• Anonym (Anony­m)
    Fri 20 Jan 2023 20:24
    22024 visningar
    117 svar
    117
    22024

    Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?

    Hur viktigt är utseendet för dig när det kommer till dejting? Är det något som är viktigt för dig, eller är du inte så ytlig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?
  • Anonym (Kvinn­a)
    Fri 20 Jan 2023 20:27
    #1
    -2 +2

    För mig är det väldigt viktigt. Jag är bisexuell och kvinna. Om jag inte gillar det jag tittar på så kan jag inte heller dejta personen. Då blir det inte en andra dejt, för jag vet att det då inte finns någon potential. Personligheten är inte det enda som spelar roll. Om det ska finnas en chans att bli något mer än bara vänskap så måste jag gilla personens utseendet. Det ska finnas en stark attraktion. Med det sagt så går bland annat överviktiga bort direkt (gör inget om man har typ två kilo för mycket, men där går nog gränsen). 

  • Anonym (Kvinn­a)
    Fri 20 Jan 2023 20:31
    #2
    -1 +1
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-20 20:27:32 följande:

    För mig är det väldigt viktigt. Jag är bisexuell och kvinna. Om jag inte gillar det jag tittar på så kan jag inte heller dejta personen. Då blir det inte en andra dejt, för jag vet att det då inte finns någon potential. Personligheten är inte det enda som spelar roll. Om det ska finnas en chans att bli något mer än bara vänskap så måste jag gilla personens utseendet. Det ska finnas en stark attraktion. Med det sagt så går bland annat överviktiga bort direkt (gör inget om man har typ två kilo för mycket, men där går nog gränsen). 


    Kanske ska specificera att det inte heller räcker med att personen bara ser okej ut. Jag vill att personen ska se väldigt bra ut, annars får det vara. 


    Och ja, jag själv är väldigt snygg, så jag kan ha dessa krav. 

  • Anonym (S)
    Fri 20 Jan 2023 20:31
    #3
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-20 20:27:32 följande:

    För mig är det väldigt viktigt. Jag är bisexuell och kvinna. Om jag inte gillar det jag tittar på så kan jag inte heller dejta personen. Då blir det inte en andra dejt, för jag vet att det då inte finns någon potential. Personligheten är inte det enda som spelar roll. Om det ska finnas en chans att bli något mer än bara vänskap så måste jag gilla personens utseendet. Det ska finnas en stark attraktion. Med det sagt så går bland annat överviktiga bort direkt (gör inget om man har typ två kilo för mycket, men där går nog gränsen). 


    Intressant. Vad utgår du ifrån när du drar gränsen vid 2 kilo? Frågar du om om BMI,
    eller hur räknar du ut  deras idealvikten, för att veta när de väger 2 kilo för mkt? 
  • Anonym (Kvinn­a)
    Fri 20 Jan 2023 20:37
    #4
    Anonym (S) skrev 2023-01-20 20:31:51 följande:
    Intressant. Vad utgår du ifrån när du drar gränsen vid 2 kilo? Frågar du om om BMI,
    eller hur räknar du ut  deras idealvikten, för att veta när de väger 2 kilo för mkt? 

    BMI är inget jag frågar om, men jag brukar se direkt om en person är överviktig eller ej, och utifrån det gör jag då en bedömning om det är för mycket eller ej.

  • Anonym (MN)
    Fri 20 Jan 2023 20:43
    #5

    Jag har lärt mig att vad som helst kan hända. Jag trodde jag gillade långa, slanka blondiner med stora bröst och blå ögon. Men så trillade jag dit på en kort, brunögd, brunnet med små bröst och tänderna lite på trekvart.

  • Anonym (Lite)
    Fri 20 Jan 2023 21:08
    #6

    Utseende är så subjektivt, och jag uppfattar också utseendet hos de jag dejtar så annorlunda över tid. Klickar det så intalar jag mig att personen är snyggare. Klickar vi inte så är jag mer ärlig mot mig själv.

    Sedan tänker jag att lika barn leker bäst ändå. I min värld finns det knappt något som är värre och mer avtändande än förstorade läppar, silikontuttar och BBL. För andra är det rena drömmen.


    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-20 20:37:32 följande:

    BMI är inget jag frågar om, men jag brukar se direkt om en person är överviktig eller ej, och utifrån det gör jag då en bedömning om det är för mycket eller ej.


    2kg är dock ingenting och det kommer du inte kunna se eller ens märka såvida du inte ställer personen på vågen. Många i min omgivning tror att jag väger runt 85kg men verkligheten är ca 20kg tyngre.
  • Anonym (S)
    Fri 20 Jan 2023 21:10
    #7
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-20 20:37:32 följande:

    BMI är inget jag frågar om, men jag brukar se direkt om en person är överviktig eller ej, och utifrån det gör jag då en bedömning om det är för mycket eller ej.


    Men hur ser du att det är just 2 kg och inte 1,5? 
  • Anonym (Kvinn­a)
    Fri 20 Jan 2023 21:19
    #8
    -2 +1
    Anonym (S) skrev 2023-01-20 21:10:11 följande:
    Men hur ser du att det är just 2 kg och inte 1,5? 
    Det kan jag naturligtvis inte se, men jag har aldrig blivit attraherad av någon som haft stor övervikt. 
  • Anonym (Kvinn­a)
    Fri 20 Jan 2023 21:21
    #9
    -1 +1
    Anonym (Lite) skrev 2023-01-20 21:08:19 följande:

    Utseende är så subjektivt, och jag uppfattar också utseendet hos de jag dejtar så annorlunda över tid. Klickar det så intalar jag mig att personen är snyggare. Klickar vi inte så är jag mer ärlig mot mig själv.

    Sedan tänker jag att lika barn leker bäst ändå. I min värld finns det knappt något som är värre och mer avtändande än förstorade läppar, silikontuttar och BBL. För andra är det rena drömmen.


    2kg är dock ingenting och det kommer du inte kunna se eller ens märka såvida du inte ställer personen på vågen. Många i min omgivning tror att jag väger runt 85kg men verkligheten är ca 20kg tyngre.
    Övervikt syns tydligt. Jag kan se det tydligt, i alla fall. Jag är inte intresserad av att dejta en person med stor övervikt. Det finns egentligen ingenting att diskutera där. Smaken är som baken - delad. 
  • Anonym (Strin­g)
    Fri 20 Jan 2023 21:27
    #10
    -4 +4

    Män går på utseendet.
    Kvinnor attraheras av andra saker. Att han är snäll, stöttande, intelligent och har ett gott självförtroende.

Svar på tråden Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?