• missmc

    Städning av sitt eget rum

    Hur gör ni med städning av eget rum, städar ni era ungdomars rum rum tillsammans med dem eller ska de kunna klara av det själva? Får de betalt eller är det självklart att städar det gör man. Vi vuxna får ju inget betalt. Eller ska man istället hålla in/dra av på månadspengen? Min mans dotters rum ser ut som hej kom och hjälp mig för det mesta. Min man går in och städar åt henne när det har sett ut så tillräckligt länge. Allt hamnar på golvet där inne. Sedan länge har jag vägrat att gå in och dammsuga där då det inte går att komma åt helt enkelt eftersom det är fullt med grejer på golvet. När man konfronterar henne så tycker hon bara att det är hennes rum och hennes "ordning". Hon bäddar inte heller sängen, ska man göra det åt dem i deras ålder? Konstigt men pojkarna i hushållet håller bättre ordning och har oftast snyggt i deras rum. Jag har försökt att få henne att lägga tvätten i tvättkorgen också men det är svårt. Rätt vad det är kommer en stor hög och tvättkorgen är helt full. Enligt hennes bror så har hon lika stökigt i sitt rumm hemma hos mamman och mamman städar och plockar upp ofta och speciellt när de ska få gäster. Jag tycker också att jag skulle vilja att hon fixade till sitt rum innan hon åker till mamman, vi använder det som gästrum ibland och det måste ju vara trevligare och komma tillbaka till ett rum som är fint? Hur får man ungdomar att tänka till? Tjatat har jag gjort en längre tid men har nu slutat men jag tycker inte att man gör henne någon tjänst genom att städa åt henne, eller?

  • Svar på tråden Städning av sitt eget rum
  • missmc

    Såg att det finns en tråd redan om detta ämne under rubriken "tonåring".

Svar på tråden Städning av sitt eget rum