• Mon 16 Jan 2023 11:10
    14828 visningar
    8 svar
    8
    14828

    Avslag, värk & blödning, normalt?

    angående Avslag efter förlossning, jag blöder ju som normalt efteråt, men det kommer fortfarande stora klumpar 10 dagar senare nu, ingen konstig lukt eller något alls mer än att jag idag vaknade upp lite öm i underlivet typ. Hur var det för er? Kan detta vara ett tecken på infektion eller Är det normalt? Hur var det för er? Glad

  • Svar på tråden Avslag, värk & blödning, normalt?
  • Mon 16 Jan 2023 12:42
    #1

    Det låter helt normalt det du upplever nu men får du stora klumpar, tänk tennisboll, då behöver du kolla upp det. Har du varit på efterkontroll och pratat med bm om avslaget?

  • Mon 16 Jan 2023 19:34
    #2
    Cusoon skrev 2023-01-16 12:42:59 följande:

    Det låter helt normalt det du upplever nu men får du stora klumpar, tänk tennisboll, då behöver du kolla upp det. Har du varit på efterkontroll och pratat med bm om avslaget?


    Skönt att höra. Det är inte så stora klumpar som tennisbollar utan någrax små och sen några som är som en pingisboll i storlek kanske. men inga andr symtom så har fortfarande ännu inte sökt vård. 


    nej jag födde för 10 dagar sedan & efterkontroll är väl efter ca 6 veckor tror jag dom sa? 

  • Mon 16 Jan 2023 20:11
    #3
    Lillan2022 skrev 2023-01-16 19:34:06 följande:

    Skönt att höra. Det är inte så stora klumpar som tennisbollar utan någrax små och sen några som är som en pingisboll i storlek kanske. men inga andr symtom så har fortfarande ännu inte sökt vård. 


    nej jag födde för 10 dagar sedan & efterkontroll är väl efter ca 6 veckor tror jag dom sa? 


    Ja pingisbollsstorlek är normalt, det känns konstigt och större än vad det är, jag hade inte heller andra besvär av avslaget. Men om du får andra problem som besvärande lukt, klåda eller smärta så ring och fråga bm.

    Jag hade flera efterkontroller. Du kan boka tid innan dess om du skulle vilja.
  • Mon 16 Jan 2023 20:14
    #4

    Jag var på en kontroll hos bm 10 dagar efter förlossningen. Var nog även där efter några veckor också. 

  • Tue 17 Jan 2023 09:42
    #5
    Cusoon skrev 2023-01-16 20:11:31 följande:
    Ja pingisbollsstorlek är normalt, det känns konstigt och större än vad det är, jag hade inte heller andra besvär av avslaget. Men om du får andra problem som besvärande lukt, klåda eller smärta så ring och fråga bm.

    Jag hade flera efterkontroller. Du kan boka tid innan dess om du skulle vilja.

    Ja men då kan jag kanske vara lugn! nej det svider typ lite nedtill men är nog för att jag går på toa väldigt ofta så det är irriterat. 


    men då får jag ringa min BM och höra, går man till den man gick till under graviditeten Då? Får boka en tid

  • Tue 17 Jan 2023 09:42
    #6
    ElaineBenes skrev 2023-01-16 20:14:38 följande:

    Jag var på en kontroll hos bm 10 dagar efter förlossningen. Var nog även där efter några veckor också. 


    Jaha, konstigt att det är så olika. Jag får ringa och höra om jag kan få komma dit och kolla då! 
  • Tue 17 Jan 2023 10:50
    #7

    Du kan gå till samma barnmorska som du hade under graviditeten men du kan också boka tid hos någon annan, det är helt upp till dig.

  • Torna
    Tue 24 Jan 2023 22:33
    #8

    Jag trodde det avtagit helt ca 3 veckor efter förlossning, men helt plötsligt kom massa klumpar i ett par dagar, sedan återgick det till nästan inget alls. Var öm ca 12 veckor trots att jag bara fick en liten ytlig bristning.

Svar på tråden Avslag, värk & blödning, normalt?