• Anonym (Okej?)

    Jobb fråga lön

    Hej! Hade ett tillfälligt uppdrag inom 1 år men de visste inte exakt när kontraktet skulle löpa ut. Vi kom sedan överens om en sluttid men de sa att jag skulle få garantilön för de dagar jag inte får något uppdrag. Alltså var min lön ändå garanterad Fullt ut. 


    nu när lönebeskedet kommit så har jag bara fått betalt för 19 dagar, när jag skulle få garanti lön för resterande 3 dagar?

  • Svar på tråden Jobb fråga lön
  • Anonym (No Pay For YOU)

    Det är väl de dagarna du åkte bort runt jul och tackade nej till att arbeta. Garantilön får du bara om det inte fanns något jobb de dagarna. Nu fanns det jobb och du åkte inte dit, så ingen lön för dig.

  • EpicF

    Tackar man nej till att arbeta när man får garanrilön så dras det av på garantilönen. Vilket du redan fått förklarat för dig i en tidigare tråd. Du tog semester över jul, var inte anträffbar för att jobba trots att du fick jobb och tackade nej till jobb = ingen lön de tre dagarna. 

  • Anonym (var?)
    Anonym (No Pay For YOU) skrev 2023-01-25 22:44:31 följande:

    Det är väl de dagarna du åkte bort runt jul och tackade nej till att arbeta. Garantilön får du bara om det inte fanns något jobb de dagarna. Nu fanns det jobb och du åkte inte dit, så ingen lön för dig.


    Var står det?
  • EpicF
    Anonym (var?) skrev 2023-01-26 01:53:13 följande:
    Var står det?
    I ts tidigare tråd. 
Svar på tråden Jobb fråga lön