• Mon 2 Jan 2023 18:29
    507884 visningar
    4453 svar
    +4
    4453
    507884

    Vi som startar IVF 2023

    Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

    Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

    Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

    Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

    🤗

  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • Thu 23 Mar 2023 21:22
    girlhasnoname skrev 2023-03-23 10:12:04 följande:

    Hej! 


    Hoppar in i tråden här :) 


    Jag och min sambo har gått utredning via regionen och nu fåt är remiss skickad till Livio I Umeå. 


    Vi har fått dåliga besked, läkaren från regionen har redan börjat prata om äggdonation. När hon gjorde undersökning på mig hade hon svårt att hitta mina äggstockar. Mitt AMH värde är lågt men inte katastrof. 2.2 (35år). Mannens spermieprov var inte heller ultimat men det fanns simmare som hon så fint utryckte sig. 


    Det som däremot upptäcktes på VUL var att jag har ett ca 10*8 myom på livmodern. Men den ska sitta ?bra? till och inte störa en graviditet sa läkaren. Slemhinnan såg också fin ut. 

    Vi har två år av försök bakom oss men inte ett enda +. 


    På mina blodprover har inte synts någon ägglossning men jag har testat positivt med clearblues rosa tester varje månad. Detta får mig att fundera på om jag kanske sällan har ägglossning trots positiva tester. Jag ör så förvirrad. 


    Nösta måndag har vi fått tid till Livio i Umeå, möte med läkare och med sjuksköterska. Är så nervös för dåliga besked. 


    Någon fler som går eller har gått hos Livio i Umeå? 


    Tempar du något? :) 2,2 tycker jag låter som ett bra och normalt värde!
  • Thu 23 Mar 2023 21:23
    Loovaa skrev 2023-03-23 12:39:03 följande:

    Laura90, jag fattar inte riktigt hur citat-knappen fungerar😅

    Det blev 8 stycken befruktade. Så insättning på måndag. Ååh. Vi har väntat länge. Känns konstigt (och pirrigt) att det är så nära en insättning nu 😊


    Ååh så många, vad kul! Hoppas ET går bra och att många håller sig till frysen just in case ❤️
  • Thu 23 Mar 2023 21:26
    Vigge85 skrev 2023-03-23 13:22:42 följande:
    Tack. :)
    Oj va snabbt det gick för er. Har fått höra att det ska vara 8 veckor här också så jag hoppas verkligen vi har samma tur. Men eftersom vi automatiskt blir skickade till Linköping så kanske det tar lite längre tid och få komma dit. Men ska säga till dom sen att jag gärna tar avbokade tider om det dyker upp. Kanske skyndar på processen. 
    Lycka till med genomgången av sprutorna idag. :) När får ni börja ta dom?
    Uppdaterade min instagram (ivf.Sthlm.2023) men klistrar in texten här också så vet ni ❤️ 
    ?Hade tid hos barnmorska idag för sprut-genomgång! Hon förklarade hela processen grundligt och jag fick testa sticka mig själv. Blev förvånad över att det inte ens kändes?! Har dock hört att nålarna är lite olika beroende på medicin men blev ändå positivt överraskad 🥹 
    Läkaren hade ordinerat 125 Gonal-F, anar att dosen har med mitt högre AMH-värde att göra (5,2). Utöver det kommer jag få Fyremadel, Ovitrelle och Lutinus längre in i processen men det tar vi senare!
    Nästa mens är beräknad 30/3 så ska ringa då för att se om vi får starta. Som tur är nämnde jag att vi ska resa bort just den helgen så fick med mig reseintyg då sprutorna inte ska checkas in på flyget samt en liten kylbag då sprutorna måste förvaras kallt.?
  • Fri 24 Mar 2023 14:37
    +2

    Idag var vi på tidigt ultraljud och fick se hjärtat slå! ♥️ Trots två i mitt tyckte ganska kraftslag blödningar med klumpar som gjorde mig säker på att vi fått missfall. De avstannade dock efter några timmar båda gångerna


    Nu ska jag försöka smälta det här och njuta av att det äntligen fungerade. Vi har försökt i 3,5 år så det var dags för lite medvind.

    Lycka till alla, jag hejar på er!

  • Fri 24 Mar 2023 20:50

    Åh grattis!! Hjärta

  • Fri 24 Mar 2023 22:25

    Tack! 😊

  • Sat 25 Mar 2023 07:21

    Stort grattis!!

  • Sat 25 Mar 2023 08:38
    Laura90 skrev 2023-03-25 07:21:05 följande:

    Stort grattis!!


    Tack så mycket! 😊 Håller tummarna för att det går vägen för alla er som är igång. För oss funkade det på tredje FET insättningen från första försöket. Så lite mindre än ett år sen äggplocket. Innan dess försökte vi själva i flera år. Kan tänka nu i efterhand att vi borde börjat med IVF tidigare men vi drog oss verkligen för att börja. Nu är jag glad att vi bestämde oss för att testa!
  • Sat 25 Mar 2023 16:59
    +1

    Vi har fått minus på dag 7 med ett 5-dagars embryo så det blir nog ingenting denna cykel. Nästa försök blir inte förrän i maj, så nu pausar jag närvaron här lite. Hoppas det går bra för alla ni som försöker! 

  • Sun 26 Mar 2023 09:35

    Vi fick minus idag på graviditetstestet. Hade börjat blöda redan för 4 dagar sedan så det var väntat.
    Vi har inga friska ägg kvar i frysen så vi behöver börj om med ivf/pgt omgång 2.
    Ska ringa reproduktionsmedicin på måndag och höra vad de säger. Jag hoppas att vi får göra ett försök till innan sommaruppehållet.

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023