• Anonym (Ragge­)
    Tue 24 Jan 2023 21:03
    11300 visningar
    82 svar
    82
    11300

    Mitt ex skriver om mig

    Nån mer som varit med om det fenomenet? Dvs att ens ex skriver om en på forum men en helt annan version av vad som hände, för att framstå som bättre på låt vis. Dessutom ett forum där hon vet att jag läser.

    Varför gör man så?

  • Svar på tråden Mitt ex skriver om mig
  • Anonym (därfö­r)
    Mon 30 Jan 2023 12:28
    #72
    Anonym (Ragge) skrev 2023-01-24 21:03:48 följande:
    Mitt ex skriver om mig

    Nån mer som varit med om det fenomenet? Dvs att ens ex skriver om en på forum men en helt annan version av vad som hände, för att framstå som bättre på låt vis. Dessutom ett forum där hon vet att jag läser.

    Varför gör man så?


    För att rentvå sig själv såklart. Om hen kan få dig att framstå som boven i dramat så kommer hen få sympatier och du kritik... ganska vanligt tyvärr.
  • Anonym (Ragge­) Trådstartaren
    Mon 30 Jan 2023 13:28
    #73
    Anonym (därför) skrev 2023-01-30 12:28:11 följande:
    För att rentvå sig själv såklart. Om hen kan få dig att framstå som boven i dramat så kommer hen få sympatier och du kritik... ganska vanligt tyvärr.
    Det är nog så. Förstår att man kan behöva ventilera en relation. Är ljugandet jag vänder mig mot
  • Anonym (S)
    Mon 30 Jan 2023 13:29
    #74
    Anonym (Ragge) skrev 2023-01-30 13:28:27 följande:
    Det är nog så. Förstår att man kan behöva ventilera en relation. Är ljugandet jag vänder mig mot
    Har du någonsin funderat på att det hon skriver är sanning för henne? Att det faktiskt är så hon sett relationen? Jag förstår att ni gjorde slut.
  • Anonym (Ragge­) Trådstartaren
    Mon 30 Jan 2023 13:51
    #75
    Anonym (S) skrev 2023-01-30 13:29:40 följande:
    Har du någonsin funderat på att det hon skriver är sanning för henne? Att det faktiskt är så hon sett relationen? Jag förstår att ni gjorde slut.
    Det är självklart jag har. Men hon tar inte ens med att hon var otrogen. Vilket ju är den största haken. Hur kan att ha sex med en annan och sen inte alriva med det vara hennes sanning när hon t.o.m. berättat det?
  • Anonym (S)
    Mon 30 Jan 2023 13:53
    #76
    Anonym (Ragge) skrev 2023-01-30 13:51:05 följande:
    Det är självklart jag har. Men hon tar inte ens med att hon var otrogen. Vilket ju är den största haken. Hur kan att ha sex med en annan och sen inte alriva med det vara hennes sanning när hon t.o.m. berättat det?
    Nej det är klart, då får hon säkert mothugg, men resten kan ändå vara sant.
  • Anonym (S)
    Mon 30 Jan 2023 13:53
    #77
    Anonym (Ragge) skrev 2023-01-30 13:51:05 följande:
    Det är självklart jag har. Men hon tar inte ens med att hon var otrogen. Vilket ju är den största haken. Hur kan att ha sex med en annan och sen inte alriva med det vara hennes sanning när hon t.o.m. berättat det?
    Hon kanske inte förstår hur mycket otroheten påverkade!
  • Anonym (därfö­r)
    Mon 30 Jan 2023 14:49
    #78
    Anonym (Ragge) skrev 2023-01-30 13:28:27 följande:
    Det är nog så. Förstår att man kan behöva ventilera en relation. Är ljugandet jag vänder mig mot
    Japp, men svaga människor som inte klarar av att hantera skuld/skam kan gå väääääldigt lång i sin jakt på att lägga skulden på någon/något annan eftersom deras välmående/självbild hänger på det. För om det skulle vara sant så stämmer ju inte deras självbild med vad de tror och så vill man ju inte se på sig själv eller att andra ser så på en.

    Jag tror det funkar lite såhär...

    Man ser sig själv som en reko person

    Man gör något extremt jävla korkat som inte alls lirar med den man tror sig vara vilket gör att ens självbild faller sönder.

    Man får skuldkänslor och skäms

    Man är livrädd för att även andra ska märka att man inte alls är som man påstod sig vara

    Man gör vad som helst för att återställa fasaden.

    Tyvärr verkar det inte finnas någon övre gräns för vad man kan tänka sig göra för att slippa se sig själv som en bajshög.
  • Anonym (M)
    Mon 30 Jan 2023 15:14
    #79
    Anonym (därför) skrev 2023-01-30 14:49:30 följande:
    Japp, men svaga människor som inte klarar av att hantera skuld/skam kan gå väääääldigt lång i sin jakt på att lägga skulden på någon/något annan eftersom deras välmående/självbild hänger på det. För om det skulle vara sant så stämmer ju inte deras självbild med vad de tror och så vill man ju inte se på sig själv eller att andra ser så på en.

    Jag tror det funkar lite såhär...

    Man ser sig själv som en reko person

    Man gör något extremt jävla korkat som inte alls lirar med den man tror sig vara vilket gör att ens självbild faller sönder.

    Man får skuldkänslor och skäms

    Man är livrädd för att även andra ska märka att man inte alls är som man påstod sig vara

    Man gör vad som helst för att återställa fasaden.

    Tyvärr verkar det inte finnas någon övre gräns för vad man kan tänka sig göra för att slippa se sig själv som en bajshög.
    Men wow vad du var väl insatt i hennes tankevärld, känner du henne personligen?
  • Anonym (därfö­r)
    Mon 30 Jan 2023 15:36
    #80
    +2
    Anonym (M) skrev 2023-01-30 15:14:20 följande:
    Men wow vad du var väl insatt i hennes tankevärld, känner du henne personligen?
    Nope men jag känner typen... och ja den brukar vara ganska lik.
  • Anonym (M)
    Mon 30 Jan 2023 16:08
    #81
    Anonym (därför) skrev 2023-01-30 15:36:16 följande:
    Nope men jag känner typen... och ja den brukar vara ganska lik.
    Verkligen övertygande bevisning du lägger fram. Not.
  • Liiiit­etmy
    Thu 9 Feb 2023 14:24
    #82

    Mitt med ser jag visst. Tvek på varför dock 🙄

Svar på tråden Mitt ex skriver om mig