• Anonym (Paranoida Pia??)

    Sugen på en kompis unga dotter??

    Fakta: min man och jag har några goda vänner som har två döttrar på 17 och 14 år. Såg i min mans mobil att han bildsökt på Google på deras döttrar. 
    (vad du anser om att jag kollar hans mobil är inte grejen i just denna tråd denna gång) 
    det var ca 20 klick på bilder på tjejerna han hade kollat på. 


    Hur hade du tolkat sökningen? Hur hade dina tankar gått? 

  • Svar på tråden Sugen på en kompis unga dotter??
  • Anonym (Magkänsla)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-19 07:24:59 följande:
    Hör det där påståendet tidigare... Men när jag läser domar och förundersökningsprotokoll så verkar det vanliga vara tvärt om. De flesta verkar åka dit ganska snabbt efter det att de börjar.

    Ungarna berättar för bästa kompisen som berättar för alla. Särskilt om de är aktiva mot flera olika.

    Ibland, men undantagsvis så läser jag någon som kan hålla på länge i skymundan. Men det är inte normen.

    Du kanske har koll på forskning på området eftersom du påstår dig veta hur det ligger till? Eller är det en så kallad "killgissning"?
    Du har läst det i förundersökningsprotokoll..........? och har du koll på statistiken när det gäller sexualbrott? Hur många som uppskattas aldrig bli anmälda övht och att majoriteten av anmälningar läggs ned direkt, inte pga att brottet inte begåtts utan för att brott ska kunna överbevisas i absurdum vilket är väldigt svårt när det gäller sexualbrott då dessa oftast sker med endast förövare och offer inblandade.

    Lagarna är dessutom förlegade och knappt uppdaterade för ett samhälle som lever mkt via internet, där brott kan begås i sas no mans land.
  • Anonym (Magkänsla)
    Anonym (Nyansera) skrev 2023-01-19 08:38:15 följande:
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-19 07:24:59 följande:
    Hör det där påståendet tidigare... Men när jag läser domar och förundersökningsprotokoll så verkar det vanliga vara tvärt om. De flesta verkar åka dit ganska snabbt efter det att de börjar.

    Ungarna berättar för bästa kompisen som berättar för alla. Särskilt om de är aktiva mot flera olika.

    Ibland, men undantagsvis så läser jag någon som kan hålla på länge i skymundan. Men det är inte normen.

    Du kanske har koll på forskning på området eftersom du påstår dig veta hur det ligger till? Eller är det en så kallad "killgissning"?
    Om du inte når fram till dem med dessa inlägg så vet jag inte vad som skulle nå fram till dem.

    Du är också man va? 

    Varför är det så svårt för många män att ta till sig upplevelser från tjejer och kvinnor som varit med om just det här? Det är ju sådana som ni som begår dessa oönskade antastanden och sedan i ert eget huvud tror att tjejen ville, att hon klätt sig för er osv.

    Casanovan pratar dessutom om att BARN aktivt skulle klä sig med intention om att bli ett sexobjekt för gubbar.

    Ett barn har inte ens konsekvenstänk nog att fullt förstå dom här sakerna (hjärnan utvecklas klart först runt 25 där riskanalys är bland det senaste att utvecklas), att då som fullvuxen man handla efter sina mkt olämpliga lustar (ja, att glo är också en handling och är inte så obemärkt som ni tror). Jag som outvecklad 11åring gick på stan och åt en glass när ett gubbäckel kommer fram och ber mig suga av glassen för honom, det här är vardag för tjejer - att gå hem till tjejkompisen och äcklas av pappans blickar, bli tafsad på vilket hände mig när jag var 12år av en läkare. 

    Att detta är vardag gör även blickarna (som C anser är helt okej) väldigt jobbiga då man som tjej inte vet om det kommer stanna vid blickar).

    Att sedan komma med ett påstående baserat på endast förundersökningar bekräftar bara hur otroligt blåögd man är. Men att leva i förnekelse är betydligt mer bekvämt än att se verkligheten och att gud förbjude faktiskt ta sig i kragen o se över sitt eget beteende och vad det innebär för andra.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Magkänsla) skrev 2023-01-19 10:55:43 följande:
    Du har läst det i förundersökningsprotokoll..........? och har du koll på statistiken när det gäller sexualbrott? Hur många som uppskattas aldrig bli anmälda övht och att majoriteten av anmälningar läggs ned direkt, inte pga att brottet inte begåtts utan för att brott ska kunna överbevisas i absurdum vilket är väldigt svårt när det gäller sexualbrott då dessa oftast sker med endast förövare och offer inblandade.

    Lagarna är dessutom förlegade och knappt uppdaterade för ett samhälle som lever mkt via internet, där brott kan begås i sas no mans land.
    Ja, jag har läst rätt många FUP och Domar. Jag tycker sådant är intressant.

    Nä, jag har inte koll på statistik. Men det är i vart fall mer än gissningar. Har du något som styrker dina påståenden annat än klyschor så är jag så klart intresserad?

