• Anonym (prosi­t)
    Thu 19 Jan 2023 11:10
    1431 visningar
    20 svar
    20
    1431

    Dejtingsidor för gamers o dyl

    Har kikat runt på olika onlinedejtingsidor typ Mötesplatsen, Match, men verkar vara väldigt svårt att hitta folk som gillar spela dataspel, tv-spel, osv 
    Finns förvisso sökkriterier för sånt också men får dåligt med träffar.

    Dejtade en tjej för flera år sen som var väldigt inne i tv-spel men som även var en genuin naturmänniska, tyvärr så vi klickade inte riktigt. 

    Sen är det ju kul om personen i fråga inte 100 % nördar ner sig i att sitta vid datorn.

    Är svårt att hitta dejtingsidor som inte bara försöker mjölka folk på pengar.

  • Svar på tråden Dejtingsidor för gamers o dyl
  • Anonym (Erik)
    Thu 19 Jan 2023 11:14
    #1

    Happypancake, Tinder och Badoo. Där kan du skriva med folk utan att betala.
    Finns säkert grupper på facebook.
    Kanske testa något av forumen på FZ och Gamereactor.

  • Anonym (Skept­isk)
    Thu 19 Jan 2023 11:38
    #2
    -1

    Ja de flesta växer upp och får med "vuxenprioriteringar". Det är en sak att gilla spel, ibland, men man kan inte leva som gamer hela livet. Då blir man som en förvuxen tonåring som lägger sin tid på fel saker. Det är svårt (omöjligt) att ha en god relation och skapa ett familjeliv om den ena ska sitta klistrad vid en skärm stup i kvarten.

  • Anonym (prosi­t) Trådstartaren
    Thu 19 Jan 2023 12:38
    #3

    Menar inte att personen måste sitta klistrad vid sin dator. Men kollar man på traditionella dejtingsidor så är det oftast annat som är intressant, typ standardsvar mys framför brasan, titta på film, ta en promenad, etc.

    Vissa nämner tv-spel men vill ju att det ska vara nån som faktiskt gillar det oh intte bara skriver det för sakens skull.

    Jag sitter inte heller framför datorn eller tv-spel så mycket som jag gjorde som typ ung vuxen. Annat har kommit emellan men har börjat hitta tillbaka så smått.

  • Anonym (Loadi­ng)
    Thu 19 Jan 2023 12:41
    #4

    Om man gillar tv-spel, kan man inte ha andra intressen också då?
    Det låter konstigt.

  • Anonym (Skept­isk)
    Thu 19 Jan 2023 12:53
    #5
    Anonym (prosit) skrev 2023-01-19 12:38:48 följande:

    Menar inte att personen måste sitta klistrad vid sin dator. Men kollar man på traditionella dejtingsidor så är det oftast annat som är intressant, typ standardsvar mys framför brasan, titta på film, ta en promenad, etc.

    Vissa nämner tv-spel men vill ju att det ska vara nån som faktiskt gillar det oh intte bara skriver det för sakens skull.

    Jag sitter inte heller framför datorn eller tv-spel så mycket som jag gjorde som typ ung vuxen. Annat har kommit emellan men har börjat hitta tillbaka så smått.


    Ja, för att man vill umgås på riktigt med den man har en relation med. Sedan finns det de som kan spela tv-spel en kväll på samma sätt som man kanske ser en film, spelar brädspel, lägger pussel eller något annat, men jag tror få "vuxenvuxna" gör det regelbundet. Du söker en gamer, jag förstår det, men fundera på om det är en särskilt sund livsstil, hur det ska kunna fungera med ett familjeliv t ex. Därför söker många någon som har just en sundare livsstil, någon man kan bilda en framtid med.
  • Anonym (Lira)
    Thu 19 Jan 2023 13:48
    #6
    +1

    Ser inte varför spela tv-spel/dataspel inte skulle vara en sund livsstil.

    Både jag och min sambo spelar, han föredrar dataspel och jag tv-spel.

    Vi har ju båda även andra intressen såsom skoteråkning, titta ngn serie, jakt(för honom), läsning(för mig) och ta oss ut ned båten om sommaren.

