade valet att avstå.
    Inga ekonomiska belastningar, inget arv. Det är det som är viktigt när man tvingas till en avkomma man inte önskar.

    Få som tänker på att mannen kan få hela livet förstört av detta.
    Ja, även hans föräldrar och andra släktingar som måste tänka på hur de ska göra med framtida arv.
  • Anonym (Ta ansvar­)
    Sun 1 Jan 2023 13:55
    +4
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2023-01-01 13:13:02 följande:
    Nej, samhället ska inte betala. Väljer man att skaffa barn ensam så får man dra lasset själv helt enkelt.
    De flesta klarar av det, har man bara ett jobb så går det. 

    Jag anser till 100% att det vore det allra bästa för alla att införa juridisk abort. Det finns inget som kan ändra på den åsikten, den är stött och blött under lång tid. Det finns samlingplatser för oss som önskar införa detta.

    Vill tillägga att jag är kvinna.
    Fast man gör inte barnet ensam, man är två. Då ska man även vara två att ta konsekvenserna, dvs betala för barnet.

    Ligg inte om du inte kan ta ansvar för ditt sexliv. Män är inte dummare än kvinnor, de vet hur barn blir till. 
  • Sun 1 Jan 2023 13:56
    Anonym (Ta ansvar) skrev 2023-01-01 13:55:26 följande:
    Fast man gör inte barnet ensam, man är två. Då ska man även vara två att ta konsekvenserna, dvs betala för barnet.

    Ligg inte om du inte kan ta ansvar för ditt sexliv. Män är inte dummare än kvinnor, de vet hur barn blir till. 
    De borde iallefall veta hur barn blir till.... 
  • Anonym (Ta ansvar­)
    Sun 1 Jan 2023 13:59
    +1
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2023-01-01 13:55:17 följande:
    Har jag sagt något annat?
    Knullet var det säkert överens om.

    Du behöver inte komma med det vanliga tugget om att "har man sex så kan det bli barn", det tror jag alla är medvetna om.

    Rättvisa vore att båda hade valet att avstå.
    Inga ekonomiska belastningar, inget arv. Det är det som är viktigt när man tvingas till en avkomma man inte önskar.

    Få som tänker på att mannen kan få hela livet förstört av detta.
    Ja, även hans föräldrar och andra släktingar som måste tänka på hur de ska göra med framtida arv.
    Och är man medveten om att det kan bli barn och det händer, så får man ta konsekvenserna. Varför en av föräldrarna kunna friskriva sig i efterhand? 
  • Anonym (Ta ansvar­)
    Sun 1 Jan 2023 14:00
    +1
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2023-01-01 13:55:17 följande:
    Har jag sagt något annat?
    Knullet var det säkert överens om.

    Du behöver inte komma med det vanliga tugget om att "har man sex så kan det bli barn", det tror jag alla är medvetna om.

    Rättvisa vore att båda hade valet att avstå.
    Inga ekonomiska belastningar, inget arv. Det är det som är viktigt när man tvingas till en avkomma man inte önskar.

    Få som tänker på att mannen kan få hela livet förstört av detta.
    Ja, även hans föräldrar och andra släktingar som måste tänka på hur de ska göra med framtida arv.
    Båda har valet att avstå. Mannen gör sitt val innan samlaget, kvinnan gör det efter.
  • Anonym (Jurid­isk abort)
    Sun 1 Jan 2023 14:05
    -1 +1
    Anonym (Ta ansvar) skrev 2023-01-01 13:59:26 följande:
    Och är man medveten om att det kan bli barn och det händer, så får man ta konsekvenserna. Varför en av föräldrarna kunna friskriva sig i efterhand? 
    Varför?
    Det sker ju redan när kvinnan väljer att ta bort sitt slarv i efterhand.

    Det rimliga är att båda ska kunna göra det, inom samma tidsram. Alltså fram till v 18. Möjligen något tidigare för mannen då det är ett större ingrepp i slutet av denna period.

    Jag menar  inte att mannen skulle kunna göra juridisk abort lite när han vill.¨, hur sent som helst. Det ska finnas en rimlig chans för kvinnan att göra sitt val efter hon fått kännedom om att mannen tänker abortera.
  • Anonym (Jurid­isk abort)
    Sun 1 Jan 2023 14:06
    -1 +1
    Anonym (Ta ansvar) skrev 2023-01-01 14:00:38 följande:
    Båda har valet att avstå. Mannen gör sitt val innan samlaget, kvinnan gör det efter.
    Det vet du ju att det inte stämmer.
    Kvinnan gör också sitt val innan OCH efter.

    Du är patetisk i ditt resonemang.
  • Anonym (M)
    Sun 1 Jan 2023 14:13
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2023-01-01 13:52:18 följande:
    Du kan ju också läsa via länken jag bifogade tidigare.

    Självklart respekterar jag att du inte håller med mig.
    Jag kan inte se någonting där som motsäger det jag nämnde om försörjningen.

    Ja man får ha olika åsikter, förstår inte varför det ens måste påpekas.
  • Anonym (M)
    Sun 1 Jan 2023 14:15
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2023-01-01 13:55:17 följande:
    Har jag sagt något annat?
    Knullet var det säkert överens om.

    Du behöver inte komma med det vanliga tugget om att "har man sex så kan det bli barn", det tror jag alla är medvetna om.

    Rättvisa vore att båda hade valet att avstå.
    Inga ekonomiska belastningar, inget arv. Det är det som är viktigt när man tvingas till en avkomma man inte önskar.

    Få som tänker på att mannen kan få hela livet förstört av detta.
    Ja, även hans föräldrar och andra släktingar som måste tänka på hur de ska göra med framtida arv.
    Men han tvingades inte. Du skriver ju själv att du inte sagt något annat. Men ändå återkommer du till att han tvingas och sen argumenterar utifrån det. Men allt det faller ju för han gjorde faktiskt ett aktivt val att göra barn.
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?