    Lagarna har uppdaterats mycket senaste åren. Där har du fel.

    Men lagar mot oanständiga tankar finns inte ännu. Eftersom det verkar vara vad du söker så är det ju en bit kvar.

    Vill du ha en lag som förbjudet gubbar att titta på unga tjejers profilbilder på sociala medier?
  • Anonym (Magkänsla)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-19 11:19:02 följande:
    Ja, jag har läst rätt många FUP och Domar. Jag tycker sådant är intressant.

    Nä, jag har inte koll på statistik. Men det är i vart fall mer än gissningar. Har du något som styrker dina påståenden annat än klyschor så är jag så klart intresserad?

    Lagarna har uppdaterats mycket senaste åren. Där har du fel.

    Men lagar mot oanständiga tankar finns inte ännu. Eftersom det verkar vara vad du söker så är det ju en bit kvar.

    Vill du ha en lag som förbjudet gubbar att titta på unga tjejers profilbilder på sociala medier?
    Finns massor att läsa om du är intresserad. Antar att du vet hur du söker efter fakta.

    Klart lagen uppdaterats men inte tillräckligt. Det är mer komplext på nätet där plattformar utgår från andra länders lagar etc, att begära ut bevis är en process som tar mkt resurs. Väldigt, väldigt många brott läggs ned i brist på resurs att ens ta reda på bevis (detta har det pratats om i åratal, polisen gått ut med detta själva etc).

    Sen finns det kryphål, som i olaga integritetsintrång, där det då ska bevisas en intention om att skada personen, det räcker alltså inte att man faktiskt har spridit tex nakenbilder och att personen tagit skada till följd av detta utan förövaren ska ha en intention om att skada, hur bevisar man en intention? 

    Nej jag skiter i vad folk tänker eg, människan som företeelse är ingen högtstående varelse i min värld - mer en parasit. Men det är väldigt viktigt att folk börjar ta ansvar för sina handlingar och lyssna på de som faktiskt blir utsatta och tänker igenom konsekveserna. 

    Tycker du själv att det är trevligt att din bästa polare går hem o sätter sig o runkar åt bilder av din underåriga dotter? Är du lika bekväm med att umgås ihop med honom bland dina barn om du visste att han gjorde detta?
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Magkänsla) skrev 2023-01-19 11:50:05 följande:
    Finns massor att läsa om du är intresserad. Antar att du vet hur du söker efter fakta.

    Klart lagen uppdaterats men inte tillräckligt. Det är mer komplext på nätet där plattformar utgår från andra länders lagar etc, att begära ut bevis är en process som tar mkt resurs. Väldigt, väldigt många brott läggs ned i brist på resurs att ens ta reda på bevis (detta har det pratats om i åratal, polisen gått ut med detta själva etc).

    Sen finns det kryphål, som i olaga integritetsintrång, där det då ska bevisas en intention om att skada personen, det räcker alltså inte att man faktiskt har spridit tex nakenbilder och att personen tagit skada till följd av detta utan förövaren ska ha en intention om att skada, hur bevisar man en intention? 

    Nej jag skiter i vad folk tänker eg, människan som företeelse är ingen högtstående varelse i min värld - mer en parasit. Men det är väldigt viktigt att folk börjar ta ansvar för sina handlingar och lyssna på de som faktiskt blir utsatta och tänker igenom konsekveserna. 

    Tycker du själv att det är trevligt att din bästa polare går hem o sätter sig o runkar åt bilder av din underåriga dotter? Är du lika bekväm med att umgås ihop med honom bland dina barn om du visste att han gjorde detta?
    Bevisen finns i sjön med andra ord? Och det jag sett där pekar på motsatsen.

    Dilemmat med ett rättssamhälle är att en del skyldiga går fria. Samt att du oftast måste vänta tills brottet är fullbordat innan du kan göra något.

    Okej, du anser att människan som företeelser är parasiter? Är du också en parasit då, eller är det alla andra?

    I Kina finns det ett system som heter Skynet, (roligt namn, hämtat från Terminator). Något åt det hållet tror jag det är du söker.

    Nä, jag skulle givetvis inte umgås med någon som säger att han sitter och runkar till min minderåriga dotter. Grejen är väl att folk inte berättar sådant.
  • Anonym (Magkänsla)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-19 12:18:26 följande:
    Bevisen finns i sjön med andra ord? Och det jag sett där pekar på motsatsen.

    Dilemmat med ett rättssamhälle är att en del skyldiga går fria. Samt att du oftast måste vänta tills brottet är fullbordat innan du kan göra något.

    Okej, du anser att människan som företeelser är parasiter? Är du också en parasit då, eller är det alla andra?

    I Kina finns det ett system som heter Skynet, (roligt namn, hämtat från Terminator). Något åt det hållet tror jag det är du söker.

