• Anonym (Noway­)
    Fri 30 Dec 2022 21:27
    186877 visningar
    1240 svar
    -10 +1
    1240
    186877

    Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

     


    Till er som blivit unga pappor ofrivilligt mot er vilja och inte alls ville ha med varken mamman eller ungen att göra. Hur gick det sen för er? Fortsatte ni att inte ha nån kontakt alls. Och ungen klarade sig fint utan er. Eller ändrade ni er sen efter ett tag när ungen blivit äldre och började fråga vem som är farsa? Haft ett engångsligg som inte var något seriöst som tyvärr snart resulterar i ett barn. Jag är jävligt kluven vill helst skita totalt i tjejen och barnet bara glömma att jag ska bli farsa. Det här var  fan inte vad jag ville. Men min familj och alla tjatar om att jag ska ta mitt ansvar o träffa barnet regelbundet. Ska jag bara låtsas att gilla den här ungen för syns skull för att alla tycker jag borde göra det? För alla påstår att jag kommer ångra mig som fan om 10 år. Eller att alla andra tjejer man kommer träffa kan tycka det är himla neg att jag är farsa som inte brytt mig. 

  • Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
  • Anonym (Stute­n)
    Fri 17 Mar 2023 21:04
    EpicF skrev 2023-03-17 20:47:30 följande:
    Mam är faktiskt fortfarande förälder även om ens barn inte längre lever. 
    Jo så är det men mitt döda barn gör mig inte till förälder hos myndigheter, det barn som lever gör det dock.
    Önskar dock ingen att vara med om ett barn som dör, jag är normalt en hård person men där knäcktes jag.
  • Fri 17 Mar 2023 21:06
    Anonym (Stuten) skrev 2023-03-17 21:04:40 följande:
    Jo så är det men mitt döda barn gör mig inte till förälder hos myndigheter, det barn som lever gör det dock.
    Önskar dock ingen att vara med om ett barn som dör, jag är normalt en hård person men där knäcktes jag.
    Du är fortfarande förälder även om ditt barn inte finns längre. Det kan ingen ta ifrån dig. 

    Jag har ett barn som dog strax efter födseln, och jag fortfarande förälder till detta barnt. 
  • Anonym (fkl)
    Fri 17 Mar 2023 21:14
    EpicF skrev 2023-03-17 21:06:03 följande:
    Du är fortfarande förälder även om ditt barn inte finns längre. Det kan ingen ta ifrån dig. 

    Jag har ett barn som dog strax efter födseln, och jag fortfarande förälder till detta barnt. 
    När börjar man räknas som förälder? abort? det är ett liv.
    Jag var med på en abort, vi gick igenom med läkaren före, hen frågade hur många graviditet har du haft? hon svara två, fick då en utskällning av läkaren, du har tre, även denna räknas.

    Har alltid funderat på varför vi blev utskällda av läkaren. blir även jag förälder till den händelsen.
  • Fri 17 Mar 2023 21:25
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-17 21:14:15 följande:
    När börjar man räknas som förälder? abort? det är ett liv.
    Jag var med på en abort, vi gick igenom med läkaren före, hen frågade hur många graviditet har du haft? hon svara två, fick då en utskällning av läkaren, du har tre, även denna räknas.

    Har alltid funderat på varför vi blev utskällda av läkaren. blir även jag förälder till den händelsen.
    Föddes barnet? Eftersom ni gjorde abort så föddes inget barn och du blev inte förälder. 

    Att ni blev utskällda var lite överdrivet av läkaren. Men ja, den graviditeten räknades också även om ni valde att avbryta genom abort. 
  • Fri 17 Mar 2023 21:29
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-17 21:14:15 följande:
    När börjar man räknas som förälder? abort? det är ett liv.
    Jag var med på en abort, vi gick igenom med läkaren före, hen frågade hur många graviditet har du haft? hon svara två, fick då en utskällning av läkaren, du har tre, även denna räknas.

    Har alltid funderat på varför vi blev utskällda av läkaren. blir även jag förälder till den händelsen.
    Du skriver ju att läkare frågar efter graviditeter..

