• Prusiluskan

    Hur är det att bo i Bromma?

    Vi var på husvisning i Bromma, men jag vet inte om jag skulle trivas där. Har alltså bara varit där idag! Hur är det att ha en bebis där? Finns det saker att göra? Är dte bökigt att ta sig in till stan?


    Finns det fina naturpromenader med vagn och vovve? Badställen på sommaren?


    Är det nån som bor i Bromma som kan berätta, tippsa eller varna ??

  • Svar på tråden Hur är det att bo i Bromma?
  • Minnas

    Vet inte så mycket om bromma, men det finns mycket fina natur områden och bad ställen runt omkring. Till stan tar det kanske 20 min med tunnelbana.

  • Prusiluskan

    Okej, ja, det var ju inte världens bästa väder idag när vi skulle kika! Så jag fick ingen känsla alls...
    JAg är nyligen hemflyttad till Sverige och kan inte alls Sthlm, vad är Bromma för typ av område? Ska man skämmas för att bo där ?

  • Prusiluskan

    Jag menade mer om det hade dåligt rykte eller så? Brukar väl inte vara så populärt vid flygplatser?
    Vi bor i sjöstaden nu och trivs ju med att ha allt så nära och att det är ett tryggt område. Men lite saknar man en trädgård nu med bebis och så...
    Har kikat lite åt Nacka hållet åxå..hmm inte lätt!

  • HasseH

    Var i Bromma? Bromma är ganska stort. Bromma räknas väl generellt som lite "fint". Jag skulle knappast avråda någon från att bo i Bromma, det finns många jättetrevliga områden där.

  • AmAnna

    Trivs superbra! men som sagt bromma är ju stort, var har du tittat på hus?
    Just närheten till stan/tullarna är kanon! Och så fina hus områden, grön områden!
    har bara plus att säga om bromma!

  • Jangle

    Jag tycker att bromma är fint 
    ja det finns både fina natur stigar och bad  frågan är  som sagt  vari bromma ni kommer att ev flytta till  ett tips kolla in hemsidan www.stockholmstad.se  sen via fliken stadsdelar gå till info om bromma
    lycka till

  • snart tre

    Bromma är ett bra område. Var har ni tittat på hus?

  • NeasMamma

    Jag skulle gärna bo i Bromma om det inte bullrade så mycket från flygplanen. Det är tillräckligt där jag bor nu redan (huvudsta)

Svar på tråden Hur är det att bo i Bromma?