• Wed 25 Jan 2023 16:22
    5976 visningar
    41 svar
    41
    5976

    Vad gör man?

    Kanske fel forum men jag behöver tips och råd.
    Har separerat från barnens pappa för en månad sedan och han väljer att flytta så vi inte kan ha barnen varannan vecka.
    På mitt jobb är vi inte många anställda så behöver jag vabba så finns det ingen som kan sköta mitt jobb. Alltså har jag väldigt svårt att vabba vilket händer rätt ofta ..
    Är jag hemsk som funderar på om jag bara ska ha dem varannan helg? Jag vet inte om jag klarar det men kan heller inte ha dem på heltid. Vad fan gör man???

  • Svar på tråden Vad gör man?
  • Wed 25 Jan 2023 16:45
    #1

    Hur gamla är barnen?

  • Wed 25 Jan 2023 17:25
    #2

    Låt dom flytta med sin pappa, det är väl lika naturligt som att dom stannar hos dig.

  • Wed 25 Jan 2023 17:28
    #3

    Har du pratat om det med din chef?  


    har du möjlighet att byta jobb?

    Du är inte på något sätt dålig om dem bor hos dig varannan helg. Det måste inte vara för alltid. Nu blev det så här, huvudsaken är att barnen mår bra!  
    Hur gamla är dem? 

  • Wed 25 Jan 2023 17:38
    #4

    Barnen är 2,5 och 6 år...

  • Magica­l
    Wed 25 Jan 2023 17:40
    #5

    Du kanske inte kan lämna barnen hos en pappa som frivilligt flyttade, medveten om att han inte kunde ha dem varannan vecka. Han kommer nog inte orka ta hand om dem - eller? 

    Tycker du först ska se över möjligheterna att hitta annat jobb eller variant. 

  • Wed 25 Jan 2023 17:41
    #6
    -1
    Magical skrev 2023-01-25 17:40:54 följande:

    Du kanske inte kan lämna barnen hos en pappa som frivilligt flyttade, medveten om att han inte kunde ha dem varannan vecka. Han kommer nog inte orka ta hand om dem - eller? 

    Tycker du först ska se över möjligheterna att hitta annat jobb eller variant. 


    Jag har verkligen världens bästa jobb. Jag vill verkligen inte byta. Därför är detta inget alternativ. Känner mig helt lost just nu
  • Wed 25 Jan 2023 18:10
    #7

    Prata med din chef! Det kanske finns en lösning som du inte tänker på. Jag har en liknande jobbsituation, är ensam ämnessakkunnig, men vi är fortfarande människor, vi kan bli sjuka, våra barn kan bli sjuka, andra saker kan inträffa. Nu bor jag i Danmark och min arbetsgivare betalar full lön vid vabb så de flesta vobbar, man gör det man absolut måste när man är hemma med sjuka barn, eller vad man kan när de sover eller tittar på tv, sen får resten vänta. Kanske går liknande lösning för dig, du vabbar halvdagar och jobbar några timmar hemifrån, sen får resten helt enkelt vänta. 


    Kommer du ändå till slutsatsen att barnen får bo hos pappan under veckorna så går det så klart bra. Nu när han flyttade så måste det ju bli att barnen bor mer hos ena föräldern, och det kan lika gärna vara hos pappan som mamman. Jag utgår  från att han är en bra förälder eftersom du överväger att låta dem bo där.

  • Wed 25 Jan 2023 18:14
    #8
    Aliona skrev 2023-01-25 18:10:21 följande:

    Prata med din chef! Det kanske finns en lösning som du inte tänker på. Jag har en liknande jobbsituation, är ensam ämnessakkunnig, men vi är fortfarande människor, vi kan bli sjuka, våra barn kan bli sjuka, andra saker kan inträffa. Nu bor jag i Danmark och min arbetsgivare betalar full lön vid vabb så de flesta vobbar, man gör det man absolut måste när man är hemma med sjuka barn, eller vad man kan när de sover eller tittar på tv, sen får resten vänta. Kanske går liknande lösning för dig, du vabbar halvdagar och jobbar några timmar hemifrån, sen får resten helt enkelt vänta. 


    Kommer du ändå till slutsatsen att barnen får bo hos pappan under veckorna så går det så klart bra. Nu när han flyttade så måste det ju bli att barnen bor mer hos ena föräldern, och det kan lika gärna vara hos pappan som mamman. Jag utgår  från att han är en bra förälder eftersom du överväger att låta dem bo där.


    Varför kommer det tårar när jag pratar om det då? Lär man sig att leva med det eller kommer jag vara deprimerad och hata mig själv resten av livet? Min äldsta dotter på 6 år vill hellre bo hos mig än hos sin pappa så är rädd att hon ska bli väldigt ledsen också...
  • Wed 25 Jan 2023 18:17
    #9
    +1
    misstanja skrev 2023-01-25 17:41:53 följande:
    Jag har verkligen världens bästa jobb. Jag vill verkligen inte byta. Därför är detta inget alternativ. Känner mig helt lost just nu
    Ja om det är viktigare att behålla jobbet än att behålla dina barn så är det nog bättre att dom är hos sin pappa ja. Förhoppningsvis så har hans hjärna mognat lite mera <3
  • Wed 25 Jan 2023 18:18
    #10

    Det låter enklare än vad det är i verkligheten, men du måste välja. Antingen väljer du barnen och börjar söka nytt jobb, eller så väljer du jobbet och så får barnen bo varannan helg hos dig om det är alternativen du har. Finns det möjlighet att utöka ditt kontaktnät så att du på sikt kan hitta någon som kan vara barnvakt om de blir sjuka?


    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
Svar på tråden Vad gör man?