    Även om man tar en abort så är kvinnan fortfarande gravid fram till aborten är klar.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (fkl)
    Fri 17 Mar 2023 21:35
    EpicF skrev 2023-03-17 21:25:08 följande:
    Föddes barnet? Eftersom ni gjorde abort så föddes inget barn och du blev inte förälder. 

    Att ni blev utskällda var lite överdrivet av läkaren. Men ja, den graviditeten räknades också även om ni valde att avbryta genom abort. 
    Inge illa ment med inlägget, självklart har jag respekt för detta.
    Nu kan man rädda barn inte långt ifrån abort datum. typ vecka 22, vecka 21 får man göra abort. Juridiskt räknas vecka 22 som ett barn.
    Nu låg vi inte så nära, skönt då behöver jag inte ha dåligt samvete över det. Vi bägge tyckte det var konstigt vi blev utskällda, var inte en lite sådan heller, läkaren höll på en bra stund, kanske ville vi skulle ändra beslutet.
  • Fri 17 Mar 2023 21:43
    Anonym (Stuten) skrev 2023-03-17 21:04:40 följande:
    Jo så är det men mitt döda barn gör mig inte till förälder hos myndigheter, det barn som lever gör det dock.
    Önskar dock ingen att vara med om ett barn som dör, jag är normalt en hård person men där knäcktes jag.
    Förälder räknas du nog också för myndigheterna. Dock om det handlar om att betala underhåll, så klart att du inte kan i det läget räknas som förälder (rent juridiskt) om det absolut tragiska som kan hända händer. Fast förälder är du även till det barnet.

    Jag beklagar din sorg.. 😥

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Fri 17 Mar 2023 21:46
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-17 21:35:27 följande:
    Inge illa ment med inlägget, självklart har jag respekt för detta.
    Nu kan man rädda barn inte långt ifrån abort datum. typ vecka 22, vecka 21 får man göra abort. Juridiskt räknas vecka 22 som ett barn.
    Nu låg vi inte så nära, skönt då behöver jag inte ha dåligt samvete över det. Vi bägge tyckte det var konstigt vi blev utskällda, var inte en lite sådan heller, läkaren höll på en bra stund, kanske ville vi skulle ändra beslutet.
    Det läkaren gjorde var ett grovt fel. Man får inte  skälla ut patienter överhuvudtaget.
    Det skulle ni kunna anmäla faktiskt.
    För det är oetiskt att skälla ut patienter oavsett anledning.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Stute­n)
    Fri 17 Mar 2023 21:53
    EnAnonumius skrev 2023-03-17 21:43:42 följande:
    Förälder räknas du nog också för myndigheterna. Dock om det handlar om att betala underhåll, så klart att du inte kan i det läget räknas som förälder (rent juridiskt) om det absolut tragiska som kan hända händer. Fast förälder är du även till det barnet.

    Jag beklagar din sorg.. 😥
    Jo förälder är man ändå men man tappar allt ansvar.
    Har ju levande barn men det är alltid lika tufft att få frågan "om det barnet innan mig överlevt, hade jag funnits då?"

    Vetefasen hur det blir om man inte är gift och barnet dör inom någon timme, blir man pappa då till ett avlidet barn?
    Jag hade ju turen i oturen att jag automatiskt klassades som pappa.
  • Anonym (fkl)
    Fri 17 Mar 2023 21:58
    EnAnonumius skrev 2023-03-17 21:46:44 följande:
    Det läkaren gjorde var ett grovt fel. Man får inte  skälla ut patienter överhuvudtaget.
    Det skulle ni kunna anmäla faktiskt.
    För det är oetiskt att skälla ut patienter oavsett anledning.
    Blev lite konstigt, det tyckte vi bägge två. Men genom att vi har barn, var beslutet lättare, det skulle bli en ordentlig sladdis isåfall. Undra om läkaren hade gjort liknande om det var ett par som inte hade barn sedan innan, det hade kunnat få dom flesta o må dåligt över beslutet.

    Samtidigt vill man inte göra något, vi var bara glad o få det undanstökat, kan förvärra allting o börja dra i det, man koncentrera bara sig på att ta sig igenom det på bästa sätt, se till att ingen får något men av det.
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?