• fredri­k160
    Wed 25 Jan 2023 10:54
    1831 visningar
    5 svar
    5
    1831

    måste man medela barnens mor om man ska åka någonstans

    om man har delad vårdnad barnen varannan vecka . måste jag då på min barnfria vecka medela barnens mor om jag ska tex till någon annan stad på en konsert . enligt henne måste jag säga det om jag ska iväg någonstans annars kan jag förlora vårdnaden om barnen?

  • Svar på tråden måste man medela barnens mor om man ska åka någonstans
  • sextio­talist
    Wed 25 Jan 2023 11:06
    #1
    +1

    Nej, såklart inte

  • Wed 25 Jan 2023 11:12
    #2
    +1

    Nej det finns ingen sån skyldighet. Du är fri att göra vad du vill dom veckorna. Det låter mest som att hon vill ha koll på dig och jävlas (svartsjuk?)

    Visst, att meddela att du åker på semester en vecka kan väl vara schysst omutifall du skulle behöva bli nådd i akut läge. Men det är inget måste. 

    Meddelar hon dig så fort hon gör något på sin lediga vecka? Troligen inte va?... 

  • Wed 25 Jan 2023 11:14
    #3

    Hej.
    Nej du behöver knappast redogöra för allt du hittar på dina barnlediga veckor. Däremot om du ska långt iväg tex åka utomlands kan det vara bra att säga det . Handlar om att ha ett bra samarbete. Om det skulle hända nåt kan man behöva få tag i den andre föräldern. Nu vet ju inte jag hur gamla dina barn är.. .mina barn är större nu och de brukar också berätta ibland om deras pappa ska iväg innan han gör det. Då brukar jag bara fråga om det stämmer sen är det inte mer med det. Jag önskar veta för det gör mina barn tryggare och även mig. Om man är ny-separerad  /skild  brukar det nästan alltid vara lite mer infekterat därför behöver man visa att man är en bra människa och förälder även om relationen gick sönder. 

  • Wed 25 Jan 2023 13:53
    #4

    Nej givetvis får du åka och göra vad du vill när du är barnledig.

  • Magica­l
    Wed 25 Jan 2023 13:56
    #5
    fredrik160 skrev 2023-01-25 10:54:42 följande:
    måste man medela barnens mor om man ska åka någonstans

    om man har delad vårdnad barnen varannan vecka . måste jag då på min barnfria vecka medela barnens mor om jag ska tex till någon annan stad på en konsert . enligt henne måste jag säga det om jag ska iväg någonstans annars kan jag förlora vårdnaden om barnen?


    Jag önskar henne lycka till att försöka kontakta en advokat och säga: "barnens pappa åkte på konsert en kväll på sin barnfria vecka utan att säga det till mig - nu vill jag ha enskild vårdnad". 

    Så fungerar det givetvis inte.

    Sköter du det du ska så att barnen har det bra så finns det inget att anmärka på. 
Svar på tråden måste man medela barnens mor om man ska åka någonstans