• educated ninja

    Monopol och pengarna

    Hur mycket pengar ska man ha när man börjar spela monopol?
    Spelade monopol med mig själv igår morse och insåg att jag inte ens behövde ha några 10 000-lappar för att vinna mot mig själv

    Och ska man stå över ett kast när man hamnar i fängelse?

  • Svar på tråden Monopol och pengarna
  • teddy

    Näe du hamnar i fängelse. Kan du välja på att betala 1000kr för att komma ut. eller när det e din tur att slå tärningarna dem ska bli lika på båda. Ex två treor.
    När du får lika så får du komma ut. Men efter tre varv då dem andra har slagit oxå så får du komma ut . det blir alltså högst att stå över tre kasst. fast du slår ju men får inte gå om du inte får lika...Jag e inte så bra på att förklara men hoppas du förstår.

  • educated ninja

    tack, jag fattade =)

    men jag petar lite i tråden och söker med ljus och lykta efter hur mycket pengar man ska ha när man börjar

  • Den där Linn

    Varje spelare ska ha 30.000:- vardera.

    2x10.000
    4x2000
    1x1000
    1x400
    2x200
    1x100
    5x20


    Det är inte alltid jag har rätt, men jag har aldrig fel!
  • Michi13

    Om du ska vinna ska alla spelare vara pank som menat vara utan pengar den som har alla pengar kvar och gator vinner spelet.                JAG ÄR VÄRKLIGEN INTE BRA PÅ ATT FÖRKLARA MEN HOPPAS NI FÖRSTÅR.


    Michi 16
  • RangedRick69

    Hej!

    Om ni gillar att spela Monopol för er själva har jag ett bra tips. Spelet finns till iPad. Den håller också reda på hur mycket pengar man skall ha plus gör det svårare att fuska mot sig själv

    Kolla in spelskap.se/ipad

Svar på tråden Monopol och pengarna