• Wed 18 Jan 2023 19:28
    3209 visningar
    5 svar
    +1
    5
    3209

    Hans ex.

    Min sambo chattar/pratar med sitt ex hela tiden, jag får vänta ibland med att prata eller få ett svar pga att han måste svara på hennes meddelande. Jag har sagt ifrån för några månader sen men han sa då att de va BARA om barnen OK Jag förklarade att det fick mig att känna mig osäker och jag ville inte att han skulle dela med sig om privata/ alldagliga saker som han kan prata med mig om för att det är ju jag som är hans sambo nu, har jag fel? Det va iallfall bara om barnen. Idag blev jag irriterad då jag såg att hon komenterat nått om hans mamma som hon egentligen inte behövt veta. Jag frågade om hon skulle hjälpa till med flytten OBS Jag får inte delta i barnens grejer när hon är med för att hon ÄR mamman, samma med hennes kille, han får inte heller de om min kille ska va med. Påpekat att han kanske inte är över henne??  Iallfall jag fick magkänslan igen och den här gången ville jag kolla deras konversation, har inte gjort de förut. Han delar med sig av sin vardag och vad som händer I hushållet (inte våra privata vad jag såg) han skriver inte ens mitt namn han kallar mig för "henne" bilder och info som jag får skickat till mig eller som vi pratat om har hon också fått ta del av. Han säger att de e för att de påverkar barnen men ingen stanns skriver han hur det påverkar dom. Han fixade en lägenhet till sin mamma och tydligen så ringde han henne också för att han va så glad och stolt.. jag känner mig inte speciell för 5 öre. Jag kollade inte hela chatten för de va så mkt. Sa vad jag kände och jag tycker det är respektlöst, det känns som att jag måste tävla med någon jag inte ens får träffa eller bli presenterad för. Att han vill ha bådas bekräftelse, jag räcker inte till... vad tänker ni, är jag dum i huvudet, svartsjuk i onödan eller vad? 

  • Svar på tråden Hans ex.
  • Wed 18 Jan 2023 19:34
    #1

    Jag tycker att du ska flytta ut. Oavsett vad han känner för henne så har de inte en särskilt normal kontakt eftersom ingen annan får vara med när de träffas och att de har så tät kontakt om lite allt möjligt. Det är bortom att vara på vänskaplig fot med ett ex.

  • Magica­l
    Wed 18 Jan 2023 21:34
    #2
    +1

    Det där hade jag inte accepterat. Han är ju helt gränslös med vad han delar med sig av och hur de umgås som "familj" utan dig och utan hennes nya. 

  • Thu 19 Jan 2023 14:44
    #3

    Jag blir bara ledsen att det är barn inblandade. Han verkar inte förstå, säger att han e ledsen men inte VAD han e ledsen för. Känner mig så dum som tänker på hur vi kan lösa de men det är bara han som kan lösa det. Hade det bara handlat om bra kommunikation med sina barn mamma hade det inte vart nå problem. Hade dom vart säkra över sina roller som föräldrar och vart dom har varandra så hade det inte spelat någon roll om vem som är med eller inte.. 

  • Sat 21 Jan 2023 22:26
    #4

    Jag förstår att din sambos beteende får dig att känns dig osäker och att det lätt kan uppstå svartsjuka. Det hade nog iallafall jag kännt i din situation. Men med det sagt så har han gemensamma barn med en annan kvinna. Det är så och det kommer alltid att vara så. Eftersim de har gemensamma barn kommer de alltid att vara en del av varandras liv. Om barnen är små/unga så förstår jag dem om de vill vara försiktiga i hur de umgås med sina nya respektive.


    Vad är ditt mål med relationen? Att skaffa familj? Hur tror du isf att din sambo skulle känna kring det?


    Om det känns jobbigt som det är nu - och det förstår jag absolut - så tror jag du borde överväga att lämna förhållandet. Att din sambo har barn med en annan kvinna kommer inte att ändras och det är upp till honom och henne hur de väljer att umgås med sina barn. 

  • Mon 17 Apr 2023 22:02
    #5
    +1

    Det kan vara så att både han och hans ex är blinda inför både din och hennes killes situation. Rent spontant känner jag att de behållit de delar av sin relation som de båda är bekväma med och som funkar för dem. De har liksom byggt upp sitt. MEN de har också valt att gå vidare då med nya partners. Vad jag tycker då bör hända är att han då tillsammans med dig ska bygga upp ert. Likaså ska hon och hennes partner bygga upp sitt. Det i sin tur borde resultera i att relationen dem emellan kanske inte blir sämre, men ni ska inte behöva känna att det är de två och ni andra två står helt utanför och så är det nu. De behöver båda ta hänsyn till er och komma överens med er i första hand. Du ska inte behöva känna svartsjuka och känna att du behöver kolla. Jag tror det är där det har brustit. Jag tror inte från vad du beskrivet att där är romantiska känslor kvar. Om du inte kan nå fram till honom hur det här får dig att må och hur det försvagar er två så hade jag sagt att vi behöver par terapi. Hoppas det ordnar sig för er :)

Svar på tråden Hans ex.