• Anonym (Anony­m)
    Fri 20 Jan 2023 20:24
    22025 visningar
    117 svar
    117
    22025

    Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?

    Hur viktigt är utseendet för dig när det kommer till dejting? Är det något som är viktigt för dig, eller är du inte så ytlig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?
  • Anonym (S)
    Fri 20 Jan 2023 22:33
    #21
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-20 22:25:19 följande:
    Ja, ungefär, uppskattningsvis. Sa aldrig att 2 kg är stor övervikt. Det är något du hittar på. 
    Du skriver att du inte gillar övervikt/stor övervikt, och att du drar gränsen vid ungefär 2 kg. Stå för det du skriver istället för att slingra dig.
  • Anonym (S)
    Fri 20 Jan 2023 22:34
    #22
    Klartsomvatten skrev 2023-01-20 22:28:22 följande:

    Klart det syns om någon är överviktig. Jag kan då se det. Det är bara tjockisar som inbillar sig att det inte går att se, men jo, vi andra ser det. Oavsett om det rör sig om få kilon eller flera kilon. 


    Bara för att du inte passar in på hennes preferenser så behöver du inte börja tjafsa. 


    Intresseklubben antecknar. 
  • Anonym (Kvinn­a)
    Fri 20 Jan 2023 22:35
    #23
    Anonym (S) skrev 2023-01-20 22:33:27 följande:
    Du skriver att du inte gillar övervikt/stor övervikt, och att du drar gränsen vid ungefär 2 kg. Stå för det du skriver istället för att slingra dig.

    Ja, precis. Jag skrev inte att TVÅ kilo är stor övervikt. Då hade jag ju inte kunnat dejta personen, om det vore för stor övervikt. 

    Läs om, läs rätt.

  • Anonym (Ullab­ritt)
    Fri 20 Jan 2023 22:37
    #24
    -1 +1

    Man kan säkert tolerera övervikt av en eller annan orsak, tex om man själv är överviktig. Men dom flesta attraheras troligen mest av normalviktiga till tränade/smala.

  • Fri 20 Jan 2023 22:38
    #25
    +1
    Anonym (Ullabritt) skrev 2023-01-20 22:37:42 följande:

    Man kan säkert tolerera övervikt av en eller annan orsak, tex om man själv är överviktig. Men dom flesta attraheras troligen mest av normalviktiga till tränade/smala.


    Så är det. De flesta attraheras av ett hälsosamt utseende och övervikt är inte hälsosamt. 
  • Anonym (Lite)
    Fri 20 Jan 2023 22:39
    #26
    -1
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-20 22:13:42 följande:
    Oj, du verkade bli riktigt kränkt av mitt inlägg, med tanke på hur du uttrycker dig här.
    Knappast kränkt och jag är stolt över min vikt, men ditt resonemang är ganska dumt och larvigt.

    Säg att du träffar någon kille som är 10/10, men har en övervikt på 3kg (som är över din gräns). Skulle du då ta någon som är 0/10 men är "normalviktig" istället? Det är ju i praktiken vad du skriver.
    Klartsomvatten skrev 2023-01-20 22:18:01 följande:

    Att du dessutom tjafsar om fat shaming samtidigt som du, i ditt andra stycke, sysslar med samma sak fast mot smala personer, visar bara vad du är för person.


    Skulle aldrig få för mig att sparka nedåt, men mer än gärna uppåt. "Fit shaming" finns inte... :)
  • Anonym (Lite)
    Fri 20 Jan 2023 22:40
    #27
    +1
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-01-20 22:35:06 följande:

    Ja, precis. Jag skrev inte att TVÅ kilo är stor övervikt. Då hade jag ju inte kunnat dejta personen, om det vore för stor övervikt.


    Du säger att du inte vill dejta någon som är överviktig och att du drar gränsen vid 2kg.

    Då är det fullt rimligt att tolka det som att du anser att 2kg är för mycket.
  • Anonym (Kvinn­a)
    Fri 20 Jan 2023 22:43
    #28
    +1
    Anonym (Lite) skrev 2023-01-20 22:40:20 följande:
    Du säger att du inte vill dejta någon som är överviktig och att du drar gränsen vid 2kg.

    Då är det fullt rimligt att tolka det som att du anser att 2kg är för mycket.

    Det är inte ett dugg rimligt. 


    Rimligt vore att tolka det som att 3 kg är för mycket. 

  • Anonym (Kvinn­a)
    Fri 20 Jan 2023 22:46
    #29
    +1
    Anonym (Lite) skrev 2023-01-20 22:39:21 följande:
    Knappast kränkt och jag är stolt över min vikt, men ditt resonemang är ganska dumt och larvigt.

    Säg att du träffar någon kille som är 10/10, men har en övervikt på 3kg (som är över din gräns). Skulle du då ta någon som är 0/10 men är "normalviktig" istället? Det är ju i praktiken vad du skriver.
    Klartsomvatten skrev 2023-01-20 22:18:01 följande:

    Att du dessutom tjafsar om fat shaming samtidigt som du, i ditt andra stycke, sysslar med samma sak fast mot smala personer, visar bara vad du är för person.


    Skulle aldrig få för mig att sparka nedåt, men mer än gärna uppåt. "Fit shaming" finns inte... :)

    Antecknar. Själv tycker jag att ditt resonemang är dumt och larvigt. 

    Jag skulle knappast tycka att en kille som har 3 kg övervikt är en 10/10, så ditt resonemang faller redan där. Jag attraheras av sunda kroppar, gärna tränade. 


    Det finns ingen som kommer att ta dig på allvar om du pissar på smala samtidigt som du blir arg på folk som inte attraheras av övervikt. Lev som du lär. 

  • Fri 20 Jan 2023 22:46
    #30
    Anonym (Lite) skrev 2023-01-20 22:39:21 följande:
    Knappast kränkt och jag är stolt över min vikt, men ditt resonemang är ganska dumt och larvigt.

    Säg att du träffar någon kille som är 10/10, men har en övervikt på 3kg (som är över din gräns). Skulle du då ta någon som är 0/10 men är "normalviktig" istället? Det är ju i praktiken vad du skriver.
    Klartsomvatten skrev 2023-01-20 22:18:01 följande:

    Att du dessutom tjafsar om fat shaming samtidigt som du, i ditt andra stycke, sysslar med samma sak fast mot smala personer, visar bara vad du är för person.


    Skulle aldrig få för mig att sparka nedåt, men mer än gärna uppåt. "Fit shaming" finns inte... :)

    Klart det finns. Du håller ju på med det. Vi är många som inte attraheras av övervikt och vad du tycker om det är ditt problem. Det kommer ändå inte ändra våra preferenser. :)

Svar på tråden Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?