• Lama21

    Undersökning bruna flytningar, hur slutade det?

    Ni som haft rosa blödning/bruna flytningar under tidig graviditet, hur slutade det? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Undersökning bruna flytningar, hur slutade det?
  • Anonym (4)

    När det bara varit rosa och brunt har det blivit missfall. Eskalerat ganska snabbt med klumpar och smärta. Men blödde rejält v.7 med första barnet så blod måste inte innebära missfall.

  • Lama21
    Anonym (4) skrev 2023-03-19 14:39:05 följande:

    När det bara varit rosa och brunt har det blivit missfall. Eskalerat ganska snabbt med klumpar och smärta. Men blödde rejält v.7 med första barnet så blod måste inte innebära missfall.


    Vad är ganska snabbt för dig i det här fallet? Timmar, dagar? Vecka? 
  • Anonym (Abc)

    Jag hade bruna flytningar i början och även en blödning i vecka 12, hon fyller snart 4 år :)

  • Anonym (4)
    Lama21 skrev 2023-03-19 15:52:45 följande:
    Vad är ganska snabbt för dig i det här fallet? Timmar, dagar? Vecka? 
    Max en dag.
  • Fjällsockan

    Började som rosa/brunt på pappret, mer mensvärk och även färskt rosa i vecka 9, ca 3 dagar. Bebis är 4 månader idag.

  • Anonym (Ooah)

    Kan inte rösta för det är både och. Två första graviditeterna med bruna flytningar/färskt blod = missfall (MA). Tredje, brunt blod, kanske färskt nån gång, minns inte = superfrisk bebis, Fjärde (nu), lite brunt blod, har sett hjärtslag. Jag har alltså blött i någon form i alla mina totalt fyra graviditeter. 

  • Anonym (Båda)

    Jag har också svårt att svara för jag har olika. Varit gravid 3 ggr.

    Första graviditeten fick jag blodförtunnande (efter IVF) och blödde lite lätt vid flera gånger, lite mer i vecka 11, inklusive en stor klump levrat blod. Sedan även blödning efter RUL i vecka 18. Gick bra, blev en son.

    Andra graviditeten blödde jag ungefär som en vanlig mens i vecka 11, inklusive en rund klump men ingen smärta alls. Var missfall.

    Tredje graviditeten inga blödningar, eventuellt något rosa streck i en flytning runt vecka 7-9, gick bra och blev en son till.

  • Lama21

    Har fått se hjärtslag idag! De bruna flytningarna höll på typ över en helg och inte supermycket, men ändå så att det kom i trosskyddet då och då. De upphörde i måndags och är i vecka 7+4 nu

  • fjanten

    1: Blödning och bruna flytningar v.7+, frisk bebis.
    2: Samma som ovan, men i v.11 - frisk bebis.
    3: Inget.
    4: Inget.
    5: Blödning och bruna och rosa flytningar v.5, frisk bebis.

Svar på tråden Undersökning bruna flytningar, hur slutade det?