• Anonym (Anony­m)
    Fri 20 Jan 2023 20:24
    22061 visningar
    117 svar
    117
    22061

    Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?

    Hur viktigt är utseendet för dig när det kommer till dejting? Är det något som är viktigt för dig, eller är du inte så ytlig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?
  • Anonym (Flexx­)
    Wed 25 Jan 2023 08:37
    +1
    Anonym (What) skrev 2023-01-24 18:55:25 följande:
    Varför inte? 
    Alla kan vara hur kräsna de vill. 
    Ja, det kan kvinnor vara. Såhär skrev en i en annan tråd:

    Har du verkligen "råd" att dissa nån som möjligen är intresserad av dig? Du har i åratal beklagat dig över att du inte lyckas träffa en kvinna. Om du nu får chansen, ska du inte passa på att undersöka om det där kan bli nåt, om du känner något för henne? 

    En man förväntas ta det han får när det erbjuds, även om han inte vill. 
  • Anonym (Flexx­)
    Wed 25 Jan 2023 08:44
    +1

    Man ska gå efter insidan, för skönhet falnar. Säger många kvinnor.
    Det... låter ju fint.
    Jag har sett många kvinnor som gör tvärtom jag.
    Som pratar mycket om utseendet på män. Kan vara hans kropp, att han är så snygg och vältränad. 
    I synnerhet om en man är attraherad av yngre kvinnor, så handlar allt om utseendet. Kvinnor vill ha vältränade och virila hunks. Det är det viktigaste.

  • Anonym (Tvill­ingmor­san)
    Wed 25 Jan 2023 08:52

    Min man ser ganska bra ut, men det var inte hans utseende jag föll för, utan annat. Utseendet är inte oviktigt, men inte det viktigaste. Detsamma gäller vikten, helheten är viktigast, men jag tänder inte på kraftig övervikt. Det hänger ju liksom ihop med utseende. 

  • Anonym (Tvill­ingmor­san)
    Wed 25 Jan 2023 08:54

    Ser ganska bra ut själv men har aldrig varit nån fotomodell. Är inte trådsmal men inte tjock heller. Gillar ungefär samma hos en partner.

  • Anonym (Årets modell­)
    Wed 25 Jan 2023 08:56
    +2
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-01-25 08:52:50 följande:

    Min man ser ganska bra ut, men det var inte hans utseende jag föll för, utan annat. Utseendet är inte oviktigt, men inte det viktigaste. Detsamma gäller vikten, helheten är viktigast, men jag tänder inte på kraftig övervikt. Det hänger ju liksom ihop med utseende. 


    Så känner många män också. Att man föll för annat än bara hennes utseende.
    Enligt många kvinnor så går män bara efter utseendet.
    Och om en man inte tänder på en kvinna som är kraftigt överviktig, då är han ytlig, och kan inte se bortom hennes yttre och det fysiska.
    Typiskt. Män vill bara ha tighta 20-åringar.
  • Wed 25 Jan 2023 09:20
    +1

    Utseendet är väldigt viktigt. Blir jag inte attraherad av det yttre så är jag inte så intresserad av att gå vidare. Det hänger ihop yttre och inre/inre och yttre.

  • Anonym (Flexx­)
    Wed 25 Jan 2023 09:33
    Postman skrev 2023-01-25 09:20:09 följande:

    Utseendet är väldigt viktigt. Blir jag inte attraherad av det yttre så är jag inte så intresserad av att gå vidare. Det hänger ihop yttre och inre/inre och yttre.


    Fast det är skillnad när vi män känner så, vi är ytliga.
  • Anonym (What)
    Wed 25 Jan 2023 10:05
    Anonym (Flexx) skrev 2023-01-25 08:37:21 följande:
    Ja, det kan kvinnor vara. Såhär skrev en i en annan tråd:

    Har du verkligen "råd" att dissa nån som möjligen är intresserad av dig? Du har i åratal beklagat dig över att du inte lyckas träffa en kvinna. Om du nu får chansen, ska du inte passa på att undersöka om det där kan bli nåt, om du känner något för henne? 

    En man förväntas ta det han får när det erbjuds, även om han inte vill. 
    Män behöver inte ta det han får. Även män kan vara precis hur kräsna de vill. Sannolikt skulle det göra många män mer attraktiva om de slutade visa sig så desperata att ha någon att de stöter på alla.
  • Anonym (Flexx­)
    Wed 25 Jan 2023 10:09
    Anonym (What) skrev 2023-01-25 10:05:30 följande:
    Män behöver inte ta det han får. Även män kan vara precis hur kräsna de vill. Sannolikt skulle det göra många män mer attraktiva om de slutade visa sig så desperata att ha någon att de stöter på alla.
    Borde kännas bättre och roligare för en kvinna om hon känner att han vill ha henne, och vill vara med henne. Och inte att han nöjer sig. Bara för att slippa vara ensam.
  • Wed 25 Jan 2023 10:15
    Anonym (What) skrev 2023-01-25 10:05:30 följande:
    Män behöver inte ta det han får. Även män kan vara precis hur kräsna de vill. Sannolikt skulle det göra många män mer attraktiva om de slutade visa sig så desperata att ha någon att de stöter på alla.
    Precis! Det känns varken ärligt eller attraktivt med någon som t ex skickar ut massmeddelanden på en dejtingsajt om att han är flyttbar, innan man haft någon kontakt alls Förvånad
  • Anonym (Xyrks­)
    Wed 25 Jan 2023 10:40

    Klart utseendet är viktigt,det är väl det som lockar en till en början.Sen om det även klickar på ett mentalt plan och kärlek uppstår, så ökar bara  attraktionen.

  • Anonym (Flexx­)
    Wed 25 Jan 2023 10:45
    Anonym (Xyrks) skrev 2023-01-25 10:40:38 följande:

    Klart utseendet är viktigt,det är väl det som lockar en till en början.Sen om det även klickar på ett mentalt plan och kärlek uppstår, så ökar bara  attraktionen.


    Ja, det sägs så.
  • Anonym (Kalle­)
    Wed 25 Jan 2023 11:14

    Jätteviktigt!

    Måste finnas attraktion.  Gilla nåt i ett hennes utseende och hon måste vara smal.  Mulliga och tjockisar är oattraktivt.

  • Wed 25 Jan 2023 11:20
    Anonym (Flexx) skrev 2023-01-25 09:33:48 följande:
    Fast det är skillnad när vi män känner så, vi är ytliga.

    Njae visst det är nog lite skillnad i syn på kvinnor och män här men det kommer alltid att finnas människor som har synpunkter. Jag bryr mig inte så direkt utan jag går på yta och inre värden. Stämmer det så är det min sak liksom.
  • Anonym (Flexx­)
    Wed 25 Jan 2023 11:27
    Postman skrev 2023-01-25 11:20:20 följande:

    Njae visst det är nog lite skillnad i syn på kvinnor och män här men det kommer alltid att finnas människor som har synpunkter. Jag bryr mig inte så direkt utan jag går på yta och inre värden. Stämmer det så är det min sak liksom.
    Samma här. Bara vi är medvetna om att vi är ytliga.
Svar på tråden Hur viktigt är utseendet när det kommer till dejting?