• Anonym (TS)
    Wed 25 Jan 2023 17:56
    13707 visningar
    153 svar
    -1 +1
    153
    13707

    Är det rimligt vid yttrandefrihet om det leder till terrorattentat?

    Jag vill inte inskränka någons yttrandefrihet? Men har inte den personen någon form av moralisk skyldighet att ändå fundera över vad som är lämpligt?

    Om någon tar sin frihet till att yttra sig genom att bränna koranen och göra människor upprörda och som följd riskera att Sverige återigen utsätts för terrorbrott. Hur kan man försvara något sånt för sig själv? 

  • Svar på tråden Är det rimligt vid yttrandefrihet om det leder till terrorattentat?
  • Anonym (Krist­er Ulfsso­n)
    Sat 28 Jan 2023 16:25
    +1

    Lyssna på Magdalena Andersson i Ekots lördagsintervju.

    Hon manar till samförstånd i Natofrågan och Sveriges agerande, flera i den här tråden gör allt ni kan för att splittra landet mer er SD-fixering.

    Vidare vill MA att statsministern är tydlig mot de länder som nu tagit avstånd mot Sverige och förklarar at tdet handlar om yttrandefrihet.

    Det vet hon och alla andra väldigt väl att det kommer inte gå. Finns ingen möjlighet att försöka nå ut till människor i ex Pakistan och få dem förstå att man faktiskt får elda religiösa föremål i en demokrati.

    Begriper inte varför vi tar emot människor som hatar allt vad väst står för. Människor som har noll intresse av att integreras.

    Heder år dem som verkligen vill anpasa sig och begriper att man måste sträva åtr samma håll för att hålla i hop ett land.

  • Anonym (Cliff­)
    Sat 28 Jan 2023 16:42
    Anonym (Krister Ulfsson) skrev 2023-01-28 16:25:27 följande:

    Lyssna på Magdalena Andersson i Ekots lördagsintervju.

    Hon manar till samförstånd i Natofrågan och Sveriges agerande, flera i den här tråden gör allt ni kan för att splittra landet mer er SD-fixering.

    Vidare vill MA att statsministern är tydlig mot de länder som nu tagit avstånd mot Sverige och förklarar at tdet handlar om yttrandefrihet.

    Det vet hon och alla andra väldigt väl att det kommer inte gå. Finns ingen möjlighet att försöka nå ut till människor i ex Pakistan och få dem förstå att man faktiskt får elda religiösa föremål i en demokrati.

    Begriper inte varför vi tar emot människor som hatar allt vad väst står för. Människor som har noll intresse av att integreras.

    Heder år dem som verkligen vill anpasa sig och begriper att man måste sträva åtr samma håll för att hålla i hop ett land.


    Javisst måste Sverige sträva åt samma håll. Finns det element från politiskt håll som saboterar Nato ansökan så måste sd ta itu med det för att visa att vi är enade. Sd uppvisar en flathet mot något som gjorts med kopplingar till dom. Om det det inte är sd som ligger bakom så behöver dom sätta ned foten. Nu gör dom ingenting, gissar att dom låg bakom sabotaget då.

    svårt att enas om ett parti medvetet saboterar. Kan faktiskt leda till en omformning av regeringen i långa loppet.

    sen så hävdar sd att det handlar om yttrandefrihet när de själva vill begränsa grundlagen för det. Något som inte går ihop.
  • Tue 31 Jan 2023 14:15
    Anonym (Cliff) skrev 2023-01-28 14:04:37 följande:
    Flash, Frick påstår sig vara negativt inställd till Ryssland och påstår sig varit det sen invasionen av Krim. (Säger han nu i alla fall) I själva verket så ljög han om det han reste han ned dit, och pratat om Putin i positiva ordalag. Han har även åkt på bjudresor till Ryssland efter det och arbetat för deras ryska propaganda kanal.

    kopplingen mellan Frick och Ryssland är solklar.

    sen arbetar han för sd:s egen youtube kanal.

    kopplingen mellan Frick och sd är solklar.

    Frick agiterar Paludan att bränna en koran på det rätta geografiska läget och rätta tidpunkten.

    nämen! oj, hoppsan, Sveriges Nato ansökan gick i stöpet, ryssen blev gynnad.

    även om du är sd: are så behöver du själv vara kritisk till något sånt. Jag tror att det är lätt att förblindas när man är van att försvara sitt parti hela tiden.

