• Anonym (Kaffedraken)

    Pojkvän sa att han ska hora runt i Thailand.

    Jag vill inte låta som en kontrollerande partner. Men jag är sååååååå nojjig att han ska åka till Thailand med sina polare

    Vi har precis blivit ett par och resan bokades medan vi dejtade och hade mycket kontakt.

    Jag kommer ihåg den konversationen så bra. Och har den fortfarande sparat.

    Han skrev - Har precis bokat en Thailand resa med mina vänner. Två veckor. Och vi åker 26 januari. 


    Jag skrev - Wow. Låter härligt. Verkligen.

    Han skrev - Ska hora mig där nere haha.

    Jag skrev - Okej?? (och en ledsen emoji gubbe)

    Han skrev - Men babe. Jag skojar ju bara med dig fattar du väl.

    Jag vill verkligen inte att han ska åka på denna resan. Jag har hört att det finns så mycket prostitution där nere. Dessutom i två veckor. Vad han ska göra där nere hela tiden är helt omöjligt för mig att veta då jag är kvar i Sverige. Hade jag haft pengarna så hade jag åkt med. Men jag har inte över 20 tusen på banken tyvärr

    Och med tanke på att han skrev som han gjorde har gjort saken bara allt mycket värre !!

    Kan någon snälla lugna mig?

  • Svar på tråden Pojkvän sa att han ska hora runt i Thailand.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (H) skrev 2023-01-12 03:01:15 följande:

    Hur gamla är ni?


    Jag 26 
    Han 31
  • Anonym (Kaffedraken)

    Han skriver ju att han skojar! Inte världens bästa skämt kanske men det är hans humor! KANSKE behöver du en kille utan leklynne?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Lite kan jag tycka att kan man ens skoja om sånt, precis i början när man knappt känner sin dejt så har man inte så mycket omdöme. Jag hade blivit väldigt tveksam till att fortsätta med en sån person faktiskt. 

    Vet du vad det är för vänner han reser med? Om alla är rejäla personer som inte åker iväg för att festa och härja så är det säkert lugnt. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej. 

    Vet du en sak som jag lärt mig nu när jag börjat närma mig 40 år... Som jag önskar jag förstod när jag var 18-25?
    Jo, du kan aldrig påverka vad din partner väljer att göra. Visst, du kan agera svartsjuk, hindra hen från att festa med vänner, göra resor osv, snoka i telefonen, paddan osv. Men, sanningen är att din partner själv väljer att vara otrogen. Eller göra slut med dig om så vill. Liksom du kan välja att göra slut med hen. 

    Mitt råd är, håll inte fågeln för hårt, den riskerar flyga iväg såfort du öppnar handen. 

    Väljer en partner att göra något olämpligt kan du i stället tänka 'så skönt att det hände nu, INNAN barn, villa och Volvo". 

    Det tar bara massa energi att oroa sig, vara svartsjuk.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi är alla olika men jag personligen hade aldrig dejtat en vuxen man som verkar sådär omogen. Han är 31 år och "skämtar" som en tonårspojke. Jag hade också antagit att han med ett grabbgäng som beter sig likadant faktiskt skulle "hora runt"

    Hur länge har ni vart tillsammans?

    Man ska inte behöva vara svartsjuk och orolig i ett förhållande utan det bör vara byggt på en trygg grund. Er verkar lite skakig, är det pga personliga drag eller pga osäkert förhållande?

    Det Ojsan skriver stämmer till 100% - Ha det i åtanke. Gör killen bort sig så så gör han. Det är inget du kan påverka genom svartsjuka eller kontrollerande. 
    Det du dock kan påverka är hur du väljer att förhålla dig till det.


    Hoppas det går bra!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Risken att han kommer att göra det är typ 99,9%..

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det låter som att han skämtade. Just för att man alltid hör om all prostitution där. Han vill nog inte riskera att bli smittad av nåt. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Orolig) skrev 2023-01-12 02:22:41 följande:

    Jag vill verkligen inte att han ska åka på denna resan. Jag har hört att det finns så mycket prostitution där nere. Dessutom i två veckor. Vad han ska göra där nere hela tiden är helt omöjligt för mig att veta då jag är kvar i Sverige. 


    Sol och bad. Kolla bilder från Thailand så förstår du vad som lockar. Många som skulle välja bort tråkvädret här nu mot 2 veckor i Thailand.
Svar på tråden Pojkvän sa att han ska hora runt i Thailand.