• Anonym (Ragge­)
    Tue 24 Jan 2023 21:03
    11304 visningar
    82 svar
    82
    11304

    Mitt ex skriver om mig

    Nån mer som varit med om det fenomenet? Dvs att ens ex skriver om en på forum men en helt annan version av vad som hände, för att framstå som bättre på låt vis. Dessutom ett forum där hon vet att jag läser.

    Varför gör man så?

  • Svar på tråden Mitt ex skriver om mig
  • Anonym (M)
    Wed 25 Jan 2023 15:21
    #41

    Hur längesen är det ni gick skilda vägar? 

  • Anonym (M)
    Wed 25 Jan 2023 15:24
    #42
    molly50 skrev 2023-01-25 14:58:17 följande:
    Men vad ar du egentligen att förklara?
    Om hon är den som sitter och smutskastar dig på diskussionsforum och får dig att framstå som den som har betett sig illa så är det väl hon som har ett och annat att förklara?
    Hon har kanske svårt att se att hon själv har gjort fel och väljer att lägga över skulden på dig för att slippa se sig själv i spegeln.
    Men försök då att se det för vad det är.
    Att hon inte kan stå för det hon har gjort och försöker skriva av sig skulden på dig.
    Jag förstår att det är svårt. Men jag tycker du ska försöka glömma och gå vidare.
    Ta hjälp och stöd om du känner att du inte orkar själv.
    Hon verkar inte vara värd att slösa någon energi på.
    Han kanske menar att han vill förklara hur det verkligen låg till? Och inte som hon påstår?
  • Wed 25 Jan 2023 15:42
    #43
    Anonym (M) skrev 2023-01-25 15:24:36 följande:
    Han kanske menar att han vill förklara hur det verkligen låg till? Och inte som hon påstår?
    Ja,men det behöver han väl inte förklara för henne,i så fall,utan det ska han väl i så fall förklara för de hon har smutskastat honom inför.
    Men jag tycker egentligen inte att han behöver göra någonting alls förutom att försöka gå vidare.
    Hon kommer att förlora på det här i längden om hon fortsätter.
  • Anonym (Ragge­) Trådstartaren
    Wed 25 Jan 2023 15:52
    #44
    Anonym (M) skrev 2023-01-25 15:21:39 följande:

    Hur längesen är det ni gick skilda vägar? 


    Några månader sen. Lång tid tycker vissa men alla minnen finns kvar
  • Anonym (Ja)
    Wed 25 Jan 2023 16:25
    #45
    Anonym (Ragge) skrev 2023-01-25 11:24:13 följande:

    Jag söker på henne så att jag ser ju. Hon är heller inte  anonym och det är inget sådant forum som Familjeliv. Som du skriver så hade jag velat prata om det. Kanske så hade jag gjort något som bidrog till det? Jag har också haft behov att skriva av mig men valt forum hon inte är på såklart-härinne som anonym bla. Ja, hon bara blockade mig. Jag fick nåt kort dra åt skogen sen gick hon inte att nå. Det gjorde mig ledsen och fick mig ännu mer att känna mig ratad och värdelös. Hade bara velat förklara. 
    Fick ni ett bra avslut och pratat genom allt och hörs ni idag på ett civiliserat vis? Man vill liksom inte avsluta som ovänner.


    Känns orimligt att bara bryta såhär. 
    Jag,försöker tänka att det inte var mitt fel men det är svårt jag saknar henne så mycket. Som att våra månader ihop inte betydde något.  Hur gick du vidare om du gjorde det? Känns som vi män tar sånt här hårdare medan de bara går vidare som man inte betydde nåt.


    Så hon var otrogen, blev sedan ihop med den nya, och sen bad hon dig dra åt skogen och blockade dig? Är det rätt uppfattat så långt?

    Om du verkligen inte vet vad du gjort fel så har du ju åtminstone inte medvetet betett dig illa mot henne. Jag förstår att du saknar henne, men helt ärligt, hade du velat bli ihop med henne igen om hon ångrat sig? Hon lär ju sannolikt göra samma sak mot den nya. Tillåt dig att vara ledsen, det är normalt, men som andra i tråden skriver så kommer läkningen att gå fortare utan någon kontakt med henne. Och en dag vaknar du upp och undrar vad du egentligen såg i henne.

    Hur länge var ni ihop? Du skriver månader, det får mig att tro att det inte var så länge. För min del gick jag vidare relativt snabbt eftersom att det var en väldigt stressande relation, så logiskt hade jag insett att det inte ledde till något bra. Jag var sorgsen ett tag över att det slutade i dålig dager, men inte att det tog slut, det var faktiskt lite av en lättnad.

    Vi män verkar ofta ta det hårdare, eller så är det bara så att kvinnor bestämmer sig tidigare utan att vi inser det, sen gör de ofta inte slut förrän de hittat någon annan. Och när det händer så blir det en chock för oss, men de har bearbetat och "sörjt" ett bra tag, och mentalt redan gjort slut.


  • Anonym (Ragge­) Trådstartaren
    Wed 25 Jan 2023 17:09
    #46
    Anonym (Ja) skrev 2023-01-25 16:25:54 följande:
    Så hon var otrogen, blev sedan ihop med den nya, och sen bad hon dig dra åt skogen och blockade dig? Är det rätt uppfattat så långt?

