• Tue 10 Jan 2023 22:21
    6489 visningar
    37 svar
    -1
    37
    6489

    Vågar man bjuda ut tågvärden ?

    Finns en tågvärd jag träffar på då & då när jag åker tåg , vi har alltid ögonkontakt och han har alltid ett stort leende när han får syn på mig , höjer alltid på ögonbrynen när han hälsar på mig , vi flörtar väl lite här o där med ögonkontakt osv så pass tydligt att andra i mitt sällskap märkt det . Vad tror ni är han intresserad ? Om ja varför frågar han inte om kontakt , elller är det för att han är under arbetstid ? Borde jag fråga ? Vad göra ? 😂 ps: tänker på honom väldigt ofta och känner mig så löjlig 

  • Svar på tråden Vågar man bjuda ut tågvärden ?
  • Anonym (ensam­ma i kupén)
    Mon 16 Jan 2023 10:43
    #22
    Anonym (Ja) skrev 2023-01-16 10:39:08 följande:

    Ja, han är intresserad men han kan inte bjuda ut dig eftersom det skulle vara att trakassera en passagerare. Du måste bjuda ut honom om det ska bli något.


    Jag vill bjuda ut någon av tågvärdarna. Dom är sexiga, så det är tydligt att dom är intresserade. Hur ska jag göra?
  • Anonym (Ja)
    Mon 16 Jan 2023 10:45
    #23
    Mary Hailey skrev 2023-01-16 00:37:25 följande:

    men fan vilken käftsmäll man fick idag , var inte alls väntat . Antar också att han inte är intresserad men Varför skulle han då sätta sig vid mig och prata och fortsätta hålla på. Och jag skulle minsann nöja mig med att se honom på tåget . många frågetecken . Ska jag skita i han hädanefter ?


    Nu förstår jag ingenting. Har du frågat om han vill träffas och han sa att du får nöja dig med att se honom på tåget? Isf misstolkade jag helt situationen men allt tyder på att han är intresserad. Han kanske är i en relation.
  • Mon 16 Jan 2023 10:53
    #24

    Nej jag frågade ingenting , utan han la den kommentaren när jag frågade vad han hette efter vår konversation . Men han är nog ganska märklig .

  • Anonym (Ki)
    Mon 16 Jan 2023 11:04
    #25

    Om jag var du så hade jag inte fortsatt prata så mycket med honom. Han har satt en gräns, du kan också sätta en gräns. Om du vet att det finns en chans att du får starka känslor så håll dig lågt. Visst ett Hej men att föra en konversation hade jag låtit bli. Han sa ju det själv.. Du får nöja dig med att bara kolla på honom. Att du känner dig förvirrad över varför han flörtar om han ändå inte vill något mer säger rätt mycket.. låt dig inte bli fortsatt förvirrad av honom och försök att inte se honom  mer än en tågvärd för dig.

  • Mon 16 Jan 2023 12:31
    #26

    Ja precis jag tänker också så hädanefter att jag endast säger hej och han är inte mer än en tågvärd skall även tilläggas att det var han som började en konversation och satte sig vid mig :) men vem har lixåm tid med en sån vilseledande kille sen tyckte jag hans sista kommentar var nedlåtande

  • Anonym (Loket­)
    Mon 16 Jan 2023 12:34
    #27
    Mary Hailey skrev 2023-01-16 12:31:29 följande:

    Ja precis jag tänker också så hädanefter att jag endast säger hej och han är inte mer än en tågvärd skall även tilläggas att det var han som började en konversation och satte sig vid mig :) men vem har lixåm tid med en sån vilseledande kille sen tyckte jag hans sista kommentar var nedlåtande


    Många är sociala och pratglada utan att det betyder intresse.
  • Anonym (Ki)
    Mon 16 Jan 2023 12:54
    #28

    Jag förstår dig. Konstigt svar efter att du bara frågade om hans namn.. Jag hade nog också blivit förvirrad. Visst, han kanske är pratglad utan att det betyder mer men sådant kan bli förvirrande speciellt när man pratar med motsatt kön.

