• MiaAhl

    samlingsplats för oss uj-fans!

    Hej,

    Lägger in en ny UJ tråd innan den gamla dör. Hoppas vi kan ha lika kul i denna tråd som vi haft i de andra, vare sig det är nya eller gamla UJ-fans.

    Är du intresserad av Urban Jungle/Mountain Buggy eller Rollerbug vagnarna från One Tree Hill?

    Här i ts-inlägget finns en hel del info som vi OTH-ägare samlat ihop så läs gärna här först om ni undrar något. Annars går det givetvis bra att fråga. Om ingen svarar första gången så ställ frågan igen, det går undan i denna tråd och det är lätt att missa inlägg.

    Del I: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8098172.html

    ALLMÄNT
    ..............
    One tree hills vagnar är otroligt lättkörda och smidiga. Med aluminiumchassin och optimal ihopfällning finns det till alla globentrotters och bilägares stora glädje äntligen lätta vagnar som får plats, även i en mindre bil!

    Vagnarna har vadderad rygg med 5-punktssele, vänd ligginsats och liggläge - även på syskonvagnarna. Liggdelen till båda modellerna är kombinerad lift som du på ett smidigt och enkelt sätt kan ta loss och bära med dig. One Tree Hillär ju inte bara funktionella utan också tuffa, enkla och snygga!
    Modellen finns både som singel- dubbel- och trippelvagn. Med det svängbara hjulet framtill är vagnen rörlig och lätt att manövrera även i små utrymmen som trånga trappuppgångar och bussar. Med tyngdpunkten nära den som kör upplevs vagnen som mycket lätt upp och ned för trappor och trottarkanter. Vid terrängkörning på t ex strand eller skogsstig kan hjulet fixeras.

    FAO
    .............
    URBAN JUNGLE
    Handtaget är ställbart på singelvagnen. Till dubbelvagnen finns förhöjningshandtag att komplettera med. Dessutom blir den mycket liten i ihopfällt läge och med sin ringa vikt är den ingen match att lasta i och ur bagageutrymmen. Nytt för 2006 är en extra stång vid handtaget samt fickor på suffletten. Framhjulet går att låsa på både singel- och dubbelvagn.

    Mått H-98 B-68,5 L-104
    Ihopfälld H-37 L-104
    Vikt 9,5
    Pris: ca 5995 kr

    MOUNTAIN TERRAIN
    Modellen finns som singel- och dubbelvagn. Mountain Terrain är en terrängvagn - designad för snö, sand och skog. Framhjulet är därför fixerat och tyngdpunkten låg för att vagnen inte ska vingla och kränga. Handtaget förlängs med handtagsförlängare.
    Mått H-99 B-62,5 L-110
    Ihopfälld H-35 L-110
    Vikt 9 kg
    Pris: ca 4995 kr

    LIGGINSATS
    Ligginsatsen är densamma till samtliga singelmodeller. Insatsen har helt plant liggande läge och byts ut mot sittdel när barnet kan sitta själv. Regnskydd medföljer. Ligginsatsen säljs fristående utan chassi.

    Mått H-19 B-36,5 L-75
    Vikt 4,3 kg
    Pris: ca 1895 kr

    VID FLERA BARN
    Både Urban Jungle och Mountain Terrain finns som syskonvagnar till tvillingar eller täta syskon. Ligginsatsen/erna byts ut mot sittdelar när bebisarna kan sitta själva. Som syskonvagn kan du ha en ligginsats medan det större barnet sitter i en sittdel, tills ligginsatsen byts ut och ni har två sittdelar. Handtaget höjdjusteras med ett förlängningshandtag.

    Urban Jungle
    Mått H-36 B-73 L-105
    Vikt 14 kg
    Pris: ca 8695 kr

    Mountain Terrain
    Mått H-99,5 B-74,5 L-110
    Ihopfälld H-34 L-110
    Vikt 13 kg
    Pris: ca 7795 kr

    SYSKONINSATSER
    Obs - ej samma som till enkelvagn
    Syskonvagnarna kan kompletteras med en "dubbel" syskoninsats där två barn ligger bredvid varandra. Ligginsatsen säljs fristående utan chassi. En enkel insats till syskonvagn kostar ca 1895 kr inkl regnskydd (ej samma som till enkelvagn).

    FÄRGER M.M.
    One Tree Hills vagnar finns i kollektion 2006 i färgerna:
    coral, orange, silver, marinblå, ljusblå, klargrön, rosa och svart.

    Nu finns det även en special edition med en brun och en svart modell med lyxig logo-känsla. Dessa vagnar är bara så läckra och tillverkas enbart i en begränsad upplaga!

    ORGINAL OTH TILLBEHÖR:
    * Lakan/Fleecefiltset
    * Buggy mummy
    * Bilstolsadapter
    * Lammskinn
    * Skötväska
    * Parasoll
    * Resväska
    * Bygel till singelvagn
    * UV solskydd
    * Regnskydd
    * Förlängningshandtag

    HEMSIDA: www.onetreehilleurope.com/

  • Svar på tråden samlingsplats för oss uj-fans!
  • Annapanna

    Härligt MiaSkrattande

    Jag undrar om det är någon som har bild på sin vagn ihopfälld? Tycker att vår känns så stor/otymplig och undrar om jag gör rätt??


    *****Hedda & Love******
  • Erica Andreas

    Hej !
    I helgen är vi godkända medlemmar till denna sida

    Vi ska hämta ut vår nya UB syskonvagn...
    *längtar*

    Är ni med syskonvagnen nöjda ?
    // Erica

  • MiaAhl

    --> Annapanna

    Hur menar du med då - jag förstod inte riktigt?
    Du kan ju alltid "svänga" ned det svängbara handtaget mot golvet så blir den lite kortare?

    Annars så fäller du ju ihop den genom att dra "fnuttarna" vid fotbrädan uppåt och sedan så fäller man ihop den. Den blir ju ungefär som en golfbag sedan. Ett tips kan ju vara att "ställa den upp" mellan baksätet och framsätet i bilen. Vet en vännina som har en liten Micra som gör så, och sätter ligginsatsen i bagagen.

    Lycka till - skriv gärna och berätta hur det går!

    //Mia

  • Annapanna

    Mia, hmm, det är nog mest för att jag har liggdelen på kanske? Den står ju upp en del....

    Måste också få tacka dig för alla dina goda råd, jag är SÅ glad att jag köpte en UJ!! Idag har jag vart ute och gått i 2 timmar (första riktiga lånpromenaden sedan förlossningen) och jag tänkte säkert 50 ggr att jag är så supernöjdSkrattande


    *****Hedda & Love******
  • JagoTösen

    Lägger till i favvo. Det finns även bygel till tvillingvagnen.

  • Kadorran

    Lägger oxå till favoriter


    Älskar mina Barn ni e mitt allt....*L*
  • MiaAhl

    --> JagoTösen

    Tack för infon/tipset - super! Är själv inte så "inläst" på tvilling/syskon vagnen eftersom jag själv har en enkelvagn!

    --> Erica Andreas
    Grattis till ett utmärkt köp och hoppas att Du blir lika nöjd som oss andra!

Svar på tråden samlingsplats för oss uj-fans!