    Själv så anser jag sd ska finnas, fast i en mindre skala, som ett missnöjesparti med åsikter som kan ge indikationer på samhällsklimatet till partier.
    Så din teori är att SD först säger "ja" till Nato och därmed i praktiken avgör hela frågan politiskt för Sveriges del och sedan via bulvaner aktivt jobbar emot detta "ja"

    Ett alternativ är att Paludan bränner koraner i både Sverige och Danmark helt utan SD:s inblandning.
    Blå och gul
  • Tue 31 Jan 2023 14:17
    +1

    Och alla som skriver här vet att jag står någonstans mellan KD och M.

    Den enda signatur som försöker kalla mig "SD" är den som med jämna mellanrum får sin inlägg bortplockade på grund av antisemitism.

    Och så du då ...


    Blå och gul
  • Anonym (Cliff­)
    Tue 31 Jan 2023 14:33

    Flash, Sd har varit mot Nato, men påstår sig ändrat åsikt för att behålla sin populism. Det tror jag, ja. Anledningen till att dom låtsas är ju för att de faktiskt vill att Putin och Ryssland ska få inflytande över Sverige. De har ju tidigare uttryckt sig med positiva ordalag angående Putin. 


    krismötet som regeringen har bjudit in i idag innefattar även oppositionen. det tycker jag är underligt. Regeringen borde ha ett möte med sina partier för att visa en enad front och då borde Åkesson visa vara han står gällande Nato. Åkesson borde sätta ned foten angående Frick, för att visa omvärlden sd:s engagemang och den enade fronten nuvarande regering har.

    men det kommer han inte göra såklart. Han kommer att reflexmässigt agera som ett oppositionsparti och kritisera Kristersson. Vilket leder till att splittringen ökar ännu mer och ryssen gynnas.


    Han kommer att motivera sin reaktion med att yttrandefriheten står på spel för att skapa populism. Att sd sen vill ändra grundlagen för att inskränka yttrandefriheten kommer han inte säga ett dyft om.

  • Tue 31 Jan 2023 15:39
    Anonym (Cliff) skrev 2023-01-31 14:33:34 följande:

    Det tror jag, ja. 


    Ja, då kan jag inte hjälpa dig ...
    Blå och gul
  • Anonym (Cliff­)
    Tue 31 Jan 2023 16:23
    Flash Gordon skrev 2023-01-31 15:39:20 följande:
    Ja, då kan jag inte hjälpa dig ...

    Vad menar du att du ska ?hjälpa? mig med? Att förstå att Putin egentligen vill väl? (ironi)


     

  • Tue 31 Jan 2023 16:31
    Anonym (Cliff) skrev 2023-01-31 16:23:23 följande:

    Vad menar du att du ska hjälpa mig med? Att förstå att Putin egentligen vill väl? (ironi)


    Att ta in verkligheten.

    Vill du tro på konspirationsteorier kan du förstås göra det.
    Blå och gul
  • Anonym (Cliff­)
    Tue 31 Jan 2023 16:43
    Flash Gordon skrev 2023-01-31 16:31:57 följande:
    Att ta in verkligheten.

    Vill du tro på konspirationsteorier kan du förstås göra det.
    Jaså? Du verkar ju anse att jag är en rysk spion som registrerat mig anonymt på ett forum med målet att sprida propaganda för ett socialdemokratiskt parti. 

    Det är iofs inget nytt retoriskt grepp att vända på folks inlägg för att sminka sanningen. Med tanke på påstående du skrev ovan så är jag övertygad om att du är en del av propagandamaskineriet.

     

     
  • Wed 1 Feb 2023 06:05
    Anonym (Cliff) skrev 2023-01-31 16:43:35 följande:
    Jaså? Du verkar ju anse att jag är en rysk spion som registrerat mig anonymt på ett forum med målet att sprida propaganda för ett socialdemokratiskt parti. 

    Det är iofs inget nytt retoriskt grepp att vända på folks inlägg för att sminka sanningen. Med tanke på påstående du skrev ovan så är jag övertygad om att du är en del av propagandamaskineriet.

     

     
    Nä, jag tror inte du är rysk spion. Har jag aldrig påstått.

    Du erkänner däremot öppet att du tro på en konspiration där SD först avgör Natofrågan i Riksdagen till ett "ja" men sedan i hemlighet motarbetar detta "ja" via bulvaner. 
    Blå och gul
Svar på tråden Är det rimligt vid yttrandefrihet om det leder till terrorattentat?