    Och hans svar gör det ännu mer förvirrande tycker jag. Låter som han nästan visste att du hade mer intresse än att bara veta hans namn, så varför fortsätta prata med dig om han själv inte har intresse.

  • Mon 16 Jan 2023 12:58
    #29

    Ja och det var lixåm frågor om mitt liv och vad jag gjorde osv och jag frågade om namnet efter vår konversation. men jo hela situationen var märklig och han kände nog det på sig att jag var intresserad . Men fortfarande så var han skum aldrig varit med om något liknande . Att vara pratglad är en helt annan femma . 

  • Anonym (+++)
    Mon 16 Jan 2023 13:28
    #30
    Mary Hailey skrev 2023-01-16 12:31:29 följande:

    Ja precis jag tänker också så hädanefter att jag endast säger hej och han är inte mer än en tågvärd skall även tilläggas att det var han som började en konversation och satte sig vid mig :) men vem har lixåm tid med en sån vilseledande kille sen tyckte jag hans sista kommentar var nedlåtande


    Du behöver väl inte ens säga hej till en tågvärd? De passerar snabbt förbi. Bara var neutralt artig, så som man är mot folk i kassan, när du hämtar ut paket etc. 
  • Anonym (ensam­ma i kupén)
    Mon 16 Jan 2023 13:32
    #31
    Anonym (+++) skrev 2023-01-16 13:28:31 följande:
    Du behöver väl inte ens säga hej till en tågvärd? De passerar snabbt förbi. Bara var neutralt artig, så som man är mot folk i kassan, när du hämtar ut paket etc. 
    Du menar som när man säger hej till dom i kassan?
  • Anonym (Ki)
    Mon 16 Jan 2023 14:17
    #32
    Mary Hailey skrev 2023-01-16 12:58:31 följande:

    Ja och det var lixåm frågor om mitt liv och vad jag gjorde osv och jag frågade om namnet efter vår konversation. men jo hela situationen var märklig och han kände nog det på sig att jag var intresserad . Men fortfarande så var han skum aldrig varit med om något liknande . Att vara pratglad är en helt annan femma . 


    Låter verkligen förvirrande 😅
    Jag hade inte slösat mer tid på det och det låter som att du själv inte tänkt göra det!
  • Mon 16 Jan 2023 15:06
    #33
    +1

    Haha nej jag lägger inte en sekund till på denna mysko killen . End of story haha tack för alla era svar :) 

  • Anonym (Sett förut)
    Wed 18 Jan 2023 22:28
    #34
    -1
    Anonym (Haha) skrev 2023-01-11 16:01:05 följande:
    På min lokala Ica finns en kassörska som dels är jättesöt och även jättetrevlig (inte flirtig egentligen men pratglad/social) runt 20 bast. 

    Både 10 åriga pojkar och 80 åriga män med rullatorer verkar tro att de ändå har en chans och att hon flirtar med dem :D samt alla där mellan.
    Och jag är en av dessa kunder... Även om jag inser att jag inbillar mig så blir jag glad.

    När granndottern hejar så glatt och sött blir jag vam inombords resten av dagen. (Men jag skulle aldrig få för mig något.)

  • Faktis­ktmoti­veradb­ra
    Fri 10 Mar 2023 11:18
    #35

    Det är hans jobb. DU bör fråga honom utan tvekan.
    Om ens det är till och med lite kränkande. Nog hade det kränkt mig om jag var på arbetstid åtminstone.
    Jag tycker att du skall kalla tågupplevelsen för någonting utöver det vanliga, 5 stjärnor på appen och gå vidare!

  • Fri 9 Jun 2023 10:12
    #36

    Haha alldeles korrekt , jag har gått vidare :)

  • Anonym (A)
    Fri 9 Jun 2023 10:45
    #37
    Mary Hailey skrev 2023-06-09 10:12:01 följande:

    Haha alldeles korrekt , jag har gått vidare :)


    Ser du honom fortfarande på tåget? Har ni pratat fler gånger?
Svar på tråden Vågar man bjuda ut tågvärden ?