    Nä, jag skulle givetvis inte umgås med någon som säger att han sitter och runkar till min minderåriga dotter. Grejen är väl att folk inte berättar sådant.
    Snabb sökning ger följande:

    www.wonsa.se/om-sexuella-overgrepp/fakta-om-sexualbrott/

    www.aklagare.se/om-brottsligheten/olika-brottstyper/sexualbrott/

    bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html
  • Anonym (Magkänsla)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-19 12:18:26 följande:
    Bevisen finns i sjön med andra ord? Och det jag sett där pekar på motsatsen.

    Dilemmat med ett rättssamhälle är att en del skyldiga går fria. Samt att du oftast måste vänta tills brottet är fullbordat innan du kan göra något.

    Okej, du anser att människan som företeelser är parasiter? Är du också en parasit då, eller är det alla andra?

    I Kina finns det ett system som heter Skynet, (roligt namn, hämtat från Terminator). Något åt det hållet tror jag det är du söker.

    Nä, jag skulle givetvis inte umgås med någon som säger att han sitter och runkar till min minderåriga dotter. Grejen är väl att folk inte berättar sådant.
    Självklart är jag lika mkt parasit som andra människor, försöker minimera skadorna och gör aktiva val för att ta mitt ansvar som medmänniska. Men klart jag också failar. 

    Jag tycker inte att en sådan uppdatering av lagen är något att hurra för, som tex olaga integritetsintrång. Det har som exempel pratats mkt om en ung tjej som fick sina bilder spridda - och som dessutom lagts i databaser för hebe o pedofiler att köpa. Hennes bilder är enl lagen klassade som barnporr och polisen gör inte mkt åt den saken. (Tror hon heter Saga eller något, pratats på nyheterna nyligen). Även talats om flera fall där unga tjejer tagit sina liv till följd av dessa händelser.

    Läser du statistiken visar den tvärtemot vad du sj skrev, att barn har ännu större mörkertal när det gäller sexualbrott.

    Att ta vägen via rättsystemet blir mer som ett nytt övergrepp i sig många gånger. 
  • Anonym (Casanova)
    Du slänger upp några länkar utan att läsa dem...

    Frågeställningen var hur länge en förövare inom exempelvis skolan kan hålla på innan han åker dit? Jag ser inte att något av det du skickade över har med den informationen.

    I TS fall så är det enda bevis som finns att han är en suspekt person.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Magkänsla) skrev 2023-01-19 12:33:27 följande:
    Självklart är jag lika mkt parasit som andra människor, försöker minimera skadorna och gör aktiva val för att ta mitt ansvar som medmänniska. Men klart jag också failar. 

    Jag tycker inte att en sådan uppdatering av lagen är något att hurra för, som tex olaga integritetsintrång. Det har som exempel pratats mkt om en ung tjej som fick sina bilder spridda - och som dessutom lagts i databaser för hebe o pedofiler att köpa. Hennes bilder är enl lagen klassade som barnporr och polisen gör inte mkt åt den saken. (Tror hon heter Saga eller något, pratats på nyheterna nyligen). Även talats om flera fall där unga tjejer tagit sina liv till följd av dessa händelser.

    Läser du statistiken visar den tvärtemot vad du sj skrev, att barn har ännu större mörkertal när det gäller sexualbrott.

    Att ta vägen via rättsystemet blir mer som ett nytt övergrepp i sig många gånger. 
    Jo, men de flesta i mörkertalet är inte grova brott. De flesta polisanmäler inte dickpics. Men de är rätt vanliga och ett solklart brott om de inte är välkomna.

    Det besvarar inte heller frågan.

    Men blir 2 av 10 brott anmälda så åker någon som pysslar med en sådan sak regelbundet ganska snabbt anmäld.

    Trevligt av dig att namnge flickan som blev uthängd. Vill du att jag ska söka efter bilderna för att själv få se, eller vad var syftet?
  • Anonym (Magkänsla)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-19 12:43:08 följande:
    Du slänger upp några länkar utan att läsa dem...

    Frågeställningen var hur länge en förövare inom exempelvis skolan kan hålla på innan han åker dit? Jag ser inte att något av det du skickade över har med den informationen.

    I TS fall så är det enda bevis som finns att han är en suspekt person.
    I statistiken som länkats står följande: att mörkertalet är väldigt stort när det gäller sexualbrott och att det är svårt att få sexualbrottslingar dömda, att mörkertalet är ännu större vad gäller barn där bara 1 av 10 uppskattas berätta.

    Det är således 9 av 10 gärningsmän som kan fortsätta hålla på att utsätta barn för sexuella övergrepp, i skolan, hemma, på fritiden, i föreningslivet, etc på obestämd tid. 

    Information om detta finns i överflöd, både inom statistik, i forskning, och bland offer. Kan du inte läsa eller förstå vad statistiken innebär (som i matematiken att om bara 1 av 10 barn berättar innebär det att 9 av 10 gärningsmän går obemärkt förbi rättsystem) då kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Svar på tråden Sugen på en kompis unga dotter??