• Anonym (Anony­m)
    Fri 20 Jan 2023 20:24
    22066 visningar
    117 svar
    117
    22066

    Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?

    Hur viktigt är utseendet för dig när det kommer till dejting? Är det något som är viktigt för dig, eller är du inte så ytlig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?
  • Anonym (a)
    Sat 21 Jan 2023 01:17
    #41
    Decemberskytt skrev 2023-01-21 00:16:18 följande:
    Mörkhåriga män. Breda axlar, gärna maskulina. Sen föll jag för en väldigt smal man, ljushårig med lite lätt rött
    Tyckte du inte om smala män tidigare? Det är lustigt i såna fall med tanke på att uppfattningen annars verkar vara att problemet är de som inte är smala.
  • Anonym (Årets modell­)
    Sat 21 Jan 2023 07:12
    #42
    +2
    Anonym (String) skrev 2023-01-20 21:27:17 följande:

    Män går på utseendet.
    Kvinnor attraheras av andra saker. Att han är snäll, stöttande, intelligent och har ett gott självförtroende.


    Det är därför män byter ut henne efter några år.
  • Kockob­ello
    Sat 21 Jan 2023 08:40
    #43
    Anonym (Lite) skrev 2023-01-20 21:56:33 följande:
    Fast du säger ju själv att 2kg är en övre gräns du inte vill passera. Hur går det ens ihop rent logiskt? Är ju fatshaming som heter duga och riktig anorexivarning på ditt tankesätt.

    Jag dejtar tusen gånger hellre en överviktig, glad tjej än någon planka till brud som pissar på dem och sedan gömmer sig bakom en lyktstolpe.
    Dejta tjockisar du. Ingen hindrar dig. 
  • Anonym (Ullab­ritt)
    Sat 21 Jan 2023 08:42
    #44
    Anonym (Årets modell) skrev 2023-01-21 07:12:17 följande:
    Det är därför män byter ut henne efter några år.
    Oftast är det inte männen som byter ut kvinnorna initialt. Efter några år tröttnar kvinnorna på sina män och gör slut. Då passar männen på att byta till en yngre modell, de män som har resurser för det vill säga.
  • Anonym (B)
    Sat 21 Jan 2023 09:23
    #45
    +1

    Det är väldigt vilktigt att jag finner personen attraktiv. 
    Men det innebär inte att hen behöver se ut en visst sätt eller ses som snygg alla. 

  • Sat 21 Jan 2023 09:38
    #46

    Till Anonym (a) #41

    Det är skillnad på om någon har ordinär kroppsbyggnad och muskler, jämfört med någon som är riktigt smal och inte har synbara muskler.  Har alltid fastnat för den förstnämnda, men nu blev det tvärtom.

  • Sat 21 Jan 2023 09:44
    #47

    Jag tänker att utseendet är viktigt men det betyder ju inte att det behöver vara en person som är "smal och snygg"! MEN det måste väl finnas i alla fall NÅGOT som tilltalar i en tilltänkt partners utseende? 

  • Anonym (Kvinn­a, 35+)
    Sat 21 Jan 2023 09:47
    #48
    +2

    Det allra viktigaste för mig är klass och stil. Dyker han upp på en middagsdejt med keps och slitna gamla jympadojjor är det tack och hej för mig. 

  • Anonym (Kvinn­a 50+)
    Sat 21 Jan 2023 11:04
    #49

    Det är viktigt för mig på så sätt att jag måste attraheras för att det ska bli något. Samt att utseendet speglar livsstil. Så det beror lite på vad man lägger in i begreppet utseende. Faktorer som perfekt profil eller vackert formade kindben är för mig tämligen ointressant. Likaså hårfärg och frisyr. Attraheras mycket mer av personlighet och stil än av drag i utseendet.

    Övervikt går bort. Har själv en hälsomedveten och sportig livsstil så det skulle aldrig fungera med någon som inte tänker på hälsa, kost och motion.

  • Sat 21 Jan 2023 11:06
    #50
    +2

    Det är inte riktigt så enkelt. Det viktiga är attraktion, som inte nödvändigtvis behöver vara ett objektivt vackert utseende. ATTRAKTION är väldigt viktigt, men det är högst individuellt vad man anser vara attraktivt. 


    Jag menar, de flesta kan komma överens om vissa kriterier för att någon ser jävligt bra ut, men de kriterierna behöver inte uppfyllas om attraktion finns där. 

Svar på tråden Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?