• Sat 21 Jan 2023 00:25
    2995 visningar
    6 svar
    6
    2995

    Ingen ägglossning, ingen hjälp

    Hej! Hoppas ni kan hjälpa mig!
    jag slutade med p-piller juni 2018 och har knappt haft någon ägglossning alls efter det! Jag blir väldigt ledsen o frustrerad då jag och min sambo har försökt med barn sen 2019 så jag har antagit att jag har svårt att få barn. Vi får ingen hjälp från våden då jag bara är 21 år och jag vet snart inte vad jag tar mig till. har ni några tips eller vet ni vart man skulle kunna köpa Clomid? 


    hoppas verkligen ni kan hjälpa mig/ge mig tips! 


    kram!❤️

  • Svar på tråden Ingen ägglossning, ingen hjälp
  • Anonym (Hmm)
    Sat 21 Jan 2023 10:07
    #1

    Hur vet du att du knappt har ägglossning?

  • Sun 22 Jan 2023 19:37
    #2
    Anonym (Hmm) skrev 2023-01-21 10:07:17 följande:

    Hur vet du att du knappt har ägglossning?


     Har tagit tester  flera år och använt Fertilitetsmonitor och digitala Ägglossningstest samt stickor och kollat temp
  • Anonym (B)
    Mon 23 Jan 2023 08:08
    #3

    Du kanske har pcos 

  • Anonym (Hmm)
    Mon 23 Jan 2023 22:04
    #4
    Jajo19 skrev 2023-01-22 19:37:40 följande:
     Har tagit tester  flera år och använt Fertilitetsmonitor och digitala Ägglossningstest samt stickor och kollat temp
    Jo det verkar ju som att du tyvärr har rätt. Jag tycker du ska söka dig till en privat gynekolog eller så kan du gå tillbaka till vanliga vården och påpeka åldersdiskriminering. Man får faktiskt inte neka vård bara baserat på ålder, det är ju lite speciell situation du är i. Kräv en ordentlig utredning!
  • Tue 24 Jan 2023 12:48
    #5
    Anonym (Hmm) skrev 2023-01-23 22:04:10 följande:
    Jo det verkar ju som att du tyvärr har rätt. Jag tycker du ska söka dig till en privat gynekolog eller så kan du gå tillbaka till vanliga vården och påpeka åldersdiskriminering. Man får faktiskt inte neka vård bara baserat på ålder, det är ju lite speciell situation du är i. Kräv en ordentlig utredning!
    Jag pratade med min vårdcentral igår och sa att en läkare hade sagt att jag har rätt till vård om jag så nu skulle ha PCO och hon i telefon bokade in mig på ett läkarbesök i februari 😃 så ska bli spännande och se om dom vill göra något eller ej
  • Fri 4 Aug 2023 13:06
    #6

    Om du inte får hjälp att bli gravid, kan ni söka er utomlands eller till privata kliniker. Det är ju bra om du kan få den vård som går att få via svenska sjukvården, men jag tror att det finns en åldersgräns för IVF och kanske annan vård som ska hjälpa par att bli gravida. Om ni behöver ytterligare hjälp efter att svenska vården har gjort sitt, finns det många IVF-kliniker som kan hjälpa till med olika typer av behandlingar (inte bara IVF).

Svar på tråden Ingen ägglossning, ingen hjälp