• Mon 2 Jan 2023 18:29
    507937 visningar
    4453 svar
    +4
    4453
    507937

    Vi som startar IVF 2023

    Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

    Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

    Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

    Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

    🤗

  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Thu 9 Mar 2023 21:55
    +3

    Vi fick se ett pickande litet hjärta idag på tidigt UL (v8+1) ET med 5 dagars blasto. 🙏🏻😭🥰 Men det jag egentligen främst ville säga är att ni som är testnarkomaner. Om ni får starkare och starkare streck så känns det ju jättebra. Vi hade det exakt så och var jätteglada. MEN för en vecka sedan fick vi för oss att testa trots att vi inte gjort det på flera veckor. Och strecket var jättesvagt. Nästan spökstreck. Vi var helt säkra på missfall. Googlade en massa. Hcg skulle ju vara bland högsta nu och ändå svagare streck. Blev ännu mer säkra på missfall. Men då såg vi någon sida som skrev att hormonerna kunde störa och testet reagera konstigt. Att man kunde spä ut med vatten,, vilket vi gjorde och så blev strecket superstarkt igen. Så himla konstigt. Men somsagt,, nog bäst att bara strunta i att testa efter att man fått starkt 😃 men så skönt att de det där tickande hjärtat idag, är fortfarande i chock 😭🥰

  • Fri 10 Mar 2023 07:55

    @hgb åh grattis!! Så roligt <3 Vi ligger nära varandra, jag är på 8+5 idag. Har nipt i 10+1 så nu har min ångest för det börjar smyga sig på. Lovade mig själv att börjar njuta om allt såg bra ut på UL i 8+ (vilket det ju gjorde) men nu börjar jag nojja igen. så trött på mig själv? har du mycket symtom?

    haha jaa the hook effect kallas det tror jag :) jag började också blanda ut med vatten i vecka 6+ typ :D

  • Fri 10 Mar 2023 12:07

    Hej! Vi gör våran första IVF. Började våran resa januari 2020. Hade lätt att bli gravid och plussade snabbt men blev 2 MA och ett missfall innan v. 10. Efter det plussade vi inte på 2 år. Så skumt! Utredningar visar inget på mog eller sambon så nu får vi prova IVF.
    Äggplock 15 ägg och idag fick jag veta att 11 är befruktade så blir återföring på tisdag 🙂

  • Fri 10 Mar 2023 16:18

    Åh grattis Hbg83! Va underbart!! 

    Jag ska har precis börjat tracka ägglossning inför FET. Insåg dock igår att ägglossningen är beräknad på tisdag men kommer den på måndag (vilket inte alls är omöjligt) är det kört  för FET den här månaden. Enda dagen man inte får ha ägglossning är måndag för då blir det återföring på söndag och då har Livio stängt! Blir så matt! Så ännu ett hinder man ska lyckas ta sig förbi. 

    Inte ens tänkt på detta tidigare ... Rynkar på näsan herregud vilken hinderbana detta är!

  • Fri 10 Mar 2023 16:45

    Är på ruvdag 12 eller 11 om man inte räkna samma dag som insättning .. 
    fått lite ljusrosa små blödningar så kunde inte hålla mej från att testa trotts att de är en vecka kvar tills befintliga testet. 

    google och andra ivf grupper säger att det är vanligt just runt dessa dagarna med blödning.. nån mer med den erfarenheten ? 


    tror dock det är kört,  🙁
    har aldrig googlar så mycke under dessa ruv dagar som ja gjort nu 🙄

  • Fri 10 Mar 2023 17:56

    Hej!


    Jag är ny i den här tråden men känner att jag måste ventilera lite. Gjorde FET 20/2 på Rmc i Malmö och är i v.5 (4+3) men håller på att nojja ihjäl mig. Idag har jag haft mensvärksliknade känslor i magen och ryggen och dessutom haft rosa/bruna flytningar. Tog ett positivt gravtest när jag kom hem från jobbet men vågar jag lite på det?? 

  • Fri 10 Mar 2023 18:41
    Fma87 skrev 2023-03-10 17:56:16 följande:

    Hej!


    Jag är ny i den här tråden men känner att jag måste ventilera lite. Gjorde FET 20/2 på Rmc i Malmö och är i v.5 (4+3) men håller på att nojja ihjäl mig. Idag har jag haft mensvärksliknade känslor i magen och ryggen och dessutom haft rosa/bruna flytningar. Tog ett positivt gravtest när jag kom hem från jobbet men vågar jag lite på det?? 


    Tar ni Lutinus? Då är rosa flytningar inget konstigt.
    Förstår er.!
    Att ha mensliknande värk o lite små blödningar behöver inte heller vara nått fel men är i samma situation. Är idag i vecka 6+4 o har UL på onsdag, testade starkt positiv igår när jag spädde ut urinen men att jag inte har nå symtom mer än ömma bröst samt denna värken som kommer o går o blödningarna (även om de varit små o få) gör att jag tvivlar som tusan. 
  • Fri 10 Mar 2023 19:17
    fiialiisa skrev 2023-03-10 18:41:09 följande:
    Tar ni Lutinus? Då är rosa flytningar inget konstigt.
    Förstår er.!
    Att ha mensliknande värk o lite små blödningar behöver inte heller vara nått fel men är i samma situation. Är idag i vecka 6+4 o har UL på onsdag, testade starkt positiv igår när jag spädde ut urinen men att jag inte har nå symtom mer än ömma bröst samt denna värken som kommer o går o blödningarna (även om de varit små o få) gör att jag tvivlar som tusan. 
    Ja jag tar lutinus, hoppas att det är det som spökar då! Man kan ju inte göra så mycket mer än att hoppas att det inte blir något mer av det men gud vad det sätter igång katastroftankar alltså.. hoppas det ser bra ut för dig på ultraljudet!
  • Fri 10 Mar 2023 20:53

    Hej 

    Jag ska börja med mina sprutor imorgon. Ska göra ivf pga av manlig faktor (Azoospermi). Jag har även ett lågt amh för min ålder, dock ser de många äggblåsor vid ultraljud. Så läkaren verkade inte jätteorolig över det😅

    Vi går vid rmc Malmö. Såg att någon hade frågat om vänt-tider i tråden. Vi var på ivf-samtal i december. Sedan blev vi nekade start 2 gånger.  Nu tredje gången vi anmälde mens fick vi ?ok? att starta med sprutor.  

  • Sat 11 Mar 2023 09:43

    Vi går också hos rmc Malmö och har äggplock på måndag. Nån mer som har äggplock i veckan som kommer? Är så uppblåst nu och igår ömmade magen och brösten jättemycket. Jag tar ovitrelle ikväll, första äggplocket för mig. Känns jättespännande!! 

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023