• Anonym (Hm?)
    Sat 21 Jan 2023 14:41
    56491 visningar
    807 svar
    807
    56491

    Paludans koranbränning idag utanför Turkiets ambassad!

    Borde polisen ha gett tillstånd till detta spektakel idag?

    Yttrandefrihet på bekostnad av NATO-ansökan i ett så kritiskt skede vi står i nu med Erdogans hets och kriget som pågår

    Vad tycker ni? Har yttrandefriheten gått för långt i Sverige?

  • Svar på tråden Paludans koranbränning idag utanför Turkiets ambassad!
  • Anonym (Anony­m2)
    Sun 22 Jan 2023 21:11
    #41
    +3

    Islam är helt klart den religion som.sprider mest våld och missär i världen. Fattar inte hur Sverige blundat för det under så många år. Självklart respektlöst av honom att bränna skitboken då alla har rätt att tro vad dom vill och synd det kostat både skadade poliser och all förstörelse.

    Ska man se något positivt i det så är det kanske att folk börjar förstå att Islam inte hör hemma i ett demokratiskt samhälle.

  • Anonym (Nej)
    Sun 22 Jan 2023 23:58
    #42
    Anonym (Cliff) skrev 2023-01-22 01:10:14 följande:

    Ja, jag tycker att han borde fått tillstånd. Tycker däremot att en person som är politiskt anknuten inte borde betalat för kalaset (Chang frick) sd vill då inte att Sverige ska gå med i Nato är budskapet. Var ärlig med det. sd tillhör den ledande politiska konstellationen. Man kan inte vara ett oppositionsparti då. 


    Ja det stör mig såklart Utöver såklart att det stör mig i sig att Paludan står och beter sig som en bonntölp.
     
  • Anonym (Nej)
    Mon 23 Jan 2023 00:02
    #43

    Och det stör mig stort att man tillåts störa natoansökan. Det är en av anledningarna till att han inte borde fått tillstånd såklart.. 

    Sverige vill gå med i NATO, det kan anses demokratiskt förankrat, punkt!

    Gillar man det inte köper man en stor chokladkaka och går hem och snyftar i tv-soffan. Man angriper inte Sveriges demokrati med hjälp av dolda agendor.

  • Mon 23 Jan 2023 07:13
    #44
    Anonym (Nej) skrev 2023-01-23 00:02:07 följande:

    Och det stör mig stort att man tillåts störa natoansökan. Det är en av anledningarna till att han inte borde fått tillstånd såklart.. 

    Sverige vill gå med i NATO, det kan anses demokratiskt förankrat, punkt!

    Gillar man det inte köper man en stor chokladkaka och går hem och snyftar i tv-soffan. Man angriper inte Sveriges demokrati med hjälp av dolda agendor.


    Fast man försvarar inte en demokrati med hjälp av anti-demokrati...
  • Anonym (Hin håle)
    Mon 23 Jan 2023 09:26
    #45
    Anonym (Nej) skrev 2023-01-23 00:02:07 följande:

    Och det stör mig stort att man tillåts störa natoansökan. Det är en av anledningarna till att han inte borde fått tillstånd såklart.. 

    Sverige vill gå med i NATO, det kan anses demokratiskt förankrat, punkt!

    Gillar man det inte köper man en stor chokladkaka och går hem och snyftar i tv-soffan. Man angriper inte Sveriges demokrati med hjälp av dolda agendor.


    Inte alls ''såklart''....
  • Mon 23 Jan 2023 09:36
    #46
    -2

    Jag tycker att koranbränning är hets mot folkgrupp - det ska inte förväxlas med yttrandefrihet. Yttrandefrihet ska ge oss rätt att uttrycka våra åsikter i ord och skrift - men inte i handlingar som gör andra människor illa.

    Erdogan-dockan var också ett övergrepp och borde vara straffbart. Däremot vore det ok om någon höll upp ett plakat där det stod "Avsätt Erdogan" eller nåt liknande.

