• Sun 29 Jan 2023 16:16
    1550 visningar
    2 svar
    2
    1550

    40 + och gravid efter FET?

    Är 42 och kämpar på med ivf för att försöka förverkliga drömmen om 3 barn. Har två ivf barn sen tidigare men har nu åldern emot oss. 


    Dock har vi fått fina resultat på de två äggplock vi hittills gjort; bra befruktningsögonblicket och   blastocyster som gått att frysa båda gångerna. Det första FET blev dock inget . Har nu 2 st kvar; en 5-dagars och en 6-dagars och vi hoppas verkligen något av dessa ( eller båda ) är vårt Guldembryo! 


    Vore intressant att höra hur det gått för er andra 40+ som gjort FET ?

  • Svar på tråden 40 + och gravid efter FET?
  • Mon 30 Jan 2023 11:27
    #1
    Drömmenom3 skrev 2023-01-29 16:16:55 följande:
    40 + och gravid efter FET?

    Är 42 och kämpar på med ivf för att försöka förverkliga drömmen om 3 barn. Har två ivf barn sen tidigare men har nu åldern emot oss. 


    Dock har vi fått fina resultat på de två äggplock vi hittills gjort; bra befruktningsögonblicket och   blastocyster som gått att frysa båda gångerna. Det första FET blev dock inget . Har nu 2 st kvar; en 5-dagars och en 6-dagars och vi hoppas verkligen något av dessa ( eller båda ) är vårt Guldembryo! 


    Vore intressant att höra hur det gått för er andra 40+ som gjort FET ?


    Av egen erfarenhet - det är inte roligt (näst intill ett helvete) att ha gamla föräldrar. Absolut inget jag ville utsätta mitt barn för.
  • Mon 30 Jan 2023 18:43
    #2
    linnerle skrev 2023-01-30 11:27:09 följande:
    Av egen erfarenhet - det är inte roligt (näst intill ett helvete) att ha gamla föräldrar. Absolut inget jag ville utsätta mitt barn för.
    Det låter fruktansvärt. Stackars dig.
    Jag skiter I det .
Svar på tråden 40 + och gravid efter FET?