• tina878

    Letrozol-behandling utan Ovitrelle?

    Hej, vad händer om man tar letrozol-behandling i början av månaden men sen inte tar Ovitrelle-sprutan när äggen är mogna? 

  • Svar på tråden Letrozol-behandling utan Ovitrelle?
  • Jag är bara jag

    Om man fått en stor äggblåsa släpper den ägg även utan Ovitrelle. Ovitrelle garanterar äl inom 36 timmar, men äl får man ändå till slut om blåsan är tillräckligt stor.

  • Ellifant

    var faktiskt i dag hos Gyn och kolla äggblåsor efter letrozol behandling och hade en stor fin blåsa som skulle lossa i dag eller i morgon. 


    gyn erbjöd mig att ta ovitrelle  men jag tacka nej då båda mina barn blev till de gångerna när jag inte  tog ovitrelle ( Och då har jag gjort många behandlingar men mina två första) Men jag blev såklart nerös när han såg så paff ut så jag fråga om det var ett dumt beslut.

    Då sa han att efter man har sett en så stor blåsa så förväntar man sig att kroppen ägglossning av sig själv. Men att ovitrelle ger en skjuts i rätt väg. Men att det inte var fel att avstå. men jag antar att det finns en liten risk att man inte ägglossing då han ville ta blodprov 11 dagar efter för att bekräfta ägglossning. 

    återstå och se om jag tog rätt beslut att avstå. 

  • Panacea

    Jag har gått på Letrozol några omgångar och på ultraljuden sett äggblåsor på 23-25mm. Trots stora och fina äggblåsor har jag inte fått någon ägglossning. Så det är ingen garanti att kroppen släpper äggen bara för att blåsorna passerar en viss storlek. Optimalt är självklart ifall kroppen själv kan ägglossning men ibland kan man behöva lite assistans Glad

Svar på tråden Letrozol-behandling utan Ovitrelle?