• Sat 18 Mar 2023 09:56
    1927 visningar
    7 svar
    7
    1927

    Kommer de bli lika?

    Hej, är det någon som vet om man kan se om barnen kommer bli lika utifrån ultraljudsbilder? Eller ser alla barn liknande ut på ultraljud?

  • Svar på tråden Kommer de bli lika?
  • Anonym (Abc)
    Sat 18 Mar 2023 10:06
    #1

    Våra hade lika profiler på ul-bilderna men är inte lika varandra för fem öre...

  • Anonym (Lika)
    Sat 18 Mar 2023 11:51
    #3

    Mina barn var totalt olika på UL-bilderna, jag trodde dessutom att nr 2 var en flicka. Har nu två pojkar här hemma som är rätt lika varandra, det syns att de är syskon i alla fall...

    Spelar utseendet någon roll? Vill du att de ska vara lika eller vill du inte att de ska vara lika? Glad På ultraljud tror jag de flesta barn ser lika ut, speciellt så tidigt som dina ultraljud verkar vara från.

  • Sat 18 Mar 2023 19:55
    #4
    Anonym (Lika) skrev 2023-03-18 11:51:27 följande:

    Mina barn var totalt olika på UL-bilderna, jag trodde dessutom att nr 2 var en flicka. Har nu två pojkar här hemma som är rätt lika varandra, det syns att de är syskon i alla fall...

    Spelar utseendet någon roll? Vill du att de ska vara lika eller vill du inte att de ska vara lika? Glad På ultraljud tror jag de flesta barn ser lika ut, speciellt så tidigt som dina ultraljud verkar vara från.


    Nej det spelar absolut ingen roll, utan undrade bara om någon hade några erfarenheter. Mina barn sägs båda vara flickor och de kommer vara 1 år och 10 månader emellan dem så jag var nyfiken vad andra erfarenheter var. Vet jag inte om mina ultraljud är tidiga? Vecka 20+1 och vecka 19+3Glad 
  • Anonym (Xyz)
    Sun 19 Mar 2023 07:24
    #6
    Malinholmberg skrev 2023-03-18 19:55:01 följande:
    Nej det spelar absolut ingen roll, utan undrade bara om någon hade några erfarenheter. Mina barn sägs båda vara flickor och de kommer vara 1 år och 10 månader emellan dem så jag var nyfiken vad andra erfarenheter var. Vet jag inte om mina ultraljud är tidiga? Vecka 20+1 och vecka 19+3Glad 
    Låter väl som helt normala veckor för ultraljud? Har gjort runt vecka 20 med alla våra tre barn.

    Till frågan så tycker att profilerna stämt väldigt bra på våra barn. På 16-åringen ser man tydligt samma profil även om barnsligheten i dragen suddats ut genom åren.
  • Sun 19 Mar 2023 08:38
    #7

    Anonym (Suvin­q)
    Ja precis, dottern som är född är en flicka och det sägs att barnet i magen också är det, men man kan ju aldrig vara hundra procent säker på kön förens det lilla livet tittar fram. Det var därför jag formulerade mig så som jag gjorde, men jag uppskattar att du frågar så att fler kan förståFlört

Svar på tråden Kommer de bli lika?