• waerst­a
    Äldre 20 Apr 13:41
    8151 visningar
    19 svar
    19
    8151

    Vilken skrinda ska jag köpa?!?

    Biltema har en variant med svarta gummidäck och med hela sidor, sen finns ju den klassiska skrindan med små hjul och pinnar på sidorna..

    Vilken är bäst då? Har själv bara testat den vanliga.. men den på biltema kanske inte är så dum? Kostar mindre också. Någon som testat kanske?

  • Svar på tråden Vilken skrinda ska jag köpa?!?
  • waerst­a
    Äldre 20 Apr 18:47
    #1

    Piffellipiffpuff

  • waerst­a
    Äldre 20 Apr 19:10
    #2

    Snälla!

  • waerst­a
    Äldre 20 Apr 19:47
    #3

    Typiskt.. jag som tänkt köpa en till sonen.. men nu vet jag ju inte vilken..

  • Jennie Brunfl­o
    Äldre 20 Apr 19:48
    #4

    Vad menar du med skrinda?

    Efter vissa diskussioner kring detta med skrinda, kärra, sulky, barnvagn med min svärmor inser jag att det betyder olika saker i olika delar av landet.

  • waerst­a
    Äldre 20 Apr 19:54
    #5

    Åhå.. med skrinda menar jag en sån där i trä, men en lååång pinne som man drar barnen i, eller lägger packningen i när man ska gå till sjön typ.

  • Jennie Brunfl­o
    Äldre 20 Apr 19:58
    #6

    Ahhh...då menar du samma som mig.

    Jag hade köpt en med träpinnar.

    De i plåt brukar vara mycket lägre kanter/sarger på och de funkar som leksak...inte till att dra barn och grejer i någon längre sträcka. (erfarenhet från förskolan där jag jobbar)

  • waerst­a
    Äldre 20 Apr 19:59
    #7

    men den andra är också i trä.. försäkte länka men det gick inte. Gå in på www.biltema.se och sök på skrinda så får du se vilken jag menar.. den ser inte alls tokig ut.

  • R Mutt
    Äldre 20 Apr 20:01
    #8

    Jag funderar också på Biltemas skrinda. Perfekt att dra med tilllekplatsen! Hela idor verkar bra för då kan inte småaker ramla ut, och däcken verkar rejäla. Bra pris också!

  • waerst­a
    Äldre 20 Apr 20:03
    #9

    R mutt: ja det är så jag också tänkt. Tänkte man kan måla lite blommor på sidorna.

  • Jennie Brunfl­o
    Äldre 20 Apr 20:07
    #10

    Snygg skrinda!!

    Har du sett den live???
    Den verkar otroligt liten.
    Totalmått:
    längd 90cm (= kanske 70-80 i själva sittdelen)
    bredd 61cm (= med tanke på att hjulen går helt utanför skrindan och de är 8,5 cm breda ...så blir det ganska smalt)

    Den känns mindre än en träskrinda....eller vad är det för mått på en sådan?

  • waerst­a
    Äldre 20 Apr 20:08
    #11

    har inte en aning faktiskt.. kanske ska ta en tur till biltema då och prova den kanske.

  • Jennie Brunfl­o
    Äldre 20 Apr 20:08
    #12

    www.ulfbo.de/ulfbo_se/skrinda.htm

    Wow!

    Kolla den här!

  • waerst­a
    Äldre 20 Apr 20:10
    #13

    HÄFTIG! men lite väl dyr kanske.. hade det varit i svenska kronor och inte euro så kanske..

  • Jennie Brunfl­o
    Äldre 20 Apr 20:10
    #14

    Minimindus träskrinda har sittyta på 90 x 45.....så såååå liten är kanske inte biltemaskrindan?

  • Jennie Brunfl­o
    Äldre 20 Apr 20:11
    #15

    waersta:

    Den var supercoool.....men inte värt pengarna känns det som.

  • waerst­a
    Äldre 20 Apr 20:11
    #16

    www.clasohlson.se/default.asp&CatPath=Eq0q121q233&SelectedWAG=21114&IsCampaign=N&Entry=Y&NoCache=2006%2D04%2D20+20%3A14%3A52

    nu hittade jag en MED träpinnar OCH gummihjul!

  • waerst­a
    Äldre 22 Apr 21:37
    #17

    Piff puff!

  • waerst­a
    Äldre 24 Apr 22:28
    #18

    Puff igen!

  • waerst­a
    Äldre 28 Apr 21:14
    #19

    har nog bestämt mig för biltemas.. den kostar ju knappt 300:- och så ser den hiskligt bra ut..

Svar på tråden Vilken skrinda ska jag köpa?!?