• Chaia

    Hey Jude! Del 5

    Då var det dags att börja på en ny tråd. Välkommen! Cool

    "hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"
    (marcink)
    Oh you dark one - Eternal outsider - Caught in the spider's web you've spun
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-02 16:24:30:
    Många Hey Jude-bebisar är på väg!

    New York brud, bf 14 april
    Labilina, bf 28 april
    Tili, bf 9 augusti
    kidA, bf 20 augusti
    Hattifnatt, bf 20 oktober
    Chaia, bf 1 november

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-18 11:36:37:
    En lite uppdaterad lista. Önskar alla med bebisplaner lycka till!

    New York brud, bf 14 april
    Labilina, bf 28 april
    Tili, bf 9 augusti
    kidA, bf 20 augusti
    Chaia, bf 1 november

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-26 08:47:57:
    Nya tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-256/m19945169.html
  • Svar på tråden Hey Jude! Del 5
  • mayasmama

    rusar in i nya tråden......här har jag tillbringat nästan hela dagen med att vilja få ella att sova och nu när hon äntligen sover måste jag snart väcka henne för att åka och hämta maya.....tröttsamt.....

    nästa vecka skall jag göra israelisk buffe till mayas dagis igen , föräldrafest, mottar gärna lite tips på goda sallader och röror......

    hej hej

  • Chaia

    Hehe, det var ju kul att använda kameran. Här är maten som serveras ikväll.


    Oh you dark one - Eternal outsider - Caught in the spider's web you've spun
  • Hattifnatt

    Chaia: har ni plats för en till vid bordet ?

    Den där linssalladen vill jag gärna ha receptet på vid tillfälle!

    Hemam hos oss vankas det enligt maken, på barnens enträgna uppmaning, tydligen pannkakor i kväll ...Inte riktigt samma sak!

  • Chaia

    Linssalladen är jättegod. Jag tycker att det blir bäst med gröna linser (de mosar sig inte på samma sätt som röda). Koka linserna och häll av vattnet. Blanda sedan med finhackad rödlök, vitlök och tomat. Gör en dressing av balsamvinäger, citron, olivolja, salt och blanda ner. Låt stå ett tag (jag gjorde min igår). Mums!


    Oh you dark one - Eternal outsider - Caught in the spider's web you've spun
  • bubele

    Chaia
    Du är grym
    Jag trodde dukningen var en bild från Internet, inte hemifrån? Oj, vad fint!! För att inte tala om maten.

    Jag ligger ju på soffan och försöker bli lite piggare (har gjort det några dagar nu, tror det är vad min kropp behöver). I a f slumrade jag till, och vaknade precis av att en man stod nedanför fönstret som är lite öppet och skrek "Adolf Hitler". Jätteobehagligt men sen fattade jag att han var påtänd, han började skrika på några stackars småkillar också som gick förbi

  • bubele

    Förresten, jag tar inga kort på mina mikropizzor jag just värmer för att äta. Det är ok va?

  • ellinorsmama

    Nu har jag också hittat hit.

    Chaia.
    Vilken härlig dukning. Ser ut som den bästa 5 stjärniga restautant man kan hitta. Hoppas maten smakar i kväll.

    Till alla sjuklingar skickar jag många krya på er hälsningar. I morgon så är det säkert lite bättre och på söndag är ni helt friska, man måste vara optimistisk.

    Grattis till lille Noah på 1 årsdagen.

    Önskar shabbat shalom till er alla, friska som sjuka, gravida och till alla bebisar som redan har tittat ut.

    Nu börjar helgen även här. Ungarna kommer hem från skola/dagis och sedan kör vi i 200 km/tim fram till på måndag morgon när skolan börjar igen. Med tre barn blir det ingen vila på helgen utan man får "vila" på veckorna. Vi ska baka chokladbollar, åka pulka och ha en massa kul.

  • Chaia

    Kul att ni gillade min dukning! Det är kul att försöka piffa till det lite extra till shabbat tycker jag (nej, jag brukar inte duka så varje dag ).

    Läskigt med den där mannen Fajga, inte precis vad man vill höra bär man vaknar..

    Kan tänka mig att det är full fart med tre barn Ellinorsmama. Ha en härlig helg!

    Oj, jag har ju glömt att gratta lille Noah!! GRATTIS NOAH!


    Oh you dark one - Eternal outsider - Caught in the spider's web you've spun
Svar på tråden Hey Jude! Del 5