    Om du verkligen inte vet vad du gjort fel så har du ju åtminstone inte medvetet betett dig illa mot henne. Jag förstår att du saknar henne, men helt ärligt, hade du velat bli ihop med henne igen om hon ångrat sig? Hon lär ju sannolikt göra samma sak mot den nya. Tillåt dig att vara ledsen, det är normalt, men som andra i tråden skriver så kommer läkningen att gå fortare utan någon kontakt med henne. Och en dag vaknar du upp och undrar vad du egentligen såg i henne.

    Hur länge var ni ihop? Du skriver månader, det får mig att tro att det inte var så länge. För min del gick jag vidare relativt snabbt eftersom att det var en väldigt stressande relation, så logiskt hade jag insett att det inte ledde till något bra. Jag var sorgsen ett tag över att det slutade i dålig dager, men inte att det tog slut, det var faktiskt lite av en lättnad.

    Vi män verkar ofta ta det hårdare, eller så är det bara så att kvinnor bestämmer sig tidigare utan att vi inser det, sen gör de ofta inte slut förrän de hittat någon annan. Och när det händer så blir det en chock för oss, men de har bearbetat och "sörjt" ett bra tag, och mentalt redan gjort slut.

    Känns lättare att prata med en man faktiskt av någon anledning. Ja, det stämmer precis. När jag visade sorg/ilska i text då jag skulle hämta mina saker där och hon bara ställt mina saker utanför så försökte jag smsa henne. Kanske inte så trevligt men inte för att det skulle resultera i detta. 
    Vi var väl oense om vissa saker som hur fort saker skulle göras i relationen. Jag ville ta den ett steg längre och hon blev frustrerad på mig. Troligtvis för att hon träffat sin nya redan då eller något började hända där. Saker jag velat reda ut, prata ut om liksom. Jag tycker fortfarande så mycket om henne och sakna hennes glada medelanden, roliga saker vi gjorde.

    Du verkar släppa betydligt fortare än jag. Hon och jag blev tillsammans i Februari förra året. Hur långt var ditt förhållande? Önskar att jag också bara kunnat känna en lättnad och gå vidare. Hjälpte det för dig att träffa nån efteråt? kanske är det lösningen för mig med (tolkar gå vidare som att träffa någon annan).


    Vår relation var också stressande, kändes som allt till sist var viktigare än jag. Det stressade mig och kanske inget jag logiskt sett skulle gå in i igen. Hade ni samma? Försöker relatera till något

    Mitt ex hade bestämt sig innan garanterat eftersom hon träffade någon ny redan innan det var slut. Tror det kan vara som du säger där att de mentalt redan bearbetat allt. Var det samma för dig att hon träffade en annan också och därför gjorde slut argt?
    Så svårt att ta in bara att hon gjorde såhär, det gnager 24/7. Även om det var jobbiga stunder är det jobbigt att se hennes inlägg att veta att hon var med en annan.

  • Anonym (Misst­olkat?­)
    Wed 25 Jan 2023 17:14
    #47
    +1

    Jag har trott att någon skrev om mig utan att det var vare sig mig det handlade om eller han som skrev det. Så vill varna för att känna igen sig i forumposter. Många människor går igenom liknande problem och det blir oerhört pinsamt om det där inte var han som skrev och det inte handlade om dig men du agerar som om det var det.

  • Anonym (Ragge­) Trådstartaren
    Wed 25 Jan 2023 17:15
    #48
    Anonym (Misstolkat?) skrev 2023-01-25 17:14:22 följande:

    Jag har trott att någon skrev om mig utan att det var vare sig mig det handlade om eller han som skrev det. Så vill varna för att känna igen sig i forumposter. Många människor går igenom liknande problem och det blir oerhört pinsamt om det där inte var han som skrev och det inte handlade om dig men du agerar som om det var det.


    Tack men jag kan hennes nick 
  • Wed 25 Jan 2023 17:18
    #49
    -1

    Hon skriver för att slå fast sin version både hos sig själv och för andra - och vara först med det. "Vinnaren skriver historien" heter det och hon vill framställa sig som vinnaren vad gäller sanningen. Hon vill rättfärdiga sig själv och förtränger sin skuld. Vet inte om hon skildrat dig  negativt men det är ofta en del i propagandan. Smart tjej, nu gäller det för dig att kavla upp ärmarna och presentera din version, helst på ett bättre sätt. Tycker inte att du bara ska släppa det utan ge igen.

  • Anonym (Novak Djokov­ic)
    Wed 25 Jan 2023 17:19
    #50
    Anonym (Ragge) skrev 2023-01-24 21:03:48 följande:
    Mitt ex skriver om mig

    Nån mer som varit med om det fenomenet? Dvs att ens ex skriver om en på forum men en helt annan version av vad som hände, för att framstå som bättre på låt vis. Dessutom ett forum där hon vet att jag läser.

    Varför gör man så?


    Du har en version och hon har sin version. Vi vet inte vad som stämmer och inte stämmer.

    Tycker du att hon framför rena lögner om dig?
Svar på tråden Mitt ex skriver om mig