• Solrosen10

    Framflyttad?

    Hejsan,
    Jag är gravid i vecka 11 och första dagen på min sista mens var 12 november, ska alltså vara i vecka 10+3 idag, men igår på ultraljud så sa han att vi var i vecka 10+6, alltså vecka 12 idag? Ska jag fortsätta räkna från mina beräkningar i tex gravidapparna eller ska jag byta ? Och hur vanligt är detta haha? Bara hört att man blir bakåtflyttad. 

  • Svar på tråden Framflyttad?
  • LFF
    Solrosen10 skrev 2023-01-24 11:08:36 följande:
    Framflyttad?

    Hejsan,
    Jag är gravid i vecka 11 och första dagen på min sista mens var 12 november, ska alltså vara i vecka 10+3 idag, men igår på ultraljud så sa han att vi var i vecka 10+6, alltså vecka 12 idag? Ska jag fortsätta räkna från mina beräkningar i tex gravidapparna eller ska jag byta ? Och hur vanligt är detta haha? Bara hört att man blir bakåtflyttad. 


    Det är fortfarande tidigt. Ditt BF-datum fastställs först vid RUL så jag skulle fortsätta gå efter de beräkningar du gått efter hittills. Tre dagar är dessutom ingenting. 
  • Cusoon

    Under min förra graviditeten fick jag mitt bf flyttad 3-4ggr, åt båda hållen, jag använde flera appar så jag ändrade bara i en app, bara för att det kändes intressant att se vem som gissar närmast. Det slutade ändå med att jag var närmast bf utifrån min egen beräkning.

  • svansmamman

    Jag blev framflyttad två gånger vid förra graviditeten i samband med VUL. Först tre dagar i vecka 9 ish och sedan 3 dagar till i vecka 12. Ändå visste jag exakt när jag hade ägglossning, när bebis blev till osv. Bebis föddes sedan på det först beräknade bf, slump eller inte. 🤷?♀️ Mätningarna är ju inte så exakta utan beror ju på hur bebis växer. När han föddes, 6 dagar över tiden om man ska utgå från framflyttningarna, vägde han 3785 gram - dvs helt normalt för en pojke. Han var alltså ingen jätte-bebis. ☺️

Svar på tråden Framflyttad?