• Who am I
    Äldre 8 Apr 12:39
    1049 visningar
    6 svar
    6
    1049

    Kökssoffa i hallen?

    Vi har precis flyttat in i en stor tvåa med en väldigt stor hall. Vi har en kökssoffa i trä med klädd sittyta och under den förvaring. Min fråga är nu om det ser dumt ut om man har den soffan i hallen. Tänkte ist klä av den och köpa sittdynor ist.
    Kan man ha så?

  • Svar på tråden Kökssoffa i hallen?
  • Melanc­holic
    Äldre 8 Apr 12:40
    #1

    så har mina föräldrar hemma hos sig, ser inte ett dugg konstigt ut. praktist att ha saker i och man kan sitta där och klä på sig eller barnen(om ni har sånna). har sett fler som har så. blir nog jättebra!

  • Who am I
    Äldre 8 Apr 12:45
    #2

    *ler* Jag hoppas det blir det. Från början var det sambons idé och då jag vill att vi båda ska vara delaktiga i utformningen av vårt nya hem tänkte jag, trots att jag kände mig tveksam, ge det en chans.
    Hallen är jättestor, först avlång för att sedan svänga och bilda en stor kvadrat som binder samman alla andra rum, så det ser inte konstigt ut med soffan ståendes där.

    Vi har inga barn, ÄNNU *ler*

  • Melanc­holic
    Äldre 8 Apr 12:48
    #3

    ja men ni kan ju alltid prova att ha den där ett tag. kan ju vara kul om han får bestämma lite han med som sagt. tycker du sen efter att tag att det ser helknäppt ut och att det är opraktiskt att ha den där så är det ju bara att du föreslår ett annat alternativ!

  • Who am I
    Äldre 8 Apr 12:55
    #4

    Jag gör nog så *ler*

  • Äldre 8 Apr 21:59
    #5

    När vi flyttade till hus, så hamnade våran köksoffa i hallen ist för köket. Det var för att den gick inte in i köket. Men nu när man vant sig att den står där så passar den väldigt bra. Sen så har man förvaring och sittplats samtidigt.

    Så testa och se hur de känns =)

  • Buckar­oo
    Äldre 9 Apr 09:56
    #6

    Jag hade dubbelsängen i vardagsrummet ett halvår. Många undrade varför och jag svarade - Varför inte?

Svar på tråden Kökssoffa i hallen?