• Abo

    Besviken

    Hej! Någon liksom jag boende i Hallstahammar med omnejd som ska ha barn i mars? Har 2 barn sedan tidigare och får därför inte gå med i någon föräldragrupp...visst det kan jag förstå....men är man relativt nyinflyttad i Hallstahammar så känns det lite ensamt. Någon likasinnad?

  • Svar på tråden Besviken
  • Leda

    Samma här. Nyinflyttad och väntar andra barnet. Har inte pratat med min bm om föräldragrupp men hon har heller inte erbjudit det. Tycker det är rätt synd faktiskt.

  • Leda

    Jo, visst gör man det. Sen finns det väl öppna förskolor här nånstans, men gillar inte att gå på ställen där de är en massa okända människor. Är väl rätt blyg av mig och har svårt att ta kontakt. Så visst hade varit bättre att få gå föräldragrupp.

  • Abo

    Håller helt och fullt med dig....skönt att man inte är ensam om att tycka så..*ler*

  • Lilla K

    Ibland får man gå med ändå, just för att man är nyinflyttad, trist att det inte är så för dig!

    Försök dra igång ett fikagäng själv! Starta en tråd här, t ex "Hallstahammar-mammor", chatta lite, föreslå fika, och har du tur blir ni ett gäng mammor/blivande som fikar och träffas.

    En Sundsvallsmamma gjorde så i somras, nu är vi ca 8 st som fikar 1 gång/vecka, men vi träffas även utöver det. 5 av oss ska ha i januari, de andra har fått nyligen/ska få i nov/dec.

    Lycka till!

  • Lilla K

    Du, en dum fråga, men ligger Hallstahammar i närheten av Västerås?

  • Jerker

    Nu är detta ett fruktansvärt sent svar och till ingen större nytta överhuvudtaget, såvida ingen söker efter just detta och läser detta svar :)

    Nu för tiden finns ett enkelt sätt att få koll på Hallstahammar som stavas www.hallstahammar.nu

Svar på tråden Besviken