• Anonym (Anony­m)
    Fri 20 Jan 2023 20:24
    22028 visningar
    117 svar
    117
    22028

    Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?

    Hur viktigt är utseendet för dig när det kommer till dejting? Är det något som är viktigt för dig, eller är du inte så ytlig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?
  • Anonym (S)
    Fri 20 Jan 2023 21:28
    #11
    -1
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-20 21:19:57 följande:
    Det kan jag naturligtvis inte se, men jag har aldrig blivit attraherad av någon som haft stor övervikt. 
    Ok, men du skrev ju att gränsen går vid 2 kg, en gräns som du inte ens kan se. 
  • Anonym (Lite)
    Fri 20 Jan 2023 21:56
    #12
    -2 +2
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-20 21:21:23 följande:
    Övervikt syns tydligt. Jag kan se det tydligt, i alla fall. Jag är inte intresserad av att dejta en person med stor övervikt. Det finns egentligen ingenting att diskutera där. Smaken är som baken - delad. 
    Fast du säger ju själv att 2kg är en övre gräns du inte vill passera. Hur går det ens ihop rent logiskt? Är ju fatshaming som heter duga och riktig anorexivarning på ditt tankesätt.

    Jag dejtar tusen gånger hellre en överviktig, glad tjej än någon planka till brud som pissar på dem och sedan gömmer sig bakom en lyktstolpe.
  • Anonym (Kvinn­a)
    Fri 20 Jan 2023 22:08
    #13
    -1
    Anonym (S) skrev 2023-01-20 21:28:50 följande:
    Ok, men du skrev ju att gränsen går vid 2 kg, en gräns som du inte ens kan se. 
    Jag skrev TYP och NOG, alltså inte helt stensäkert, men det är min uppskattning. 
  • Anonym (S)
    Fri 20 Jan 2023 22:10
    #14
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-20 22:08:36 följande:
    Jag skrev TYP och NOG, alltså inte helt stensäkert, men det är min uppskattning. 
    Du kallar det dessutom stor övervikt. Något du inte ens kan se. 
  • Anonym (Kvinn­a)
    Fri 20 Jan 2023 22:13
    #15
    -1 +5
    Anonym (Lite) skrev 2023-01-20 21:56:33 följande:
    Fast du säger ju själv att 2kg är en övre gräns du inte vill passera. Hur går det ens ihop rent logiskt? Är ju fatshaming som heter duga och riktig anorexivarning på ditt tankesätt.

    Jag dejtar tusen gånger hellre en överviktig, glad tjej än någon planka till brud som pissar på dem och sedan gömmer sig bakom en lyktstolpe.
    Jag vill inte dejta någon med stor övervikt. Vad är ditt problem? Får folk inte ha preferenser för dig? Jag skrev TYP och NOG, just för att det inte är något som är skrivet 100% i sten, men jag försökte visa ungefär var gränsen går innan det börjar bli för mycket. Det kan jag ju i och för sig se på en person, om jag tycker att personen är för tjock. Vill inte vara med någon jag inte attraheras av. Det är inte ett dugg konstigt. Kalla det fatshaming om du vill, för mig är det bara trams att hålla på som du gör. Du borde istället ta och acceptera att vi alla har olika preferenser. Ja, Gud vilken anorexiavarning att säga att man inte attraheras av övervikt. Finns det bara övervikt och undervikt i din värld? Vad hände med normalvikt?

    Oj, du verkade bli riktigt kränkt av mitt inlägg, med tanke på hur du uttrycker dig här. Att du pratar om fatshaming samtidigt som du tydligt pissar på underviktiga genom att kalla folk för plankor, är ju bara patetiskt. Kanske du ska leva som du lär. Jag är normalviktig och trivs med det. Är varken en planka eller en flodhäst. 
  • Anonym (Kvinn­a)
    Fri 20 Jan 2023 22:15
    #16
    Anonym (S) skrev 2023-01-20 22:10:30 följande:
    Du kallar det dessutom stor övervikt. Något du inte ens kan se. 
    Jag har aldrig sagt att 2 kg är stor övervikt. Sluta ljug. Jag skulle aldrig dejta någon som har stor övervikt. 
  • Fri 20 Jan 2023 22:18
    #17
    +2
    Anonym (Lite) skrev 2023-01-20 21:56:33 följande:
    Fast du säger ju själv att 2kg är en övre gräns du inte vill passera. Hur går det ens ihop rent logiskt? Är ju fatshaming som heter duga och riktig anorexivarning på ditt tankesätt.

    Jag dejtar tusen gånger hellre en överviktig, glad tjej än någon planka till brud som pissar på dem och sedan gömmer sig bakom en lyktstolpe.

    Har du inget bättre för dig en fredagkväll än att försöka bråka med folk om deras preferenser? 

    Att du dessutom tjafsar om fat shaming samtidigt som du, i ditt andra stycke, sysslar med samma sak fast mot smala personer, visar bara vad du är för person. 


     

  • Anonym (S)
    Fri 20 Jan 2023 22:23
    #18
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-20 22:15:20 följande:
    Jag har aldrig sagt att 2 kg är stor övervikt. Sluta ljug. Jag skulle aldrig dejta någon som har stor övervikt. 
    Och du drar gränsen vid 2 kg. Läs ditt eget inlägg. 
  • Anonym (Kvinn­a)
    Fri 20 Jan 2023 22:25
    #19
    Anonym (S) skrev 2023-01-20 22:23:03 följande:
    Och du drar gränsen vid 2 kg. Läs ditt eget inlägg. 
    Ja, ungefär, uppskattningsvis. Sa aldrig att 2 kg är stor övervikt. Det är något du hittar på. 
  • Fri 20 Jan 2023 22:28
    #20
    +4
    Anonym (S) skrev 2023-01-20 22:10:30 följande:
    Du kallar det dessutom stor övervikt. Något du inte ens kan se. 

    Klart det syns om någon är överviktig. Jag kan då se det. Det är bara tjockisar som inbillar sig att det inte går att se, men jo, vi andra ser det. Oavsett om det rör sig om få kilon eller flera kilon. 


    Bara för att du inte passar in på hennes preferenser så behöver du inte börja tjafsa. 

Svar på tråden Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?