• Anonym (Anonym)

    Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?

    Hur viktigt är utseendet för dig när det kommer till dejting? Är det något som är viktigt för dig, eller är du inte så ytlig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?
  • Anonym (What)

    Vad är problemet med att människor väljer efter preferens? Jag är inte så intresserad av att ha en partner att jag väljer någon som inte är den jag vill ha, i så fall är jag hellre singel. Jag behöver inte någon partner. Om jag träffar en person som passar in på det jag vill ha (inkluderat att hen finner mig lika tilltalande) så gör jag plats för en människa i mitt liv. Annars har jag det redan bra.

  • Anonym (Peruk)
    Daphodil skrev 2023-01-22 19:38:00 följande:

    Svårt attraheras av överviktiga, skalliga eller väldigt korta män. De män jag har fallit för har inte varit särskilt "snygga", men däremot extroverta och med mörk röster. Sånt går jag igång på mer än en riktigt snygg man som är mer reserverad. 


    Kan en man med peruk funka?
  • Anonym (Flexx)
    Anonym (What) skrev 2023-01-23 13:19:48 följande:

    Vad är problemet med att människor väljer efter preferens? Jag är inte så intresserad av att ha en partner att jag väljer någon som inte är den jag vill ha, i så fall är jag hellre singel. Jag behöver inte någon partner. Om jag träffar en person som passar in på det jag vill ha (inkluderat att hen finner mig lika tilltalande) så gör jag plats för en människa i mitt liv. Annars har jag det redan bra.


    Vanligt att man vill ha nån som man vill ha. Också vanligt att män förväntas sänka kraven, nöja sig, man kan inte vara så kräsen. 
  • Anonym (Mitt utseende är viktigt)

    Det här låter nog horribelt narcissistiskt, men är det bara jag som faktiskt inte vill ha en snygg man? Jag behöver få känna mig vacker och som att han på det sättet kanske känner det som att han är den som "vunnit" något med att vi är ihop.

    Har så jäkla lite att erbjuda utöver det och sex så jag behöver det för att inte känna mig värdelös och underlägsen.

    Så snygga män går bort. Jag tänder dessutom sexuellt på att en man blir kåt på mig och älskar mig inte på hans utseende. Att han uppskattar mitt utseende och det tilltalar honom är mycket viktigare för mig.

    Han får gärna vara lite gullig, se lite stilig ut, det är helt ok jag accepterar det, men inte snygg. 

  • Klartsomvatten
    Anonym (Mitt utseende är viktigt) skrev 2023-01-23 16:53:00 följande:

    Det här låter nog horribelt narcissistiskt, men är det bara jag som faktiskt inte vill ha en snygg man? Jag behöver få känna mig vacker och som att han på det sättet kanske känner det som att han är den som "vunnit" något med att vi är ihop.

    Har så jäkla lite att erbjuda utöver det och sex så jag behöver det för att inte känna mig värdelös och underlägsen.

    Så snygga män går bort. Jag tänder dessutom sexuellt på att en man blir kåt på mig och älskar mig inte på hans utseende. Att han uppskattar mitt utseende och det tilltalar honom är mycket viktigare för mig.

    Han får gärna vara lite gullig, se lite stilig ut, det är helt ok jag accepterar det, men inte snygg. 


    Frågan är ju om du är så snygg som du själv tror. 
  • Anonym (Mitt utseende är viktigt)
    Klartsomvatten skrev 2023-01-23 17:31:26 följande:
    Frågan är ju om du är så snygg som du själv tror. 
    Är ju inte upp till mig att bedöma egentligen, men jag tycker det själv. Det är nästan det enda jag gillar med mig själv, när jag tvivlar på även det får jag suicidtankar och känner mig komplett värdelös  så jag tänker vidhålla att jag är snygg så långe jag kan.
  • Anonym (a)
    Anonym (Given) skrev 2023-01-22 20:19:55 följande:

    Grejen är ju den att INGEN är tjock för att den tycker det är snyggt. 
    Alla som är tjocka är lata eller sjuka. ALLA. 
    Jag är ganska tjock, på grund av att jag har hamnat i en lat-fas i livet. Slarvar enormt med vad jag stoppar i mig. 
    Har ändå full förståelse för dom som tycker att tjocka personer är fula och inte attraheras av dessa. Jag är likadan. 
    Lönt att tjafsa om.
    Hälsosamma personer ÄR snyggare. Det är ett bra ideal. 
    Varför ska man inte hylla dom som tar hand om sig själva och lever hälsosamt?
    Avundsjuka jävlar!


    Vad betyder det att du slarvar enormt med vad du stoppar i dig?

    Dra inte alla tjocka över en kam. Jag är överviktig trots att jag är extremt noggrann med vad jag äter.
  • Anonym (Peruk)
    Anonym (a) skrev 2023-01-24 13:35:53 följande:
    Vad betyder det att du slarvar enormt med vad du stoppar i dig?

    Dra inte alla tjocka över en kam. Jag är överviktig trots att jag är extremt noggrann med vad jag äter.
    Du är noggrann med vad du äter men kanske inte noggrann med hur mycket du äter?
  • Anonym (a)
    Anonym (Peruk) skrev 2023-01-24 14:24:56 följande:
    Du är noggrann med vad du äter men kanske inte noggrann med hur mycket du äter?
    Det är jag visst. Jag är oftast hungrig hela dagarna för att jag knappt äter något. Sluta sprid fördomar.
  • Anonym (What)
    Anonym (Flexx) skrev 2023-01-23 14:42:45 följande:
    Vanligt att man vill ha nån som man vill ha. Också vanligt att män förväntas sänka kraven, nöja sig, man kan inte vara så kräsen. 
    Varför inte? 
    Alla kan vara hur kräsna de vill. Om det inte fungerar kan man även välja att nöja sig. Valfritt.
Svar på tråden Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?