    Spelandet är i perioder för oss båda.

    Tråkigt att många tycker att spelande är för ungdomar och inte för vuxna, på vilket vis är det ett sämre intresse än att se på film/promenader/meka/shoppa
    Även gamers lägger ju samma tid på sina barn som folk med andra intressen gör.

  • Anonym (Skept­isk)
    Thu 19 Jan 2023 13:51
    #7
    Anonym (Lira) skrev 2023-01-19 13:48:50 följande:

    Ser inte varför spela tv-spel/dataspel inte skulle vara en sund livsstil.

    Både jag och min sambo spelar, han föredrar dataspel och jag tv-spel.

    Vi har ju båda även andra intressen såsom skoteråkning, titta ngn serie, jakt(för honom), läsning(för mig) och ta oss ut ned båten om sommaren.

    Spelandet är i perioder för oss båda.

    Tråkigt att många tycker att spelande är för ungdomar och inte för vuxna, på vilket vis är det ett sämre intresse än att se på film/promenader/meka/shoppa
    Även gamers lägger ju samma tid på sina barn som folk med andra intressen gör.


    Det beror ju på om man verkligen har tid för annat: relationen, ev barn, att sköta sitt hem. Har man dessutom inga andra hobbies så verkar det inte särskilt bra.
  • Anonym (Lira)
    Thu 19 Jan 2023 14:08
    #8
    +1
    Anonym (Skeptisk) skrev 2023-01-19 13:51:34 följande:
    Det beror ju på om man verkligen har tid för annat: relationen, ev barn, att sköta sitt hem. Har man dessutom inga andra hobbies så verkar det inte särskilt bra.
    Vilka hobbys är då sunda?
    Vilka hobbys räknas som bra?

    varför är data/tv-spel sämre än att sticka?

    varför skulle inte en gamer ha tid för relationen/ev barn/sköta sitt hem?
    Har en som har träning som intresse tid för relationen, ev barn och att sköta sitt hem?

    När jag är i spelperiod så gör jag mitt intresse hemma, ingen tid tas för resande mellan hem-intresse.
    Jag kan tex starta/hänga en maskin och för att göra det under utövande av mitt intresse så tycker jag på paus och gör det jag ska
  • Anonym (Skept­isk)
    Thu 19 Jan 2023 14:15
    #9
    -1
    Anonym (Lira) skrev 2023-01-19 14:08:53 följande:
    Vilka hobbys är då sunda?
    Vilka hobbys räknas som bra?

    varför är data/tv-spel sämre än att sticka?

    varför skulle inte en gamer ha tid för relationen/ev barn/sköta sitt hem?
    Har en som har träning som intresse tid för relationen, ev barn och att sköta sitt hem?

    När jag är i spelperiod så gör jag mitt intresse hemma, ingen tid tas för resande mellan hem-intresse.
    Jag kan tex starta/hänga en maskin och för att göra det under utövande av mitt intresse så tycker jag på paus och gör det jag ska
    Jag skulle reagera likadant oavsett om en person var gamer, stickade, mekade eller nåt annat. Om det är allt livet kretsar kring så är det en fixering och inte bara en hobby. Det ÄR inte sunt att ägna sin fritid åt bara en enda sak, särskilt om det tar stor del av ens fritid. Det är inte aktiviteten i sig utan hur man hanterar den.
  • Anonym (Lira)
    Thu 19 Jan 2023 14:26
    #10
    Anonym (Skeptisk) skrev 2023-01-19 14:15:16 följande:
    Jag skulle reagera likadant oavsett om en person var gamer, stickade, mekade eller nåt annat. Om det är allt livet kretsar kring så är det en fixering och inte bara en hobby. Det ÄR inte sunt att ägna sin fritid åt bara en enda sak, särskilt om det tar stor del av ens fritid. Det är inte aktiviteten i sig utan hur man hanterar den.

     


    Fast ingenstans skriver trådstartaren att livet kretsar kring spelande så jag förutsätter att spelandet är en hobby och inte en fixering hos TS.


    TS vad spelar du? Är det online i grupper så kanske du kan träffa någon där.

