• rubina
    Äldre 7 Jun 07:14
    3434 visningar
    10 svar
    10
    3434

    Växer hål efter töjda öron igen?

    Hej!
    Min bror har tagit hål i öronen för många år sedan och sedan töjt ut dom ganska ordentligt.
    Nu har han tagit ur knapparna (eller vad det nu kallas) och hålen är ju naturligtvis kvar.
    Växer dom igen?

  • Svar på tråden Växer hål efter töjda öron igen?
  • Norrbo­tten
    Äldre 7 Jun 07:16
    #1

    Vet ej, men lite borde de ju kunna dra ihop sig fast ja allt vet jag inte..

  • Äldre 7 Jun 07:17
    #2

    Jag tror inte det. Vanliga hål växer ju inte igen om man haft hål ett tag. Det bildas ju lixom hud där i mellanrummet!

  • sugarp­ie
    Äldre 7 Jun 07:19
    #3

    Dom blir mindre men aldrig som förut, min syster töjde ut och ångrade sig efter något år och det finns inte en chans att hon kan ha örhängen som ens väger lite,

  • Äldre 7 Jun 08:04
    #4

    till en viss del så drar de ihop sig, annars så kan man operera så det ser jättesnggt ut

  • rubina
    Äldre 7 Jun 08:53
    #5

    Måste man operera privat?

  • Äldre 7 Jun 08:58
    #6

    rubina: det verkar väl rimligt såvida man inte tvångssträckt sitt öra, och det här var väl en frivillig utsträckning?

  • HumDis
    Äldre 7 Jun 09:00
    #7

    Jag säger som brokig, det måste väl ändå vara rimligt att man själv betalar för att rätta till något man gjort på eget bevåg?


    / HumDis
  • rubina
    Äldre 7 Jun 09:15
    #8

    Ja, det låter väl rimligt faktiskt.

  • dallri­ng
    Äldre 11 Jun 02:24
    #9

    det beror hur mycket han töjt, hur snabbt han töjt (ju snabbare desto mer problem stöter man på = desto sämre läkningförmåga) och med vad (naturmaterial och kirurgiskt stål att föredra). har han gjort en dermal punch så växer det definitvt inte tillbaka.
    för de flesta som håller sig under 1cm/10mm, så drar det ihopa sig. visst, det tar sin tid (räkna med några månader) och det blir aldrig osynligt, men det blir 'osynligt' för dem som inte vet om att han töjt.

    såvida killen inte varit uppe i 25 mms-klassen så tror jag inte att han behöver sy igen hålen..

  • Äldre 11 Jun 18:05
    #10

    Jag hade 1cm i ena örat och det har inte blivit helt snyggt än (haft ute det i 4 år) hålet är mycket större och fulare än det jag inte töjt.. Gillar det inte allls!

Svar på tråden Växer hål efter töjda öron igen?