• ballam­alla
    Äldre 28 May 21:08
    11539 visningar
    8 svar
    8
    11539

    Hur ofta behöver man få utlösning???

    En fråga... är spermierna friska och på gång, även om killen inte haft utlösning på 2 veckor?? Eller blir de andra med dåliga om man inte har utlösning ofta???

  • Svar på tråden Hur ofta behöver man få utlösning???
  • BlåRos­en
    Äldre 28 May 21:10
    #1

    finns nog inga som lever i den "statsen" ..

  • Ciccil­ionaa
    Äldre 28 May 21:11
    #2

    Spermier tillbakabilda om de inte "används"/kommer ut. Det bildas nya.
    C

  • giz
    Äldre 28 May 21:11
    #3

    nja be killen om en ny sats, tror att man inte ska spara en satts i 14 dagar


    mitt o och j har tydligen gått på party............saknas det i ngt ord så sätt dit det själva *asg*
  • ballam­alla
    Äldre 28 May 21:16
    #4

    Hedman: Okej så det bildas nya?? Som då är lika allerta som de som får utlösning varannan dag...

  • BlåRos­en
    Äldre 28 May 21:18
    #5

    Allt för glesa utlösningar kan leda till prostatacancer..Nu gäller det ju inte om det händer nån gång att utlösningen är på 14dar..MEN om det ständigt upprepas så kan killen ligga illa till.

    Normal tid vid utlösningar,,bör ligga runt 4dar,,efter det så brukar killarna få ont i pungen...

  • Äldre 28 May 22:57
    #6

    Hej!
    Det bildas 100 miljoner nya spermier varje dag, i en utlösning kommer flera hundra miljoner spermier. En spermie lever bara 5 dgr i sen dör dem, så om man har utlösning var 14_e dag innebär det dock att det finns en del döda spermier som tar plats Men det finns ju dock väldigt stor chans att det finns några miljoner spermier som är bra
    Vår gynekolog har sagt att det är lagom om mannen har utlösning varannan eller var tredje dag när det gäller att ha så friska och pigga spermier som möjligt.

  • Alvast­raPetr­a
    Äldre 29 May 08:19
    #7

    Blå rosen!!

    Jag har aldrig varit med om en kille som har fått ont i pungen för att han inte fått utlösning på några dagar!
    Löjligt!
    HAn säger väl det så han får tömma förstår du väl...!

    Bästa är att ha samlag varannan, var tredje dag för att få det bästa spermierna!
    Så sa min specialtistsköterska i alla fall o henne tror jag på, inte någon kåt kille som bara strävar efter att tömma!!

  • Billan n
    Äldre 29 May 19:41
    #8

    He he...Har aldrig heller hört talas om att killen får ont i pungen om han inte får tömma....
    Samlag varannan dag har jag hört ska vara bra

Svar på tråden Hur ofta behöver man få utlösning???