  • Anonym (Skept­isk)
    Thu 19 Jan 2023 14:43
    #11
    Anonym (Lira) skrev 2023-01-19 14:26:34 följande:

     


    Fast ingenstans skriver trådstartaren att livet kretsar kring spelande så jag förutsätter att spelandet är en hobby och inte en fixering hos TS.


    TS vad spelar du? Är det online i grupper så kanske du kan träffa någon där.


    Nej det behöver inte vara en osund fixering heller för att det ska skada en relation.
  • Anonym (.)
    Thu 19 Jan 2023 14:51
    #12
    +1
    Anonym (Lira) skrev 2023-01-19 14:26:34 följande:

     


    Fast ingenstans skriver trådstartaren att livet kretsar kring spelande så jag förutsätter att spelandet är en hobby och inte en fixering hos TS.


    TS vad spelar du? Är det online i grupper så kanske du kan träffa någon där.


    Fast TS efterfrågar en dejtingssida för gamers. Hade det bara varit en normal hobby, så kan man väl leta flickvän på vanliga sidor? 

    En gamer (svenska. spelare) är en person som spelar TV-spel, datorspel, rollspel, brädspel och/eller kortspel. Ofta syftas på någon som tävlar i e-sport eller någon som tillhör en subkultur uppbyggd kring spel.

  • Anonym (Lira)
    Thu 19 Jan 2023 15:01
    #13
    Anonym (.) skrev 2023-01-19 14:51:14 följande:
    Fast TS efterfrågar en dejtingssida för gamers. Hade det bara varit en normal hobby, så kan man väl leta flickvän på vanliga sidor? 

    En gamer (svenska. spelare) är en person som spelar TV-spel, datorspel, rollspel, brädspel och/eller kortspel. Ofta syftas på någon som tävlar i e-sport eller någon som tillhör en subkultur uppbyggd kring spel.

     


    TS får kanske förtydliga sig, kan ju vara så att hen efterlyser en sida för dejting där det finns en hel del gamers, tror inte jag hört om någon renodlad dejtingsajt för enbart ett intresse någon gång, närmast det jag sett om är reklam för sajt för kristna som vill dejta.

    Att då träffa någon via sitt intresse kan ju fungera det med, exempelvis online i grupp i det spel man spelar.

    Vad är en normal hobby?

  • Anonym (Lira)
    Thu 19 Jan 2023 15:03
    #14

    Var tvungen att googla, finns dejting-sidor för gamers, kollade aldrig om det kostar då jag inte orkade gå in och kolla

  • Anonym (J)
    Thu 19 Jan 2023 15:04
    #15
    +1

    Spelare hittar oftast andra spelare i spelen de spelar är min erfarenhet. Aldrig letat själv men skulle bli väldigt förvånad om det inte fanns discords för det. Annars så möts man i communities man spelar i för det mesta. 
    Man umgås, man klickar, kemi uppstår och det går vidare. 

    Som är tydligt i tråden så är det ju något som de som inte spelar oftast inte har så mycket förståelse för och som fortfarande har stigma runt det (det är oftast betydligt mer förståelse för andra tidskrävande hobbies som om någon spelar fotboll många gånger i veckan eller något så oerhört tidskrävande som om man har häst som kräver flera timmar om dagen varje dag). 

    Du har dessutom betydligt fler män än kvinnor som spelar och datingsidor på nätet har oftast dessutom ett överskott på män så ja det är nog inte det mest förekommande. Speciellt som de flesta något så när sociala spelare gör det i sociala sammanhang online och det även där är övervägande män så brukar de kvinnliga ofta rent automatiskt hitta partners där. 