    Jag tycker att den så kallade yttrandefriheten i Sverige har spårat ur fullständigt. Att säga det man tycker innebär inte att man har odiskutabel rätt att förnedra andra människor.

    Var finns politikerna i det här? Varför ser man inte vad som pågår?

  • Anonym (Hin håle)
    Mon 23 Jan 2023 09:42
    #47
    +1
    Anders 386 skrev 2023-01-23 09:36:12 följande:

    Jag tycker att koranbränning är hets mot folkgrupp - det ska inte förväxlas med yttrandefrihet. Yttrandefrihet ska ge oss rätt att uttrycka våra åsikter i ord och skrift - men inte i handlingar som gör andra människor illa.

    Erdogan-dockan var också ett övergrepp och borde vara straffbart. Däremot vore det ok om någon höll upp ett plakat där det stod "Avsätt Erdogan" eller nåt liknande.

    Jag tycker att den så kallade yttrandefriheten i Sverige har spårat ur fullständigt. Att säga det man tycker innebär inte att man har odiskutabel rätt att förnedra andra människor.

    Var finns politikerna i det här? Varför ser man inte vad som pågår?


    Saken är ju den att du kan tycka vad du vill och vissa politiker gör likt du gör, agerar på sina känslor, dock förändrar era känslor inget i sak då era känslor inte är juridiskt förankrade.
    Uffe till exempel har ju själv gått ut och sagt sitt, missat det? Dock helt verkningslöst. 
  • Mon 23 Jan 2023 09:54
    #48
    +1
    Anonym (Ui) skrev 2023-01-21 20:29:28 följande:

    Yttrandefrihet och koranbränning är väl inte samma sak?

    Att bränna en helig bok är extremt respektlöst. Såna dårar ska låsas in!


    Brännande av religiösa skrifter är absolut en del av yttrandefriheten hur idiotiskt det än är. Önskar verkligen att fler nöjde sig med att markera som konsulatet gjorde - vi delar inte idiotens åsikter - och lämna det där.
  • Anonym (ÅÄÖ)
    Mon 23 Jan 2023 10:13
    #49
    +1
    Anonym (greger) skrev 2023-01-22 00:11:51 följande:
    Hade appropå det där med böcker varit itnressant att se medias, poltikers och diverse olika grupperingar reaktioner på om nån säg islamist eller dyl ställde sig utanför Storkyrkan eller Riksdagen och började elda på en bibel... Har svårt att tro att det skulle få samma uppmärksamhet, vilket också i sig är väldigt skrämmande i ett land med egentligen kristen grund att man blundar för hotet mot sin egen religion och värderingar, men ser rött mot andra hot.
    Hade det handlat om att bränna en judisk Torah hade det kallats hets mot folkgrupp och blivit ett jävla rabalder.

    Det är olika regler för olika människor, det är inget nytt.
  • JanusP­anus
    Mon 23 Jan 2023 10:18
    #50
    Anders 386 skrev 2023-01-23 09:36:12 följande:

    Jag tycker att koranbränning är hets mot folkgrupp - det ska inte förväxlas med yttrandefrihet. Yttrandefrihet ska ge oss rätt att uttrycka våra åsikter i ord och skrift - men inte i handlingar som gör andra människor illa.

    Erdogan-dockan var också ett övergrepp och borde vara straffbart. Däremot vore det ok om någon höll upp ett plakat där det stod "Avsätt Erdogan" eller nåt liknande.

    Jag tycker att den så kallade yttrandefriheten i Sverige har spårat ur fullständigt. Att säga det man tycker innebär inte att man har odiskutabel rätt att förnedra andra människor.

    Var finns politikerna i det här? Varför ser man inte vad som pågår?


    Förnedrar andra? Hur för att man inte böjer sig efter deras vanföreställningar om att det finns en gubbe uppe i himlen? 

    Om jag tror på jultomten och anser att han är riktigt måste du också göra det och om du säger att han inte finns förnedrar du min tro och därmed ska det vara olagligt?
Svar på tråden Paludans koranbränning idag utanför Turkiets ambassad!