• Fri 3 Mar 2023 13:49
    2491 visningar
    5 svar
    5
    2491

    Studie som handlar om mäns perspektiv och attityder

    Hej Hej! Jag forskar vid Lunds Universitet som Masters student. Här är en länk till en studie som ämnar att undersöka mäns perspektiv och attityder! Fyll gärna i detta formulär om du identifierar som för att hjälpa en hel del!

    lundpsychology.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_bkqRiYAS9Apfcpw



    Hoppas att vi hörs!

  • Svar på tråden Studie som handlar om mäns perspektiv och attityder
  • Fri 3 Mar 2023 13:59
    #1

    Jättedålig enkät, ni måste ju definiera vad ni menar!? Vad menar ni med feminism? Det finns ju mängder av inriktningar och trossystem. 

  • Fri 3 Mar 2023 14:03
    #2

    Och när jag fortsatte blev det ännu värre. Har någon handledare godkänt detta? frågorna saknar ju kontext ?real man??! Enligt vilKen definition? enligt RFSU eller enligt Hollywood? Enligt Flashback eller fab five? det står att det är en masteruppsats men det hoppas jag verkligen inte. 

  • Fri 3 Mar 2023 14:05
    #3

    Rimligtvis måste ni ju definiera allt detta i er uppsats men då har ni ju inget underlag på hur respondenterna ställer sig till just era definitioner. Alternativet är att x antal respondenter uppfattat det på ett vis utifrån varje respondents enskilda definition av frågan. Vilket då inte svarar mot er problemformulering?

  • Fri 3 Mar 2023 14:14
    #4
    Lattepappa2023 skrev 2023-03-03 13:49:23 följande:
    Studie som handlar om mäns perspektiv och attityder

    Hej Hej! Jag forskar vid Lunds Universitet som Masters student. Här är en länk till en studie som ämnar att undersöka mäns perspektiv och attityder! Fyll gärna i detta formulär om du identifierar som för att hjälpa en hel del!

    lundpsychology.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_bkqRiYAS9Apfcpw



    Hoppas att vi hörs!


    Då det förekommer en massa bluffstudier som säger att de ingår i någon universitetskurs är det bra för trovärdigheten om du skriver med kontaktuppgifter, t ex en universitetsemail, namn på handledare, kurs mm
  • Fri 3 Mar 2023 14:26
    #5

    Detta är inte heller TS första försök med en "studie". Nu är det iaf ett inslängt namn men inte med universitetsmail. Har någon tråkigt blir säkert universitetet glada över att få veta vad resurserna används till.

Svar på tråden Studie som handlar om mäns perspektiv och attityder