    Men det känns ganska självklart för de som spelar med andra då man ofta ser andra hitta varandra, så funderar lite på om du missat det sociala där i allmänhet? Då kanske du skulle vilja utvidga det i vilket fall som helst - är ju rätt trevligt :)

  • Anonym (Barns­lig)
    Thu 19 Jan 2023 15:13
    #16
    -1 +1
    Gud vilken skev och tragisk bild du har av någon som spelar spel "Anonym (Skeptisk)".
    Jag är 38 år, gift, tvillingar 7år. Jag fixar kvällsmaten efter hämtat barnen på skolan, kör dem till aktiviteter,
    städar och tar hand om huset, oftast jag som står för diskning/tvätt, umgås med barnen på kvällen, gör läxa med dem och läser. 
    Helgerna är alldtid fulla med aktiviteter som hela familjen gör. 
    Ändå finner jag tid nästan dagligen för att spela, det är ett sätt för mig att varva ner och göra något jag tycker är roligt.
    Endast en otrolig trångsynt person dissar en persons hobby/intresse. Du framstår verkligen som ett torr och tråkig människa.
    Synd om dig att du har begränsningar vad du får och inte får göra baserat på någon skev bild om något kan anses vuxet eller inte.
    Bara så du vet så är dem flesta tv spel gjorda för 25+, att det är många unga som spelar är mer för att dem inte hunnit få samma torra
    inställning till livet som du har. 
    Till TS, tyvärr så kämpar du i uppförsbacke, inte lika vanligt med spelande tjejer, hitta istället en tjej som är okej med ditt spelande, sen spela med vänner. 
  • Anonym (prosi­t) Trådstartaren
    Sun 22 Jan 2023 00:35
    #18
    Anonym (Barnslig) skrev 2023-01-19 15:13:03 följande:
    Gud vilken skev och tragisk bild du har av någon som spelar spel "Anonym (Skeptisk)".
    Jag är 38 år, gift, tvillingar 7år. Jag fixar kvällsmaten efter hämtat barnen på skolan, kör dem till aktiviteter,
    städar och tar hand om huset, oftast jag som står för diskning/tvätt, umgås med barnen på kvällen, gör läxa med dem och läser. 
    Helgerna är alldtid fulla med aktiviteter som hela familjen gör. 
    Ändå finner jag tid nästan dagligen för att spela, det är ett sätt för mig att varva ner och göra något jag tycker är roligt.
    Endast en otrolig trångsynt person dissar en persons hobby/intresse. Du framstår verkligen som ett torr och tråkig människa.
    Synd om dig att du har begränsningar vad du får och inte får göra baserat på någon skev bild om något kan anses vuxet eller inte.
    Bara så du vet så är dem flesta tv spel gjorda för 25+, att det är många unga som spelar är mer för att dem inte hunnit få samma torra
    inställning till livet som du har. 
    Till TS, tyvärr så kämpar du i uppförsbacke, inte lika vanligt med spelande tjejer, hitta istället en tjej som är okej med ditt spelande, sen spela med vänner. 
    Jag är nog inte ute efter en gamer som sitter 24/7 och spelar spel. Jag är inte heller sådan, jag får inte heller tid att spela särskilt ofta. Men jag uppskattar att kunna spela med någon, som inte tycker man är en hopplös nörd för att man tar fram sin Playstation och hellre vill att man ska gå ut på krogen eller inte vet jag.

    Att ha andra intressen utöver är inte helt fel det heller.
  • Sun 22 Jan 2023 10:20
    #19
    Anonym (Lira) skrev 2023-01-19 13:48:50 följande:
    Ser inte varför spela tv-spel/dataspel inte skulle vara en sund livsstil.

    Både jag och min sambo spelar, han föredrar dataspel och jag tv-spel.

    Vi har ju båda även andra intressen såsom skoteråkning, titta ngn serie, jakt(för honom), läsning(för mig) och ta oss ut ned båten om sommaren.

    Spelandet är i perioder för oss båda.

    Tråkigt att många tycker att spelande är för ungdomar och inte för vuxna, på vilket vis är det ett sämre intresse än att se på film/promenader/meka/shoppa
    Även gamers lägger ju samma tid på sina barn som folk med andra intressen gör.
    Vissa kanske gör det, men verkligen inte alla. 
  • Anonym (Lira)
    Mon 23 Jan 2023 08:56
    #20
    SweeneyTodd skrev 2023-01-22 10:20:54 följande:
    Vissa kanske gör det, men verkligen inte alla. 
    Samma sker ju även hos de med andra intressen oavsett om det är gaming, orienterin, fotboll, göra tik tok, virka eller baka.
    Kan du inte begränsa dig själv så är ju alla intressen av ondo
Svar på tråden Dejtingsidor för gamers o dyl