• Anonym (U)
    Sat 18 Mar 2023 17:44
    2032 visningar
    27 svar
    27
    2032

    Psykiatrin

    Jag är patient hos öppenpsykiatrin. gått På några läkarbesök. Olika läkare varje gång. Fått 2 olika mediciner mot ångest. Blivit nekad starkare medicin som stensolid.

    nu har jag extrem ångest och känner Mig apatisk. Pga att jag har väldigt svår ångest kring damm/smuts och de ska göra ett arbetet i min lgh nästa vecka som det kommer bli damm av och jag har inget val. 


    Kan jag skriva till psykiatrin och be om stensolid. är det en acceptabel sak att göra? kan inte tänka klart just nu. Det är bara 3-4 stycken som behövs. det är en begränsad tid. Tror ni de kommer säja ja? Eller kommer de säga jag ska gå till psykakuten eller något sånt? 

  • Svar på tråden Psykiatrin
  • Anonym (Matil­da)
    Sat 18 Mar 2023 17:56
    #1

    De kommer säga nej, psykakuten kommer också säga nej. Tyvärr förstör missbrukare för vanligt psykiskt sjuka. Det är otroligt svårt att få benzo preparat först måste du testa dig igenom alla antidepressiva och allergimediciner. 

  • Anonym (E)
    Sat 18 Mar 2023 20:32
    #2

    Du måste ju ha terapi, är det ingen av de där läkarna som fattat det??

  • Anonym (U) Trådstartaren
    Sat 18 Mar 2023 20:40
    #3
    Anonym (E) skrev 2023-03-18 20:32:41 följande:

    Du måste ju ha terapi, är det ingen av de där läkarna som fattat det??


    Jag har stått i kö till terapi i 2 år
  • Anonym (E)
    Sat 18 Mar 2023 20:46
    #4
    Anonym (U) skrev 2023-03-18 20:40:46 följande:
    Jag har stått i kö till terapi i 2 år
    Har du försökt med närliggande städer inom samma landstingsregion? Bor du i någon riktigt stor stad eftersom det är sådan kö? Jag har aldrig haft problem, har ändå behövt söka hjälp i tre olika städer genom åren.
  • Anonym (Terap­i)
    Sat 18 Mar 2023 20:50
    #5
    +1
    Anonym (U) skrev 2023-03-18 20:40:46 följande:
    Jag har stått i kö till terapi i 2 år
    Varför vänder du dig inte till Mindler eller liknande tjänst?
  • Anonym (Bgbf)
    Sat 18 Mar 2023 20:56
    #6

    Säg att du har massor med ångest, men inte vilken sorts medicin rakt ut och mängden för det bestämmer läkaren själv såklart. Det låter ju bara dumt annars.

  • Anonym (Bgbf)
    Sat 18 Mar 2023 20:57
    #7

    Men du borde kunna få något för din ångest. Fast att säga så blir ju bara konstigt, vilken sort och mängd. Då indrar man ju lite om du redan provat det på andra sätt? Eller hur du känner till medicinerna ens och mängden. Har du provat självmant eller? 

  • Anonym (Bgbf)
    Sat 18 Mar 2023 20:58
    #8

    För hur vet du annars hur många du behöver ? Skumt 

  • Anonym (U) Trådstartaren
    Sat 18 Mar 2023 21:01
    #9
    Anonym (Bgbf) skrev 2023-03-18 20:58:00 följande:

    För hur vet du annars hur många du behöver ? Skumt 


    Jag har läst mycket om olika mediciner och stensolid verkar ge mycket effekt

    Jag äter antidepressiva och en till medicin. Men det är inte tillräckligt när saker händer som triggar ångesten 

  • Anonym (Terap­i)
    Sat 18 Mar 2023 21:07
    #10
    Anonym (U) skrev 2023-03-18 21:01:11 följande:

    Jag har läst mycket om olika mediciner och stensolid verkar ge mycket effekt

    Jag äter antidepressiva och en till medicin. Men det är inte tillräckligt när saker händer som triggar ångesten 


    Om du har läst mycket, så borde du veta att det heter Stesolid.

    Att utsätta sig för ångestfyllda situationer är precis vad du kommer att rekommenderas göra i terapi, för att till sist komma över ångesten. Sorry att jag låter hård, men du kommer inte att få Stesolid. Vare sig i öppenvården eller på akuten.

    Sök terapi på annat håll under tiden. Kostar vanlig patientavgift. Lycka till!

Svar på tråden Psykiatrin