• Titti och mini

    Hur är det med kantareller???

    Ska snart äta det, men kom på det här med strålning och sånt. Har inte hittat nåt på slvs hemisda, men tänkte ändå höra me er kloka människor

  • Svar på tråden Hur är det med kantareller???
  • vadskajaghetadå

    jag har ätit det ganska mycket..

    även om det fanns strålning så skulle det inte göra nåt,,,då skulle man väl inte längre ens kunna äta besprutade grönsaker..

    men jag skulle nite äta växtlighet,svamp,fisk etc från där min farmor bor..

    efter tjernobyl hamnade det massa gifter som fortafarande finns i området...vad heter det..ååå jag vet ju!!! ..tierp trakten ligger det i allf

  • Lunar

    bara ät du. det kan ju ändå inte finnas strålning i det som växer i naturen längre, med tanke på tjernobyl och allt. jag har inte mått dåligt av kantareller och inte mina barn heller

  • vadskajaghetadå

    man bör inte äta så mkt växtlighet eller fisk från upplandstrakten..det har jag hört ända sen 86-

  • maisan

    Jag och min man har varit ute i skogen 2 ggr,och hittat 15 liter gula kantareller.Då har ju jag förstås suttit i en stol och läst för det där med att vanka fram bland tuvor och stenar är nog inte att tänka på nu.
    Vi äter rätt så mycket svamp och jag kan aldrig tänka mig att det skuklle vara någon fara för barnet.
    Ät och njut!

Svar på tråden Hur är det med kantareller???